puki co jestem bardzo zadowolony i nie mam problemu z aku. Za to powiem ze kiedys mialem busa kupowalem do niego 70 ah jak sprzedalem to ten aku zamontowalem w golfie III. Dziala bardzo dobrze wrecz powiem jeszcze ze kiedys zapomnialem caly dzien wylaczyc swiatla, wsiadam zapalam i nie ma problemu:)
Ostatnio bedac na wakacjach padl mi akumulator i bylem zmuszony kupic i zmienic na nowy. jako, ze bylem 1600km od domu i byla sobata wieczorem, a nie wiedzialem jaki powinienem kupic, na starym tez nie bylo nic napisane(!?) i nie mialem kogo spytac to podjechalem do reala w szczecinie (po tymjak mi pomoc drogowa odpalila poluksa) i wytachalem stary akumulator i wybralem taki sam na wielkosc.
pytanie brzmi czy dobry? centra futura(chyba tak sie to pisze bo zaslania mi mocowanie i nie widze do konca tego drugiego slowa) CA472 12V 47Ah 450A ?
narazie dziala wszystko ok ale nie chcialbym miec niespodzianek w przyszlosci.
Powiem Ci tak, miałem Bosha i padł szybko. W sklepie polecili mi Centre. Bez zarzutów. Odstukać żadnych problemów nie ma. Jeśli będę znów musiał zmienić aku to tylko Centra. Tak więc się nie martw.
PS. Ważne tez gdzie kupiłeś aku. Bo jak w supermarkecie to różnie (czytaj - szybko) może paść. Ja swój kupiłem w specjalistycznym sklepie.
Moim zdaniem zrobiłeś bardzo dobry zakup. Fabryczy aku ma 45 Ah, ale Twój też da radę, bo przez jakiś czas na podobnym śmigałem.
Ja na Twoim miejscu dla świętego spokoju sprawdziłbym napięcie jakim aku jest ładowany. Często zdarza się, iż kierowcy zmieniają "baterię", a przyczyna tkwi gdzie indziej.
Jeśli nie iwsz jak to zrobić, pisz! ;-)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
koles z pomocy drogowej, bardzo mily pan z kamienia pomorskiego, posprawdzal wszystko miernikiem i mowil ze cela padla w aku a wszystko inne smiga dokladnie tak jak powinno. ale nie pogardze opisem jak to zrobic bo w piatek druga polowka dolacza do rodziny, dla mojej narzeczonej. i bede chcial w miare mozliwosci wszystko w niej posprawdzac.
Sprawdzanie napięcia alternatora:
* podłączyć woltomierz między zacisk ujemny i dodatni akumulatora,
* uruchomic silnik (podczas rozruchu nspięcie może spaść do 8V przy temperaturze zewnetrznej +20*C),
* zwiększyć obroty do 3000 obr/min (napięcie powinno być w granicach 13,5-14,5 V)
* włączyć światła drogowe i zwiększyć obroty do 3000 obr/min (napięcie powinno być zmniejszone o nie więcej niż 0,4 V)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
no a Rafalsh ma silniczek o 200ccm wiekszy wiec mysle ze jak wsadzi 70Ah(mialem taki przy passacie B3 o poj.1900ccm) to sie nic nie stanie a nawet bedzie ok