[9n] climatronic błedy i zakup dmuchawy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
alex
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[9n] climatronic błedy i zakup dmuchawy

Post autor: alex »

Siemanko.

Ostatnimi czasy mam denerwujące problemy z klimą. Zaczęło się za 3 tygodnie temu. Dmuchawa nawiewu zaczęła żyć własnym życiem. Obraca się na dosyć wysokich obrotach - powiedzmy na 3 kreski, nawet jak zmniejszam na jedną. Dało się to jakoś przeżyć. Natomiast w piątek przestał się załączać kompresor. Niestety nie mogą się połączyć vagiem z klimatyzacją (zawsze były z tym problemy ale od jakiegoś czasu zero kontaktu). Poszukałem trochę w googlach (najwięcej jest na forum pasata) można zdiagnozować sterownik bez komputera. No i wyszły mi 4 błędy: 2C6, 4F8, 4FA, 4F9.
Znowu poszukałem na googlach:
2C6 - Defrost flap motor (V107) - silniczek klapy chłodzenia
4F8 - Central flap motor (V70) - silniczek klapy centralnej
4F9 - Air turbine motor - silnik nawiewu
4FA - Recirc. flap motor - Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71.

Miałem nadzieję, że to może coś z wtyczką od panelu, ale wszystkie styki są czyste.

Z tego co jeszcze wyczytałem to błąd 4F9 pojawia się kiedy dmuchawa już ledwo zipie. Najczęściej podobno szczotki są zjechane. Ja swoją już ożywiałem ze dwa razy. Zazwyczaj pomagało oczyszczenie i przesmarowanie łożysk. Ale nigdy nie miałem tego błędy.
Wg mnie szczotki u mnie wyglądają znośnie, ale komutator ma wgłębienie prawie na milimetr.
Mniejsza z tym.

Postanowiłem kupić nową dmuchawę. moje typy to: A - taka za 186, lub B - taka za 175.
Jest jeszcze C - taka za 279 renomowanej marki (osobiście nie znam).
Na googlach znalazłem jeszcze hella w intercarsie za 415PLN i febi.

Uważacie że warto kupić noname z allego za 180? Czy może za 300. 415 to jest szaleństwo. Auto ma już praktycznie nastukane 100Kkm i nie wiem czy jest sens wywalać kupę kasy na to. Używka odpada, wiadomo może być takim stanie jak moja.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Osobiście kupiłbym oryginał używany prędzej niż zamiennik firmy krzak.
a
alex
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: alex »

Wszystkie używki wyglądają tak jak u mnie, rdza i syf. Z bardziej sensownych zalazłem tylko taki FEBI. Mogę przełożyć silnik do swojej obudowy, ale musiał bym uciąć kable i polutować. Nie potrafię wydobyć wtyczki z obudowy bez zniszczeń.

Zostaje jeszcze kwestia oznakowania - climatonic ma 6Q1 820 015, a manualna ma 6Q1 819 015. Fizycznie to są takie samie dmuchawy, mają takie same wtyczki. Ale wszystkie firmy poza FEBI robią to jako różne części. Nie wiem czy różnią się mocą, rozmieszczeniem otworów, albo cholera wie czym.
A wiecie może przypadkiem co oznaczają litery po numerze? Są takie opcje: 6Q1 820 015 brak|C|E|G|H.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Literki po numerze oznaczają wersję części (im wyższa litera tym nowsza część po najnowszym nazwijmy upgrejdzie ). Jeśli wymieniasz całą część to literka nie ma znaczenia. Ale części z różnymi literkami mogą się różnić konstrukcją w środku (inny producent lub wersja części).
Lenistwo drogą do postępu
a
alex
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: alex »

@Wolga85 Dzięki bardzo za wyjaśnienie. Sprawa na razie ugrzęzła z powodu braku środków.

A mam jeszcze pytanie czy silniczki sterujące klapami maja jednakową budowę, czy każdy jest inny?
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Obudowę mają taką samą , ale każdy silniczek ma inną zębatkę lub krzywkę , np:
6Q0 907 511 - czarna zębatka,
6Q0 907 511A - biała zębatka,
6Q0 907 511B - krzywka.
O ile same obudowy silniczków są takie same , to krzywka czy zębatki nie pozwalają na inne założenie do mechanizmu sterowania klimatyzacji.

PS. Jak jesteś zainteresowany to mogę podesłać fotki na e-maila.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Nie wszystkie silniczki są takie same. W Polo 9N występują co najmniej dwa rodzaje silniczka V68, dwa rodzaje silniczka V154. U mnie silniczki mają okrągła wtyczkę. Takie też dostałem nowe w InterCarsie. Wiem, że też są silniczki innego typu i one mają prostokątną wtyczkę - takie kupiłem na szrocie gdy nie wiedziałem, że występują różne. Zębatki mają takie same (średnica, kąt obrotu, ilość zębów) ale różnią się wtyczką i potencjometrem w środku. O różnicy decydowała właśnie literka na końcu numeru. Mój V68 to był podajże 6Q0 907 511A, a ten ze szrotu to: 6Q0 907 511 B lub C. Tak jak kolega wyżej napisał, silniczki V68 (niezależnie od producenta i wtyczki) mają czarną zębatkę.

Dwa różne silniczki V68. Oba pochodzą z Polo 9N. Lewy Polo 2002r., prawy polo 2004r.
ObrazekObrazek

Silniczki V154 mają zębatkę białą - ich zębatki mają inną ilość zębów (w stosunku do V68), zębatka jest innej średnicy i obraca się w innym zakresie - chodzi mi położenie startowe i końcowe zębatki w stosunku do mocowań.

Pozdrawiam
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Witek6935 moje silniczki do klimy były tego typu co na zdjęciu jest po lewej stronie. I oznaczenie odnosi się właśnie do nich.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”