[6n] Padnięta uszczelka pod głowicą?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Sloth
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:04
Lokalizacja: Rybnik

[6n] Padnięta uszczelka pod głowicą?

Post autor: Sloth »

Witam!
Moja Polówka ma małe kłopoty - dość głośna się ostatnio zrobiła... Brzmi niczym by miała turbinę... Czy to może być wina uszczelki pod głowicą?
Oleju raczej nie ubywa, papieża nie wybrali (dymu białego brak)...
Samochód ma dziwne dźwięki na różnych biegach (w zależności od obrotów), jadąc 50 na biegu czwartym jest ok, ale jak chce przyspieszyć to muszę zredukować na trójkę (inaczej silnik drze się)
Z tego co wiem, to nie mam jakiegoś gumowego przewodu łączącego Odmę z (chyba) filtrem powietrza, tam też silnik wygląda na zapocony. Czy jest masło pod korkiem jutro sprawdzę. Ale raczej nie powinno być - trasy tak po 7km robię, temperaturka wskoczy na te upragnione 90 stopni. Czasami trasa po 20-30km (raz, dwa w miesiącu).
Jako że jestem laik to proszę o jakieś porady, ew jakiej części silnika porobić zdjęcia.

Polówka to rocznik '96, wersja 5 drzwiowa. Silnik który posiadam to 1,3 (dokładnie jest to 1296 cm3), 40kw. Bodajże 55km tam jest (przynajmniej powinno). Oznaczenie to chyba ADX (ale mogę się mylić, z tego co wiem to jest to monopunkt).

Dziura w wydechu? - nie posiadam kanału, ale zlokalizuje jakiś większy krawężnik lub dźwignę go na lewarku i zobaczę.
Uszczelka pod kolektorem - w jaki sposób to bym miał sprawdzić?

Z góry dziękuję za wszystkie porady

Jeśli wybrałem zły dział to wybaczcie...
Obrazek
Awatar użytkownika
dogu
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:04
Lokalizacja: Dębica

Post autor: dogu »

Objawy według mnie wskazują na nieszczelny układ wydechowy
[quote=""Sloth""]Uszczelka pod kolektorem - w jaki sposób to bym miał sprawdzić?
[/quote]
Przyłóż dłoń w pobliże łączenia kolektora z głowica tylko nie łap za kolektor bo się poparzysz Jak będą przedmuchy to wyczujesz na dłoni :)
Zobacz tez w jakim stanie jest łącznik elastyczny tzw "plecionka"
S
Sloth
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sloth »

Zrobiłem kilka zdjęć - silnik się troszkę poci (kupiłem preparat do mycia silników i umyję go, wtedy zobaczę czy naprawdę się poci czy mokre tam jest od dawien dawna)

Całkiem prawa strona silnika - tuż pod kopułką

Odma - wiecznie mokro, brak przewodu...

[url=http]kolektor (?) - jak[/img]widać ma pęknięcie (chyba, że to tylko jego obudowa). Dodatkowo - wąż który idzie z kolektora (ten metalowy) jest po prostu włożony (wprawdzie nie lata ale bez użycia siły można go ściągnąć), tak może/ma być?

Czy jest masło pod korkiem - nie sprawdzałem.
Oleju na minimum, raczej nie ubywa. Przewody z chłodnicy są normalne (twarde, ale bez przesady że jakoś masakrycznie - można bez problemu ścisnąć), oleju w płynie chłodzącym chyba brak (poziom ten sam jak wtedy kiedy go kupowałem czyli około 1.5 roku temu).


dogu - mówisz o plecionce która jest już elementem wydechu (ale widać pod maską)? Jeśli tak to jakiegoś 'wiatru' nie czuje, czuć tylko bijące ciepło (podobnie jak z kolektora)

Coś jeszcze sprawdzić?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”