Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
hardtomek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 418
Rejestracja: 24 mar 2012, 9:22
Lokalizacja: Kielce

Post autor: hardtomek »

moje mi się podoba:D
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""hardtomek""]to wychodzi na to że najlepiej kupić rozbite polo na części i wszystko przekładać:D[/quote]

najlepsza opcja, tylko pozostaje znaleźć takiego rozbitka ;) swap na 2 dni roboty.
P
Piotrek XD
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2012, 16:39

Post autor: Piotrek XD »

Witam :) proszę bardzo was o pomoc bo normalnie osiwieje z nerwów a więc mam polo z 1995roku 1.6 8V na wielopunkcie i przekładam silnik z Polo 1998roku 1.4 8V na wielopunkcie.I tutaj moje pytanie zgodzi się wszystko czy nie przekładam z 1.4 również komputer z całą instalacją jaka z niego wychodzi i wszystko co wchodzi w silnik,skrzynię zostawię z 1.6 bo tamtą mam uszkodzoną,jeśli chodzi o podłączanie to będzie cyrk na kolach bo kompletnie nie wiem jak podłączyć puszkę bezpieczników od tylu.Jak myślicie uda się to czy nie piszcie i rozjaśnijcie tą sprawę bo normalnie załamie się nerwowo zaraz :beg:
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

instalacji nie musisz przekładać, chyba że wiązki różnią się złączami przy silniku, trzeba tylko przełożyć silnik, kompa i immobox'a i powinno banglać. Jeśli złącza się różnią i skrzynka bezpieczników to trzeba wszycho przekładać razem ze skrzynką bezpieczników i przekaźników bo nie podejdzie inaczej.
P
Piotrek XD
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2012, 16:39

Post autor: Piotrek XD »

  • Wygląda sytuacja obecnie tak że silnik już siedzi ze skrzynią na poduszkach w aucie no i tutaj mam wątpliwości i spore zakłopotanie bo silnik z 1.4 8V ma okrągłą wtyczkę a w 1.6 8V jest ich trzy i są podłużne.no i NAJWAŻNIEJSZE zamieniłem listwy wtryskowe(czyli na 1.4 jest listwa z 1.6)listwy są takie same ale na wtyczce która idzie do komputera na środku nie ma jednego połączenia (wtyczka-komputer) oczywiście oryginalnie nie ma bolczyka i jak myślicie bo myślę że się uda uruchomić silnik 1.4 na komputerze 1.6 ułatwiło by mi to sprawę bo jeśli nie to mam całą instalację z auta do wymiany.
    Wszystko co wychodzi z kompa miałbym gotowe tylko z tymi wtyczkami bym musiał pomotać coś(z wtyczkami proszę o pomoc/poradę)a tak to wszystko na wymianę bo w 1.4 nie podejdzie instalacja do puszki bezpieczników w 1.6
    Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

opcja jest następująca, przekładka samej wiązki silnika ;) osprzęt ten sam więc wiązka będzie pasować :) roboty na 20 min i powinno ożyć.
ja u siebie mam przy w swoim silniku mam wiązkę od AEV, wiązkę komory od AEE a kabiny od jakiegoś 1,0, wszystko zagrało za pierwszym razem
P
Piotrek XD
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2012, 16:39

Post autor: Piotrek XD »

  • Haha cuda i dziwy panowie jeszcze wczoraj o 23:53 wyjechałem a więc naprawdę szok ,sytuacja wygląda następująco silnik 1.4 skrzynia z 1.6 aparat zapłonowy,czujnik oleju,alternator i pompa wspomagania z listwą wtryskową również z 1.6,obecnie silnik który zamontowałem pracuję na komputerze 1.6 jeśli chodzi o sondę lambdę to przełożyłem z 1.6 do 1.4 bo tamta coś szwankowała teraz mam jeszcze problem z obrotami bo strasznie falują,skok obrotów wynosi około 600obr/min a więc wachadlo jest ogromne nie wiem co z tym zrobić ale zaraz będę szukał tutaj na forum bo widziałem taki temat na pewno,jeśli chodzi o instalacje pod kierownicą to spokojnie nie musiałem przekładać bo zostało z 1.6.A więc wszystko się udało chociaż wszystko było stawiane na jedną kartę bo nawet nie wiedziałem czy to podejdzie ale wszystko już za mną NA SZCZĘŚCIE :)
d
daro5
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 05 gru 2012, 16:57
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: daro5 »

Witam. Z racji tego że mój silnik kończy żywot chciałbym zrobić przekładkę na silnik 1.4 AEX. Wiem że będę potrzebował do tego silnika skrzyni oraz kompa (ECU). Podobno komp musi być po 97 roku aby pasowały wtyczki, czy to prawda? Czy poza tym nie napotkam jakiegoś problemu przy przekładce i czy to będzie jeździć? Proszę jeszcze dodatkowo o podpowiedź co z immo, zostaje moje czy wymiana? Mój silnik to 1.0 AER MPI. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

Dowiedzialem sie ze w okolicy jest rozbitek 9n 1.4tdi. Czy silniki 1.4tdi w 9n i 6n2 to te same silniki? Da rady upchnąc go do 6n? obecnie jest 1.9D AEF. Dzwonilem do goscia to duzo wcale nie chce za silnik, skrzynie i wszystko co potrzebne. Duzo roboty z tym by było?
P
Piotrek XD
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2012, 16:39

Post autor: Piotrek XD »

  • Czy podejdzie to tak na pewno nie wiem ostatecznie wymiana całej instalacji cię czeka ale komputer o okablowując silnika na pewno do wymiany.Podejrzewam że puszka bezpieczników też będzie kłopot.Miesiąc temu zmieniałem u siebie silnik w VW Polo 95 1.6 8V na 1.4 8V z 98 no to mi się naprawdę udało bo zrobiłem pól 1.6 i pól 1.4.Zeszło mi 3 dni no i jak narazie zrobione około 600km no i niby wszystko działa.Instalację zostawiłem z 1.6,wsadziłem silnik 1.4,skrzynia 1.6(jeśli chodzi o skrzynie to to samo długość biegów jest taka sama),aparat zapłonowy z 1.6,listwa wtryskowa z 1.6,komputer z 1.6(aż dziw że to działa ale tak szczerze to tak jakby ten silnik 1.4 na komputerze miał lekko lepszego kopa),puszka bezpieczników1.6,alternator 1.4,pompa wspomagania 1.4
    Przede wszystkim zwróć uwagę na uchwyty silnika czy silnik się trzyma w tych samych miejscach i na takich samych uchwytach bo jak nie to trzeba będzie przerobić!
    Pozdrawiam i życzę ci wiaderko tabletek uspakajających bo wiem coś o przekładaniu silnika.Nerwy cię jedz ą dzień i noc
    Pozdro :)

Jeśli chcesz, żeby Twoje posty były czytelne dla innych, to używaj spacji po znakach interpunkcyjnych. To co przed chwilką odwaliłeś (zresztą nie pierwszy raz) woła o powrót do podstawówki // Ralph
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

narazie tylko sie pytam, moze ktos ma jakies wieksze pojęcie niz ja to sie dowiem czy duzo z tym zabawy, silnik ze skrzynią i wszystkim co potrzebne ceni gosc na 1500zł. (za 1000 sprzeda) wiec nie drogo. Tylko pytanie czy warto bo moze trzeba by było mocno rzezbic
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Mocnej rzeźby nie powinno być w 6n, ale osobiście chyba wolałbym zapodać 1.9 :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

no ale chyba wiecej rzezby bedzie z 1.9 tdi niz 1.4 bo 1.4 byly montowane fabrycznie przeciez.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

http://forum.vwvento.org/printview.php? ... c0cccae03d

Co o tym myslicie? Gosc z AEFa zrobil TD.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""klocek""]http://forum.vwvento.org/printview.php? ... c0cccae03d

Co o tym myslicie? Gosc z AEFa zrobil TD.[/quote]

takie modyfikacje i zestrojenie powinny zamknąć się w kwocie koło 5000zł, może mniej może więcej, trzeba też mieć na uwadze że AEF nie jest przystosowany pod turbo i będzie podatny na awarie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”