[9N] Dziwny problem z klimatyzacją

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

[9N] Dziwny problem z klimatyzacją

Post autor: Nemesis »

Witam
Od jakiegoś czasu denerwuje mnie climatronic. Mianowicie przy uruchomieniu samochodu jest wszystko ok i ładnie grzeje. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wieje chłodnym powietrzem i nie pomaga ustawianie temperatury, nawiewów, ECON, AUTO. Po prostu nic nie pomaga. Po ponownym zgaszeniu silnika i uruchomieniu wszystko wraca do normy. Podobnie jest w odwrotnej sytuacji. Jeśli mam włączoną klimatyzację i odpalę samochód wieje ładnie chłodem. Po zgaszeniu silnika wieje tylko ciepłym powietrzem i pomaga tylko ponowne zgaszenie silnika i uruchomienie. Po tym klimatyzacja ponownie działa poprawnie.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
s
szandorek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:42

Post autor: szandorek »

sprawdzałeś czy w momencie jak nie działa klimatyzacja czy załącz się kompresor klimy lub wentylator cokolwiek od klimatyzacji?
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Po pierwsze podłącz kabel zrób diagnostykę klimy.

Mój climatronic przed naprawą zachowywał się tak , że po ok. 30-60 minutach jazdy z klimą włączoną na grzanie (problem pojawił się jesienią), zamykał wszystkie nadmuchy i w środku robiło się zimno. Ustawienie sterowania na AUTO lub manualnie nic nie dawało - nie reagował na jakąkolwiek zmianę czy temperatury , czy kierunku nadmuchu. Pomagało jedynie zatrzymanie się na co najmniej 10 minut i wyłączenie silnika. A potem po określonym czasie , sytuacja się powtarzała.
Co pomogło ?
Naprawa silniczków sterujących klapami nadmuchu i regulacji temperatury. Zużyte okazały się potencjometry znajdujące się wewnątrz. Po naprawie problem zniknął.
z
zaba_1974
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 25 paź 2011, 5:28
Lokalizacja: DKL

Post autor: zaba_1974 »

Vaga podepnij
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Jestem pełen podziwu panowie. W końcu doczekałem się odpowiedzi :yahoo: :grin:

Samochód już dawno był podłączony pod VAGa i wadliwe są 3 silniczki sterujące klapami. Prawdopodobnie wystarczy przeczyścić potencjometry i będzie śmigać. Żeby było śmiesznie jeszcze się za to nie zabrałem :D Latem jakoś to w miarę normalnie działało :)
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Prawdopodobnie wystarczy przeczyścić potencjometry i będzie śmigać.
Jak już rozbierzesz to lepiej wymień te potencjometry, bo regeneracja może przynieść poprawę na krótko.
A rozebranie całej deski trochę czasu zajmuje - wiem to z własnego przykładu. :)
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""irekk""]
Prawdopodobnie wystarczy przeczyścić potencjometry i będzie śmigać.
Jak już rozbierzesz to lepiej wymień te potencjometry, bo regeneracja może przynieść poprawę na krótko.
A rozebranie całej deski trochę czasu zajmuje - wiem to z własnego przykładu. :)[/quote]

potwierdzam. regeneracja to poprawa na ok. pół roku... Wymiana potencjometrów: Z tym jest problem, bo nie idzie dostać samych potencjometrów. Są tylko całe silniczki. Przynajmniej ja nie mogłem dostać. Próbowałem podmieniać potencjometry wewnątrz silniczków (kupowałem inne w sklepie elektronicznym), jednak w moim przypadku nie chciało do działać (nie mogłem dopasować idealnego potencjometru, którego rezystancja zmieniałaby się idealnie w takim samym zakresie jak tego oryginalnego). Koszt nowego jednego silniczka (oryginalny Boscha) w IC to 220zł.

Jeśli chodzi o potencjometry: Potencjometr musi mieć 4,7 kOhma, a zmiana rezystnacji w zakresie obrotu 90 stopni, musi się zmieniać od ok. 800 Ohm do ok. 4 kOhm... zatem potencjometr musi mieć logarytmiczną skale rezystancji... i niestety, te kupowane przez ze mnie miały inną niż ta z silniczków ;/ Przez to silniczek z podmienionym potencjometrem nie przechodził adaptacji poprzez VAG...

Pozdrawiam
z
zaba_1974
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 25 paź 2011, 5:28
Lokalizacja: DKL

Post autor: zaba_1974 »

Jeżeli zrobi to umiejętnie, to znaczy,, zmieni tor jazdy potencjometru ''i z psika kontaktolem http://www.youtube.com/watch?v=cI2f0BCIBys lub specjalny do potencjometrów tu chodzi o usunięcie nalotu i kurzu to wytrzyma tyle samo co do tej pory ja tego nigdy nie wymieniałem a działa bez zarzutu.Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”