[6n] Wzrost obrotów na biegu jałowym 1.9 D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kombis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 28 cze 2011, 22:55

[6n] Wzrost obrotów na biegu jałowym 1.9 D

Post autor: kombis »

Mam mały problem z moim polo 1.9 D chodzi o obroty. Na biegu jałowym przy nagrzanym silniku wzrastają z ok 900 na 1100 spadają dopiero po włączeniu dodatkowych odbiorników prądu. Dodam że obroty nie falują. jak pójdą w górę to stoją w miejscu. Spotkał się już ktoś może z takim przypadkiem?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

może wystarczy regulacja wolnych obr. na ciepłym silniku [okło 950 obr/min ]
y
yanosho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 17 lis 2012, 13:12
Lokalizacja: NO

Post autor: yanosho »

kąt wtrysku masz prawidłowo ustawiony?
od dawna masz ten problem czy np. po wymianie rozrządu?
White Polo 6N2 GTI Pakiet 1.4 TDI AMF+ by Tune-Up
Black A4 B7 S-line 3.0 TDI quattro ASB+ by Ecu Project
Shadow A4 B6 1.9 TDI quattro AVF+ by Tune-Up
k
kombis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 28 cze 2011, 22:55

Post autor: kombis »

Ten problem mam od czasu wymiany dwumasy na sztywne koło. Czyli ok roku. Oczywiście jak była dwumasa nic takiego się nie działo.
W
Wezyr
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2013, 1:00

Post autor: Wezyr »

Witam chciałbym odgrzać tego kotleta, ponieważ i mi coś takiego się przydażyło

[quote=""yanosho""]kąt wtrysku masz prawidłowo ustawiony?
od dawna masz ten problem czy np. po wymianie rozrządu?[/quote]

i właśnie mam ten problem po wymianie rozrządu, wcześniej było około 950 obr/min a teraz mam około 1000obr/min, choć raz po długiej trasie zaobserwowałem, że było minimalnie ponad 1000obr/min.

Co powinno się z tym zrobić? :mrgreen:
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli rozrząd na znakach ustawiony to; jeśli pompa paliwa Lucas ustawiasz wolne obroty na pompie
W
Wezyr
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2013, 1:00

Post autor: Wezyr »

Rozrządem zajmował się zaufany mechanik, więc chyba ustawiony jest OK,(jak dotąd niczego nie spartolił) ale cholera to wie :mrgreen:
,a co do pompy, to jest to właśnie lucas.

Możesz kolego jak dla laika napisać na czym dokładnie polega ta regulacja i jak się do tego zabrać?
Jedyne co wiem to, że trzeba otworzyć maskę i wiem gdzie jest pompa :mrgreen:

pozdrawiam i dziękuję za pomoc
wezyr
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

Ściąg sobie sam naprawiam tam jest to opisane i nawet rysunek jest
W
Wezyr
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2013, 1:00

Post autor: Wezyr »

ok wielkie dzięki temat do zamknięcia
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Wezyr nadal masz problem z obrotami teraz masz za niskie viewtopic.php?f=176&t=54014, ustawiałeś według książki?
W
Wezyr
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2013, 1:00

Post autor: Wezyr »

Witam, wydaje mi się,że obroty zostały ustawione prawidłowo, ponieważ teraz po rozgrzaniu mam te około 950 obr/min a miałem 1000 obr/min. Ale pojawił się inny problem :mrgreen: Teraz jak odpalam auto na zimnym silniku to obroty wynoszą 500 obr/min , jak się doda gazu to cały czas wskazówka jest w tym samym miejscu, dopiero po chwili wszystko wraca do normy i obroty są takie jak należy. Ta sama sytuacja występuje na ciepłym silniku tylko zdecydowanie szybciej obroty uzyskują owe 950 obr/min. Może to być zawieszający się wtrysk? Słychać jakby jeden cylinder działał z opóźnieniem, choć mogę źle to opisywać. I chwile po odpaleniu dymi na biało/siwo :mrgreen:
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

może tak być iż końcówka leje lub;
- powietrze w ON , sprawdź czy nie ma bąbelków powietrza w przezroczystym przewodzie pomiędzy filtrem a pompą
-aku nie doładowany i opory na altku duże oraz spadek napięcia a sygnał do obrotka idzie z altka możliwe terz
zastanawia mnie ten kolor spalin(taki jest tylko przy rozruchu?) , jeśli zapach ON jest w tych spalinach to jak piszesz lub powietrze w ON ,nie chce być złym prorokiem sprawdź kolor płynu chłodzącego lub czy go nie ubyło, tak profilaktycznie
rozruch silnika bez zarzutu pali na przysłowiowy tyk?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”