[6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

[6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v

Post autor: Archeo »

Witam!

Przeszukałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie znalazłem. Niestety w ten poniedziałek pijaczyna rozwalił mi polówke i zbiegł z miejsca wypadku... sprawa na policji itp.. ocieżałość mega.. Ale do rzeczy. Rozglądałem sie za jakimś dupowozem i znalazłem polo 6n2 z silnikiem 1.4 16v 75KM teraz pytanie. Ja mialem z swoim 1.4 8V 60KM (AEX) ale ktokolwiek ze mną rozmawia na ten temat mówi ze ten 8v jest o wiele zrywniejszy ( ukryte drzemiące fabryczne moce :P które na dowodzie nie były przelewane w 100% )niż 16v do tego 16v wiecej pali. Miał ktoś może jakieś doświadczenie z jednym i drugim motorem, obawy sa uzasadnione ? Dodam ze poprzedni motor palił 8 gazu w sekwencji na 100km a aten motor 16v podobno łyka min 10l.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 11 sie 2012, 18:56 przez Archeo, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
szmydziu
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 563
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: szmydziu »

Ja mam 6n z 1,4 16 V (AFH) 101 KM i mi w mieście latem nie łyknie więcej, niż 8 litrów Pb95.
No chyba, że będę go non-stop kręcił pod 3 - 3,5 tys obrotów - to wtedy 9 litrów spali.
Zimą trzeba doliczyć ten 1 - 1,5 litra do spalania.

Więcej nie podpowiem ;)
Obrazek
Obrazek
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Ja mam w skodzie fabii ten silnik(1.4 16V 75KM) straszny muł a w dodatku paliwożerny żeby nie instalacja gazowa poszedł bym z torbami ;/ Benzyny łyka średnio 7-9 l a gazu 10-12 :D Także do ekonomicznych nie należy w dodatku niska kultura pracy silnika(głośny).
Pozdrawiam
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

O kurcze 12 litrów to naprawdę dużo, pewnie sobie odpuszczę chodź autko ładnie wyglądało :/
Obrazek
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Najlepiej umówić się na jazdę próbną włączyć klime i komputer pokładowy na spalanie i zobaczyć. Silnik ten sam ale może inaczej się zachowywać w polo ;)
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""krakers2207""]Najlepiej umówić się na jazdę próbną włączyć klime i komputer pokładowy na spalanie i zobaczyć. Silnik ten sam ale może inaczej się zachowywać w polo ;)[/quote]nie wiem gdzie Ty znajdziesz komputer pokładowy w 6n2...ja akurat mam wersję mocniejszą, 1.4 16V 100KM, spalanie średnio cały rok - 7,5l, dwa razy na 50 pełnych tankowań wzrosło mi lekko powyżej 8l, a w trasie udało się zejść do ok. 6l przy takiej w miarę oszczędnej jeździe, ale bez przesady...ogólnie jeżdżę dynamicznie, 4-5 tys. obrotów te auto widzi praktycznie codziennie, ludzie co piszą, że auto im pali 10-12l moim zdaniem muszą mieć coś z tym silnikiem, bo w porównaniu do mnie to jest bardzo dużo jak na taki silnik...poza tym wiele osób na forum ma ten silnik więc może się jeszcze wypowie :grin: ale ogólnie jak czytałem wiele komentarzy na forum to na pewno ten 16V jest lepszy od 8V 60KM z 6n2 :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

z silnikiem jest wszystko w porządku auto regularnie sierwisowane w ASO pozatym mam komputer i chyba wiem co mówię, 10-12 litrow pali na gazie a jak wiadomo od wieków gazu pali więc czytamy ze zrozumieniem na benzynie powtarzam 7-9 zalezy czy z klima czy bez. A silnik który ja posiadam jest starszy i mniej innowacyjny od Twojego.
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Możliwe ze 100konna jednostka nie ma takiego spalania, ale kogo spytam to mówi ze 75KM 16v to słabus na potęgę i do tego pali dość dużo. Stad moje obawy co do jego kupna :/ A docelowo ma iść na LPG ale bez przesady z 10 -12 litów w takim "dużym" wozie, to już wole poszukać 8v i jeżdzić jak jeździłem do tej pory ( 8 l/100km lpg)
Obrazek
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

gdybym miał brać to 8V. Moje stare 6N 1.4 8V 60konne APQ wciągało elastycznością i dynamiką 75 konne 1.4 16V
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Ja przez 6 lat użytkowania AEX-a byłem baaaaaaaardzo zadowolony z jego dynamiki. Mało tego, po zakupie 95-konnego Peugeota 207 przez chwilę miałem dwa auta i przesiadając się z VW do 207 zawsze odruchowo łapałem za dźwignię ręcznego w Peugeocie, bo myślałem, że mam zaciągnięty ręczny - Polo dużo lepiej się rozpędzało na niskich obrotach. ;)

Swego czasu przymierzałem się do 6N2 z 75-konnym motorem. Odbyłem nawet nim jazdę próbną, ale nie odczułem, żeby jakoś bardziej wyrywał do przodu niż moje 6N. :P
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Dzięki za opinie! Będę szukał 1.4 8V stara sprawdzona jednostka.
Obrazek
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

[quote=""Archeo""]Dzięki za opinie! Będę szukał 1.4 8V stara sprawdzona jednostka.[/quote]

I jak dobrze trafisz praktycznie bezawaryjna. A popieram te słowa doświadczeniem.
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

Hej jako ze mam bezpośrednie porównanie polówka Polo 16v i Ibiza 8v z tego samego rocznika 2000 bo oba użytkuje to powiem tak,że 8v jest dużo bardziej elastyczne,na piątym biegu możesz dobrze przyspieszyc od 50 km/h,dla ludzi o spokojnym stylu jazdy idealne,natomiast 16v musisz wyzej kręcić tak okolo 3000 rpm wzwyż zaczyna "ciągnąć" dopiero dosyc fajnie,jak lubisz silnik krecić wyżej to zjada dynamiką 8V-ke na śniadanie(zdecydowanie bardziej młodzieżowe:P),co do spalania to w moim przypadku 16v pali mniej jako,że ma inaczej dobrane przelozenia np.przy 110 km/h w 16v mam około 3000 rpm a w 8v około 4000 rpm a że do pracy dojeżdżam 30 km autostradą 5 km miastem roznica wynosi około 1l bełty na kożyść 16v.W instrukcji obsługi samochodu dołączanej do auta spalanie wynosi w cyklu mieszanym 6,1 dla 8v i 6,2 dla 16v wiec w przybliżeniu tyle samo :grin: tak bardziej obiektywnie rzecz biorąc.Awaryjność na podobnym poziomie jako że osprzet jest praktycznie ten sam.Podsumowując moim skromnym :-D jak jezdzisz wiecej po trasie to 16v(nizsze obroty silnika przy podobnych predkościach,czyli niższe spalanie i cichszy),jeśli natomiast po mieście to zdecydowanie 8v.
Zyczę udanego wyboru i frajdy z jazdy :)
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

cyklop22 dzięki za opinie :) jeśli chodzi o prędkości obrotowe silnika do prędkości auta to mój AEX przy 3000obr miał 110km/h wiec masz prawdopodobnie inna skrzynie z mniejszego motoru ;) Powiem szczerze że nie ma w czym wybierać... Fajna polówka stoi w jarosławiu podobno w oryginale ( zderzaki przód tył malowane) "ideał" ale coś było w niej grzebane jedna para opon nówki (2009) a druga para 3/4 nówka a 1/3 zjechane od krawędzi do zera, totalny slik i gość mi wkręca że chyba nigdy auta nie miałem bo takie coś sie od zawracania robi :D haha Śruby na kielichach pod maską odkręcane i zamalowane farbą. Nie chciał sobie nawet wmówić że może zbieżność jest zle ustawiona. Stwierdzając że nie będzie rozmawiał z laikiem trzasnął maską, zamknął auto i poszedł do biura :D
Obrazek
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Co za taboret od zawracania ciekawa teoria :lol: Jeśli szukasz auta to poszperaj po tablicy, gumtree i anonsach bo właśnie tam czasami są prawdziwe perełki ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”