WITAM. vw polo 2001 1.4 benzyniak. Dzisiaj okolo -11 stopni po przejechaniu 5 km wyplul mi caly olej bagnetem. Zalalem nowym i niby wszsytko jest ok ? podobno to wina odmy, ale moje pytanie brzmi czy musze cos teraz robic czy swobodnie moge dalej jezdzic ?
postawić samochód do ogrzanego garażu na noc żeby rozmarzł, potem odpalasz auto na pół godziny ciągle kontrolując pracę i kontrolkę oleju jeśli wszystko jest w porządku to najlepiej dobrze przegonić autko na wysokich obrotach żeby ładnie się nagrzał, wtedy nastąpi wypalenie całego masła i pozostałości wody w oleju
zauwazylem, ze przestał nagle dzialac licznik wskazniku temperaty, tzw po przekreceniu zaplonu wskazowka lekko dreni i nic, zrobilem 40 km i nic sie nie podnosi, jest okolo -10stopni samochod stal 2h na podworu po czym zauwayzlem nie chodzacy wskaznik ? czy to normalny ze tak zimno to siezko uzyskac tempreature zeby wskaznik drygnal ?
ciężej ale po przejechaniu 40 kilometrów już dawno powinna stać na 90 stopniach,u mnie po przejechaniu ok 5-8 km mam juz optymalną temperature,pozdrawiam
[quote=""CHICKENovsky""]WITAM. vw polo 2001 1.4 benzyniak. Dzisiaj okolo -11 stopni po przejechaniu 5 km wyplul mi caly olej bagnetem. Zalalem nowym i niby wszsytko jest ok ? podobno to wina odmy, ale moje pytanie brzmi czy musze cos teraz robic czy swobodnie moge dalej jezdzic ?[/quote]
Zalecane jest bieżące czyszczenie odmy. Jak sie nagromadzi w niej duzo majonezu (zmieszany olej z wodą) to lubi zamarznać i wtedy wywala olej gdzie łatwiej, u mnie akurat wywalało uszczelką pod pokrywą zaworów. Jak chcesz mieć spokój z tym, załóż podgrzewaną płynem z układu chłodzenia odmę (nr kat. 036 103 464 AK) i zrób odpowietrznie w pokrywie zaworów do obudowy filtra powietrza.
Jak olejesz sprawę to w najgorszym przypadku możesz zatrzeć silnik - ale o tym to już poczytasz bo pełno tego na tym forum.
Ja dodatkowo chcąc uchronić sie od problemu zatarcia silnika, założyłem sobie dodatkowy czujnik oleju (brązowy - w stanie spoczynku i przy braku ciśnienia oleju - zwarty do masy ) który sygnalizuje mi brak ciśnienia nawet przy obrotach biegu jałowego.
[quote=""Jabolek""]postawić samochód do ogrzanego garażu na noc żeby rozmarzł, potem odpalasz auto na pół godziny ciągle kontrolując pracę i kontrolkę oleju jeśli wszystko jest w porządku to najlepiej dobrze przegonić autko na wysokich obrotach żeby ładnie się nagrzał, wtedy nastąpi wypalenie całego masła i pozostałości wody w oleju[/quote]
Dobrze kolego piszesz, z tym że nie jest możliwe wypalenie całego masła, bez czyszczenia odmy niestety się nie obędzie.
"To tylko dzieło czegoś jest warte z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć". Adam Mickiewicz
Odkręć odmę i porządnie przepłukaj np benzyna ekstrakcyjna Ja robiłem to w sobotę i powiem,że trochę syfu było
Odmę czyściłem u siebie w 1,6 AEE i w Lupo 1,4 16V AKQ gdzie jest podgrzewany przewód odmy i jest dodatkowe odpowietrzenie od korka wlewu oleju
Moja odma z 1,6 AEE
a tu 1,4 16V AKQ
Jak widać jest różnica Dodam,że oba samochody jeżdżą najwięcej w cyklu miejskim
[quote=""lukasz6oo""]Ja mam takie pytanie odnoscie rozmiarów oring-u przy odmie w silniku 1.0 AEV 45KM . Wie ktoś może jaki jest rozmiar oringu przy odmie w tym silniku??[/quote]
[quote=""Jabolek""][quote=""lukasz6oo""]Ja mam takie pytanie odnoscie rozmiarów oring-u przy odmie w silniku 1.0 AEV 45KM . Wie ktoś może jaki jest rozmiar oringu przy odmie w tym silniku??[/quote]