Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

To nie warto, ale dalej mysle nad tym 1.4 tdi
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

nie no 5 tys zl to lekka przeaada. Mysle ze mozna to zrobic samemu po kosztach i jak wyjdzie 500 zl to bedzie odbrze. Prostota konstrukcji pozwala na takie koszty. Nie ma ECM'a i sterowania suszarka z poziomu elektroniki. Zakladasz kolektor z turbina, orurowanie, przewody olejowe i dzida. Zaewne wtryski w AAZ sa wydajniesze wiec to tez by wypadalo dac od tej motorowni.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

tylko ile to pojezdzi? :) Moze nie warto sie bawic tylko po to zeby przejechac 1tys km :)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

nie rozumiem tego podejscia. Co mialo by sie stac? Najslabszym punktem chyba jest sprzeglo i skrzynia ale jesli nie bedzie szalenstw na dordze oraz silnik nie bedzie wykrecany mega moce to mysle ze posluzy to naprawde tyle samo co seria.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

jeżeli już chcesz taki zabieg zrobić weź przeżuć wał, korby i tłoki z azz one są mocniejsze bo wkońcu przystosowane do turbo i bez problemu "cegła na gaz":)

A ja mam takie pytanko jeszcze co będzie bardzie podatne pod turbo 1.4B(aex albo abd lub coś innego na monowtrysku)czy 1.4D(wolnossacy stara konstukcja 1W)? I dla czego?
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
w
wozy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 10 lis 2010, 23:53
Lokalizacja: Kraków :)

Post autor: wozy »

Witam posiadam polo z silnikiem 1.0 aev , moje pytanie dotyczy swapa silnika z golfa 3 czy on podejdzie bez problemu?i czy duzo jest przerabiania w razie czego :P
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Wszystko zależy od tego, jaki silnik chcesz zamontować. W Golfie silniki miały delikatnie inny układ, a co za tym idzie łapy niekoniecznie będą pasować, dlatego najlepiej mieć oznaczenie takiego silnika.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

napiszę jeszcze raz że silniki od Golfa 3 nie mają punktów montażowych łapy silnika w bloku co się wiąże z wierceniem otworów i gwintowaniem, dodatkowo trzeba zmienić obudowę rozrządu, wygodniej jest zamontować silnik od Audi A3 jak kombinować z Golfoskim tylko trzeba pamiętać że to też się wiążę z paroma przeróbkami jak np zmiana instalacji, i trochę rzeźby z podłużnicami.

Do Polo 6N radzę zamontować silnik od 6N - zminimalizuje to koszty i nakład pracy.
M
Muniek91
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 480
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Muniek91 »

Mam pytanie dotyczące skrzyni biegów bo 2 i 3 bieg zaczyna mi się kończyć . VW POLO 1.0 AEV skrzynia CWN bądź DCD 3800 obr/min przy 100km/h . Czy jak wsadzę skrzynie z niższym przełożeniem NP z oznaczeniem CWL oczywiście skrzynia tez na dolny wybierak tylko czy jak założę skrzynie z innym przełożeniem czy to wgl będzie chciało się rozpędzić . Pozdrawiam i czekam na propozycje oraz komentarze .
Jamnik - Sportowa Wersja Kreta
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Muniek91""]Mam pytanie dotyczące skrzyni biegów bo 2 i 3 bieg zaczyna mi się kończyć . VW POLO 1.0 AEV skrzynia CWN bądź DCD 3800 obr/min przy 100km/h . Czy jak wsadzę skrzynie z niższym przełożeniem NP z oznaczeniem CWL oczywiście skrzynia tez na dolny wybierak tylko czy jak założę skrzynie z innym przełożeniem czy to wgl będzie chciało się rozpędzić . Pozdrawiam i czekam na propozycje oraz komentarze .[/quote]

jeśli jeździsz w praktyce więcej po mieście to proponuje zamontować skrzynię CWN bądź DCD, tylko że w tym wypadku auto będzie mniej ekonomiczne w trasie i spadnie komfort jazdy z tytułu głośności wewnątrz auta. W wypadku kiedy autem robisz "trasę" na dojazd do pracy czy gdzie tam jeździsz to ja bym bez wahania zamontował CWL bądź nawet CWV żeby oszczędzić na trasie, fakt faktem że w obu wypadkach (CWL, CWV) Polo będzie się słabiej zbierać (przy ruszani będzie trzeba dać więcej "ognia"). Wybór należy do Ciebie, musisz się zastanowić na czym Ci bardziej zależy :)
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

byly pomysly na swap 1.9 tdi nawet chwilowy na 1.4tdi ale nie wiem czy warto. Bawic sie w uturbianie AEFa? jest to mozliwe? Wyciagne z niego wiecej mocy np zakladając same wtryski wydajniejsze? np od aaz, posiadam pompe boscha nie lucasa. Czy moze jednak robic swap ? jaki swap był by najtanszy ? Nie chce pchac w swap 10tys bo za 10 to kupie sobie gti.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""klocek""]byly pomysly na swap 1.9 tdi nawet chwilowy na 1.4tdi ale nie wiem czy warto.[/quote]

bardzo dużo rzeźby jest ze swapem na TDI

[quote=""klocek""]Bawic sie w uturbianie AEFa? jest to mozliwe? Wyciagne z niego wiecej mocy np zakladając same wtryski wydajniejsze? np od aaz, posiadam pompe boscha nie lucasa. Czy moze jednak robic swap ? jaki swap był by najtanszy ? Nie chce pchac w swap 10tys bo za 10 to kupie sobie gti.[/quote]

polecam lekturę TEGO tematu na forum Golfa
Awatar użytkownika
badyl rozladownia
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2013, 12:10

Post autor: badyl rozladownia »

Witam. Czy wsadzał ktoś wózek do 6nki 97 r. z golfa mkIII? chodzi mi o wózek z dwoma kiblami na poduchy. Na oko wyglądają podobnie
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

ja próbowałem zaadoptować sanki od Cordoby a to to samo co w golfie ale zrezygnowałem z nawału pracy i braku czasu, robiłem przymiarkę sań i poducha wychodziła centralnie na ścianie grodziowej, dodatkowo trzeba by przesuwać mocowania sanek, robota do zrobienia ale dużo nakładu roboty i kombinowania.
Awatar użytkownika
badyl rozladownia
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2013, 12:10

Post autor: badyl rozladownia »

Tego się obawiałem. To już lepiej kombinować z łapami na podłużnicach. A wózek z 6n2 jest taki jak w golfie/cordobie i pochodnych? Bo tam są kibelki
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”