[6n2] wymiana rozrzadu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""ZbysheK""]Tak więc u mnie oznaczenie jest AMF 048 216 więc wynika z tego, że będzie to rolka VKM 11142, bo wizualnie obydwie rolki są takie same, jedynie na naklejkach na pudełkach są różne wagi tych rolek, nie wiem czy to ma wpływ, na ich różnicę?[/quote]

Dokładnie to będzie ten nr wg SKF VKM 11142. Te zestawy rozrządu różnią się tylko i wyłącznie rolką napinającą. Reszta jest identyczna.
Z ciekawości - ile płacisz za kpl. rozrząd do tego silnika ? Mam na mysli caly zestaw rozrządu (pasek, 2 rolki, sruby)
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

[quote=""turzol""]Dokładnie to będzie ten nr wg SKF VKM 11142. Te zestawy rozrządu różnią się tylko i wyłącznie rolką napinającą. Reszta jest identyczna. [/quote]
Dzięki :good:
[quote=""turzol""]Z ciekawości - ile płacisz za kpl. rozrząd do tego silnika ? Mam na mysli caly zestaw rozrządu (pasek, 2 rolki, sruby)[/quote]
Za pasek z Contitecha oraz dwie rolki SKF wyszło 450zł, do tego pompa wody HEPU za 217 zł, i tak w porównaniu z IC jestem mniej więcej 100 zł do przodu.

Już wiem czy różnią się rolki napinające, VKM 11142 ma większe ramię o które opiera się napinacz hydrauliczny, zdjęcie poniżej wyjaśnia:
Obrazek
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

Wymieniłem w końcu rozrząd. Byłem pewien że wyjdzie mnie to kilka stówek po wstępnej konsulatacji z mechanikiem. Oczywiście po 2h od zostawienia samochodu w warsztacie, zadzwonił do mnie mechnik i powiedział że rozrząd jest zupełnie nie taki jak się umawialiśmy na początku. To części jakie wymieniłem (pisze tak jak jest na paragonie):
- napinacz paska RO - 169,99 zł
- rolka prowadzaca pasek - 99 zł
- napinacz hydrauliczny paska - 265 zł
- pasek rozrzadu VW - 216 zł
- pompa wody VW DOA - 124 zł
- płyn do chłodnic - 56 zł

SUMA=929,99zł :shock:
Na to wszytko 1 rok gwarancji oraz 4 miesiące gwarancji na usługę.

Proszę Was o uwagi co do ww. cen. Uważacie że na czymś mnie ładnie zgolili??
Sam bym poszukał najtańszych części ale z tego co widzę to nigdy nie ma pewności czy to co kupię będzie później pasować.

Czy na podstawie części może ktoś z was zamieścić schemat tego rozrządu (Nie znam kodu silnika)?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Rozrząd oryginalny do Twojego silnika można kupić za 540zł do tego pompa wody ori 187zł z programu wymiany części (oddajesz starą). Mowa o częściach oryginalnych VW.
Wydaje mi się , że przegieli z cenami bo to w końcu zamienniki oryginałów, które powinny być w teorii tańsze.
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

W tym 540 zł nie uwzgledniasz chyba tego napinacza hydraulicznego, który kosztuje min. 200 zł na allegro. Co masz na myśli mówiąc "program wymiany części"?

Poza tym mówili że mam do wymiany pasek wielorowkowy + jakis napinacz. To podobno kosztuje 350 - 400 zł z robocizną. Nie wiem skad taka cene wzieli. Chyba że źle ich zrozumiałem.
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Ja wymieniłem rozrząd bez napinacza hydraulicznego, a co ile jest zalecana jego wymiania :?:
Mam pytanie czy do napinacza paska wielorowkowego można kupić samą rolkę czy trzeba wymieniać cały napinacz wraz całą rolką :?:
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

Mam pytanie czy do napinacza paska wielorowkowego można kupić samą rolkę czy trzeba wymieniać cały napinacz wraz całą rolką
Też mnie to zastanawia. Może ktoś nam poradzić.

Jak już mówiłem wcześniej w serwisie w Warszawie wymiana paska wielorowkowego + napinacz + rolka kosztowałoby 300-400 zł. Czy jest to sensowna cena? Może ktoś umieścić przykładowe ceny poszczególnych części żebym wiedział czy nie robią mnie w konia.?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""combo""]W tym 540 zł nie uwzgledniasz chyba tego napinacza hydraulicznego, który kosztuje min. 200 zł na allegro. [/quote]

Sprawdze to

[quote=""combo""]Co masz na myśli mówiąc "program wymiany części"?[/quote]

W przypadku np. omawianej pompy wody, zdając starą pompę do serwisu, nową kupujesz na korzystnych warunkach (do 70% taniej)
http://www.volkswagen-czesci.pl/program_wymiany_czesci/
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

Masakra :shock: Ja wszystkie części zostawiłem w serwisie. Mają więc dodatkowy zysk jak oddadzą do VW. :doh:
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Trochę odgrzeje kotleta ale pytanie na temat :D
W związku zbliża się kolejna wymiana rozrządu w polówce, nie wiem co mam dokładnie wymienić czy tylko sam pasek rozrządu i napinacz hydrauliczny gdyż przy ostatniej wymianie rozrządu wymieniłem pasek (GATES), rolki (SKF) oraz pompę wody (HEPU). Jak myślicie czy wymienić całość czy tylko pasek i napinacz?

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

Zawsze gadają żeby wszystko bo jak Ci np padnie pompa wody to znowu zapłacisz za robociznę. Ostatnio tzn 2 miesiące temu wymieniłem rozrząd po 65tyś w 1.4tdi amf i zapłaciłem za wszystkie części 650 zł (pasek, rolki, napinacz, pompę wody). Robocizna 150 zł. Też myślałem o pasku i napinaczu tylko ale jak po wymianie sprawdziłem rolki to dało się wyczuć na nich lekkie luzy.
m
maniu86wsp
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 12 gru 2012, 19:38

Post autor: maniu86wsp »

Witam,

Podepnę się pod temat. Jadąc polówką (1.4 60KM 1995 ben+LPG) przy prędkości 60km/h zgasł silnik. Okazało się, że padł rozrząd. Po wstępnej konsultacji z mechanikiem, dowiedziałem się, że koszta naprawy będą uzależnione od tego, czy silnik jest kolizyjny, czy też bezkolizyjny. Niestety jestem laikiem w tym temacie. Poproszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”