[6n2] wywala olej bagnetem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
CHICKENovsky
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:24
Lokalizacja: Polska:)
Kontakt:

[6n2] wywala olej bagnetem

Post autor: CHICKENovsky »

WITAM. vw polo 2001 1.4 benzyniak. Dzisiaj okolo -11 stopni po przejechaniu 5 km wyplul mi caly olej bagnetem. Zalalem nowym i niby wszsytko jest ok ? podobno to wina odmy, ale moje pytanie brzmi czy musze cos teraz robic czy swobodnie moge dalej jezdzic ?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

postawić samochód do ogrzanego garażu na noc żeby rozmarzł, potem odpalasz auto na pół godziny ciągle kontrolując pracę i kontrolkę oleju jeśli wszystko jest w porządku to najlepiej dobrze przegonić autko na wysokich obrotach żeby ładnie się nagrzał, wtedy nastąpi wypalenie całego masła i pozostałości wody w oleju
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Taka wada naszych polówek :-(
Dla świętego spokoju odkręć, wyczyść jest kilka tematów opcja szukaj :agree:
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
CHICKENovsky
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:24
Lokalizacja: Polska:)
Kontakt:

Post autor: CHICKENovsky »

zauwazylem, ze przestał nagle dzialac licznik wskazniku temperaty, tzw po przekreceniu zaplonu wskazowka lekko dreni i nic, zrobilem 40 km i nic sie nie podnosi, jest okolo -10stopni samochod stal 2h na podworu po czym zauwayzlem nie chodzacy wskaznik ? czy to normalny ze tak zimno to siezko uzyskac tempreature zeby wskaznik drygnal ?
s
seba136
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 06 gru 2012, 9:44
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: seba136 »

ciężej ale po przejechaniu 40 kilometrów już dawno powinna stać na 90 stopniach,u mnie po przejechaniu ok 5-8 km mam juz optymalną temperature,pozdrawiam
Awatar użytkownika
qmatijack
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2012, 21:22
Lokalizacja: TKI

Post autor: qmatijack »

[quote=""CHICKENovsky""]WITAM. vw polo 2001 1.4 benzyniak. Dzisiaj okolo -11 stopni po przejechaniu 5 km wyplul mi caly olej bagnetem. Zalalem nowym i niby wszsytko jest ok ? podobno to wina odmy, ale moje pytanie brzmi czy musze cos teraz robic czy swobodnie moge dalej jezdzic ?[/quote]

Zalecane jest bieżące czyszczenie odmy. Jak sie nagromadzi w niej duzo majonezu (zmieszany olej z wodą) to lubi zamarznać i wtedy wywala olej gdzie łatwiej, u mnie akurat wywalało uszczelką pod pokrywą zaworów. Jak chcesz mieć spokój z tym, załóż podgrzewaną płynem z układu chłodzenia odmę (nr kat. 036 103 464 AK) i zrób odpowietrznie w pokrywie zaworów do obudowy filtra powietrza.
Jak olejesz sprawę to w najgorszym przypadku możesz zatrzeć silnik - ale o tym to już poczytasz bo pełno tego na tym forum.
Ja dodatkowo chcąc uchronić sie od problemu zatarcia silnika, założyłem sobie dodatkowy czujnik oleju (brązowy - w stanie spoczynku i przy braku ciśnienia oleju - zwarty do masy ) który sygnalizuje mi brak ciśnienia nawet przy obrotach biegu jałowego.
[quote=""Jabolek""]postawić samochód do ogrzanego garażu na noc żeby rozmarzł, potem odpalasz auto na pół godziny ciągle kontrolując pracę i kontrolkę oleju jeśli wszystko jest w porządku to najlepiej dobrze przegonić autko na wysokich obrotach żeby ładnie się nagrzał, wtedy nastąpi wypalenie całego masła i pozostałości wody w oleju[/quote]

Dobrze kolego piszesz, z tym że nie jest możliwe wypalenie całego masła, bez czyszczenia odmy niestety się nie obędzie.
"To tylko dzieło czegoś jest warte z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć".
Adam Mickiewicz
R
Rico666
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 2012, 22:51

Post autor: Rico666 »

sprawdz odme mi jak zatkalo to wyplulo caly olej przez bagnet i kontrolka ci sie moze nie zaswiecic od oleju wtedy...
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
dogu
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:04
Lokalizacja: Dębica

Post autor: dogu »

Odkręć odmę i porządnie przepłukaj np benzyna ekstrakcyjna Ja robiłem to w sobotę i powiem,że trochę syfu było
Odmę czyściłem u siebie w 1,6 AEE i w Lupo 1,4 16V AKQ gdzie jest podgrzewany przewód odmy i jest dodatkowe odpowietrzenie od korka wlewu oleju

Moja odma z 1,6 AEE
Obrazek

a tu 1,4 16V AKQ
Obrazek
Jak widać jest różnica :grin: Dodam,że oba samochody jeżdżą najwięcej w cyklu miejskim

A tak wygląda dodatkowe odpowietrzenie
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Ja mam takie pytanie odnoscie rozmiarów oring-u przy odmie w silniku 1.0 AEV 45KM . Wie ktoś może jaki jest rozmiar oringu przy odmie w tym silniku??
RUMAK
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""lukasz6oo""]Ja mam takie pytanie odnoscie rozmiarów oring-u przy odmie w silniku 1.0 AEV 45KM . Wie ktoś może jaki jest rozmiar oringu przy odmie w tym silniku??[/quote]

60x4 :)
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

[quote=""Jabolek""][quote=""lukasz6oo""]Ja mam takie pytanie odnoscie rozmiarów oring-u przy odmie w silniku 1.0 AEV 45KM . Wie ktoś może jaki jest rozmiar oringu przy odmie w tym silniku??[/quote]

60x4 :)[/quote]
Dzięki :good:
RUMAK
Awatar użytkownika
zazu
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 05 sty 2010, 18:07

Post autor: zazu »

Warto też sprawdzić czy masz oring na bagnecie..
Atiwe proceeding
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”