Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tu1
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 04 cze 2009, 9:06

Post autor: tu1 »

puki co jestem bardzo zadowolony i nie mam problemu z aku. Za to powiem ze kiedys mialem busa kupowalem do niego 70 ah jak sprzedalem to ten aku zamontowalem w golfie III. Dziala bardzo dobrze wrecz powiem jeszcze ze kiedys zapomnialem caly dzien wylaczyc swiatla, wsiadam zapalam i nie ma problemu:)


ja tez nie mam pojecia na temat eletroniki.
p
paradox
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:42
Lokalizacja: ruda slaska / cambridge

Post autor: paradox »

Ostatnio bedac na wakacjach padl mi akumulator i bylem zmuszony kupic i zmienic na nowy. jako, ze bylem 1600km od domu i byla sobata wieczorem, a nie wiedzialem jaki powinienem kupic, na starym tez nie bylo nic napisane(!?) i nie mialem kogo spytac to podjechalem do reala w szczecinie (po tymjak mi pomoc drogowa odpalila poluksa) i wytachalem stary akumulator i wybralem taki sam na wielkosc.

pytanie brzmi czy dobry? centra futura(chyba tak sie to pisze bo zaslania mi mocowanie i nie widze do konca tego drugiego slowa) CA472 12V 47Ah 450A ?

narazie dziala wszystko ok ale nie chcialbym miec niespodzianek w przyszlosci.

polo 1.4 APQ 98rok
moje polo - maly ale wariat
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Aku w sam raz :thumbsup:
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Powiem Ci tak, miałem Bosha i padł szybko. W sklepie polecili mi Centre. Bez zarzutów. Odstukać żadnych problemów nie ma. Jeśli będę znów musiał zmienić aku to tylko Centra. Tak więc się nie martw.

PS. Ważne tez gdzie kupiłeś aku. Bo jak w supermarkecie to różnie (czytaj - szybko) może paść. Ja swój kupiłem w specjalistycznym sklepie.

Pozdrawiam :piwo:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wg. eTecha optymalny aku do tego silnika to 36-44 Ah.
twój jest odrobinę większy ale to nie problem, ważne że ma świetny prąd rozruchowy 450 A
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
paradox
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:42
Lokalizacja: ruda slaska / cambridge

Post autor: paradox »

dzieki chlopaki!
moje polo - maly ale wariat
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Moim zdaniem zrobiłeś bardzo dobry zakup. Fabryczy aku ma 45 Ah, ale Twój też da radę, bo przez jakiś czas na podobnym śmigałem.
Ja na Twoim miejscu dla świętego spokoju sprawdziłbym napięcie jakim aku jest ładowany. Często zdarza się, iż kierowcy zmieniają "baterię", a przyczyna tkwi gdzie indziej.
Jeśli nie iwsz jak to zrobić, pisz! ;-)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
p
paradox
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:42
Lokalizacja: ruda slaska / cambridge

Post autor: paradox »

koles z pomocy drogowej, bardzo mily pan z kamienia pomorskiego, posprawdzal wszystko miernikiem i mowil ze cela padla w aku a wszystko inne smiga dokladnie tak jak powinno. ale nie pogardze opisem jak to zrobic bo w piatek druga polowka dolacza do rodziny, dla mojej narzeczonej. i bede chcial w miare mozliwosci wszystko w niej posprawdzac.
moje polo - maly ale wariat
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Sprawdzanie napięcia alternatora:
* podłączyć woltomierz między zacisk ujemny i dodatni akumulatora,
* uruchomic silnik (podczas rozruchu nspięcie może spaść do 8V przy temperaturze zewnetrznej +20*C),
* zwiększyć obroty do 3000 obr/min (napięcie powinno być w granicach 13,5-14,5 V)
* włączyć światła drogowe i zwiększyć obroty do 3000 obr/min (napięcie powinno być zmniejszone o nie więcej niż 0,4 V)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

[quote=""paradox""]bardzo mily pan z kamienia pomorskiego[/quote]

Hehe, mnie też padł akumulator nad morzem i właśnie w Kamieniu Pomorskim naprzeciwko Biedronki w motoryzacyjnym kupiłem aku Banner Power Bull

http://www.bannerbatterien.com/banner/p ... index5.php
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
r
rafalhs
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 27 sie 2009, 20:53

Post autor: rafalhs »

Jaki zastosować akumulator do Polo 1.9 SDI (1998) ???
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

A jaki miales wczesniej? Nie powiem Ci dokladnie ale mysle ze cos kolo 65-70 Ah.
Awatar użytkownika
poly1977
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 04 sie 2009, 11:47
Lokalizacja: Zamość

Post autor: poly1977 »

65 Ah w zupełności wystarczy. Mam taki w swiom 1.7SDI
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w eTecha do 1,7 SDI ma być 61 Ah przy alternatorach 70/90 A.
civic r18a2/407 1,6 HDi
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

no a Rafalsh ma silniczek o 200ccm wiekszy wiec mysle ze jak wsadzi 70Ah(mialem taki przy passacie B3 o poj.1900ccm) to sie nic nie stanie a nawet bedzie ok :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”