Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
last_chance
Początkujący
Początkujący
Posty: 169
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:16
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: last_chance »

Chyba po 246tys. AFT zaczyna mi odmawiać posłuszeństwa :closedeyes: jest jakaś możliwość P&P? 1.6 16V 120KM? :P
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Pi0tras""]Witam ponownie!

Zrobiony swap ALL --> AEE....

Na sterowniku z ALL auto odpala ale szarpie i gaśnie. Po przełączeniu i odpaleniu na LPG (sekwencja) na biegu jałowym pracuje w miarę równo ale podczas jazdy szarpie.
Po wymianie sterownika na AEE pojawia się oczywiście problem z immo (auto nie odpala wogóle)... Z tego co doczytałem w tym wątku immo można "rozkodować" albo "wywalić".
Czy ktoś może podpowiedzieć jak to zrobić?[/quote]

jest taka zasada, jak się kupuję ecu to trzeba od razu brać immo boxa i transpondery od kompletu. jeśli masz tylko kompa z immoboxem od ALL to nie zagra, moze być nawet problem z komunikacją VAGiem, ja u siedzie zastosowałem emulator immo i działa dobrze http://www.autotronika.pl/produkt/emula ... da-vw.html
jak byś chciał to mam taki w obudowie od immoboxa, podłączasz tylko kabel od immo i jazda.
"Podobno" można jeszcze wyłączyć immo przez Vaga, tylko że sprzętowego, nie takiego za 25 zł z allegro.

[quote=""last_chance""]Chyba po 246tys. AFT zaczyna mi odmawiać posłuszeństwa :closedeyes: jest jakaś możliwość P&P? 1.6 16V 120KM? :P[/quote]
pchaj ABFa :crazy: praktycznie nic nie będzie trzeba modyfikować :D
Awatar użytkownika
last_chance
Początkujący
Początkujący
Posty: 169
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:16
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: last_chance »

Jabolek - jakieś szczegóły? :D
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

2.0 16v 150km, silnik z golfa 3, cordoby itp, nie wiem czy na pewno ale osprzęt i wiązka silnika raczej nie pasuje od AFT ale myślę że zabawa warta świeczki, jak dobrze poszukasz to wyrwiesz ABF z wiązką, osprzętem, skrzynią za ok 1800-2500zł.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

last_chance
wal do darkavw on miał ABF w "Classicu", dziwne że silnik Ci pada.... jakie objawy ? też bym chyba wolał ABF'a włożyć niż GTI.
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
last_chance
Początkujący
Początkujący
Posty: 169
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:16
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: last_chance »

Objawy? Dziwne podciśnienie silnika - 0.38 bara. Mechanik podejrzewa że może trzeba już zajrzeć co się w środku dzieje - ale koszta...i czy warto
P
Pi0tras
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:10

Post autor: Pi0tras »

[quote=""Jabolek""]
jest taka zasada, jak się kupuję ecu to trzeba od razu brać immo boxa i transpondery od kompletu. jeśli masz tylko kompa z immoboxem od ALL to nie zagra, moze być nawet problem z komunikacją VAGiem, ja u siedzie zastosowałem emulator immo i działa dobrze http://www.autotronika.pl/produkt/emula ... da-vw.html
jak byś chciał to mam taki w obudowie od immoboxa, podłączasz tylko kabel od immo i jazda.
"Podobno" można jeszcze wyłączyć immo przez Vaga, tylko że sprzętowego, nie takiego za 25 zł z allegro.
[/quote]

Udało mi się "dopisać" kod immo ALL do sterownika silnika AEE. Kod PIN z immobilizera zczytałem Auto-comem a zaprogramować to już można chyba zwykłym VAGiem.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Pi0tras""][quote=""Jabolek""]
jest taka zasada, jak się kupuję ecu to trzeba od razu brać immo boxa i transpondery od kompletu. jeśli masz tylko kompa z immoboxem od ALL to nie zagra, moze być nawet problem z komunikacją VAGiem, ja u siedzie zastosowałem emulator immo i działa dobrze http://www.autotronika.pl/produkt/emula ... da-vw.html
jak byś chciał to mam taki w obudowie od immoboxa, podłączasz tylko kabel od immo i jazda.
"Podobno" można jeszcze wyłączyć immo przez Vaga, tylko że sprzętowego, nie takiego za 25 zł z allegro.
[/quote]

Udało mi się "dopisać" kod immo ALL do sterownika silnika AEE. Kod PIN z immobilizera zczytałem Auto-comem a zaprogramować to już można chyba zwykłym VAGiem.[/quote]

super kolego, daj znać jak Ci pójdzie cała operacja bo w necie cisza na temat immo w 6n, jedni piszą że nie da rady drudzy że da radę i w końcu nie wiadomo... :doh: twoje doświadczenia będą na pewno pomocne. I napisz jeszcze jakiego masz immoboxa 1- taki czy 2 - taki.
P
Pi0tras
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:10

Post autor: Pi0tras »

[quote=""Jabolek""]
super kolego, daj znać jak Ci pójdzie cała operacja bo w necie cisza na temat immo w 6n, jedni piszą że nie da rady drudzy że da radę i w końcu nie wiadomo... :doh: twoje doświadczenia będą na pewno pomocne. I napisz jeszcze jakiego masz immoboxa 1- taki czy 2 - taki.[/quote]
Tak jak napisałem cała operacja zakończyła się powodzeniem, trwała jakieś 2 minuty i silnik odpalił.


Na początek należy określić, której generacji immobilizer posiadamy.
Ja posiadam immo I generacji o czym świadczy numer seryjny sterownika (odczytany przez interfejs), który zawiera "3Z" (IMMO VWZ3Z0W).
Jabolek nie wiem jak wygląda bo go na oczy nie widziałem, mogę sprawdzić wieczorem...

Z tego co czytałem w innych wątkach to największy problem stanowi odczytanie kodu PIN immobilizera. Ja akurat dysponuję testerem AUTO-COM, którym go odczytałem. Podobno można też odczytać za pomocą VAG-TACHO (warto spróbować też zwykłym VAG-iem).
Zaprogramować nowy ECU można już zwykłym VAG-iem.
Instrukcja programowania IMMO I gen. jaką znalazłem do VAG-COMa:

ODCZYT IMMO-ID:

Kod: Zaznacz cały

[Select]
[25 - Immobilizer]     or in vehicles with Immobilizer included in Instrument Cluster
[17 - Instruments]     W pierwszym polu "Extra" powinno widnieć coś takiego: Immo-ID VWZ7Z0W0648696.
[Close Controller, Go Back - 06]
ZAPIS DO ECU:

Kod: Zaznacz cały

[Select]
[25 - Immobilizer]    or in vehicles with Immobilizer included in Instrument Cluster
[17 - Instruments]
[Login - 11]

    Wprowadzamy 4-cyfrowy PIN
        Wpisujemy zero przed 4 cyfrowym kodem PIN. Np. jeżeli PIN jest 1234, wprowadź 01234.

[Do it!]

[Adaptation - 10]
Channel 000
[Read]
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

    Wyłącz zapłon na 5 sekund i ponownie załącz.
    Nie załączać silnika przez następne 2 minuty. Po tym czasie spróbuj uruchomić silnik.
Jeżeli są zainteresowani rozwinięciem tematu możemy spróbować odczytać kod PIN z różnych wersji immo różnymi interfejsami i stworzyć jakiś większy poradnik...
Awatar użytkownika
badyl rozladownia
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2013, 12:10

Post autor: badyl rozladownia »

Czy długość wahaczy w 6n i 6n2/lupo/arosa jest taka sama? jeśli potrzebuje więcej miejsca, to mogę w ten sposób poszerzyć odrobinę 6Nke?
Ciekawy mod
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""badyl rozladownia""]Czy długość wahaczy w 6n i 6n2/lupo/arosa jest taka sama? jeśli potrzebuje więcej miejsca, to mogę w ten sposób poszerzyć odrobinę 6Nke?
Ciekawy mod[/quote]

wahacze są te same tak jak i zwrotnice.

[quote=""Pi0tras""][quote=""Jabolek""]
super kolego, daj znać jak Ci pójdzie cała operacja bo w necie cisza na temat immo w 6n, jedni piszą że nie da rady drudzy że da radę i w końcu nie wiadomo... :doh: twoje doświadczenia będą na pewno pomocne. I napisz jeszcze jakiego masz immoboxa 1- taki czy 2 - taki.[/quote]
Tak jak napisałem cała operacja zakończyła się powodzeniem, trwała jakieś 2 minuty i silnik odpalił.


Na początek należy określić, której generacji immobilizer posiadamy.
Ja posiadam immo I generacji o czym świadczy numer seryjny sterownika (odczytany przez interfejs), który zawiera "3Z" (IMMO VWZ3Z0W).
Jabolek nie wiem jak wygląda bo go na oczy nie widziałem, mogę sprawdzić wieczorem...

Z tego co czytałem w innych wątkach to największy problem stanowi odczytanie kodu PIN immobilizera. Ja akurat dysponuję testerem AUTO-COM, którym go odczytałem. Podobno można też odczytać za pomocą VAG-TACHO (warto spróbować też zwykłym VAG-iem).
Zaprogramować nowy ECU można już zwykłym VAG-iem.
Instrukcja programowania IMMO I gen. jaką znalazłem do VAG-COMa:

ODCZYT IMMO-ID:

Kod: Zaznacz cały

[Select]
[25 - Immobilizer]     or in vehicles with Immobilizer included in Instrument Cluster
[17 - Instruments]     W pierwszym polu "Extra" powinno widnieć coś takiego: Immo-ID VWZ7Z0W0648696.
[Close Controller, Go Back - 06]
ZAPIS DO ECU:

Kod: Zaznacz cały

[Select]
[25 - Immobilizer]    or in vehicles with Immobilizer included in Instrument Cluster
[17 - Instruments]
[Login - 11]

    Wprowadzamy 4-cyfrowy PIN
        Wpisujemy zero przed 4 cyfrowym kodem PIN. Np. jeżeli PIN jest 1234, wprowadź 01234.

[Do it!]

[Adaptation - 10]
Channel 000
[Read]
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

    Wyłącz zapłon na 5 sekund i ponownie załącz.
    Nie załączać silnika przez następne 2 minuty. Po tym czasie spróbuj uruchomić silnik.
Jeżeli są zainteresowani rozwinięciem tematu możemy spróbować odczytać kod PIN z różnych wersji immo różnymi interfejsami i stworzyć jakiś większy poradnik...[/quote]

dzięki bardzo za info, vag-com raczej sobie nie poradzi z odczytem pinu immo, trzeba zastosować coś klasy właśnie Twojego interfejsu. Poszukam w okolicy może ktoś będzie miał to zweryfikuje poradni :)
d
dreadd
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2013, 19:33

Post autor: dreadd »

Jako że to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich użytkowników :) i mam od razu pytanko w temacie. Posiadam Polo 6n z silniczkiem 1.9 sdi, i mam możliwość swap'a na (sprawdzony) volkswagenowski 2.0 115 km z golfa. Próbował ktoś kiedyś tego, orientuje się czy się zmieści bez problemu, jak z łapami etc ?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""dreadd""]Jako że to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich użytkowników :) i mam od razu pytanko w temacie. Posiadam Polo 6n z silniczkiem 1.9 sdi, i mam możliwość swap'a na (sprawdzony) volkswagenowski 2.0 115 km z golfa. Próbował ktoś kiedyś tego, orientuje się czy się zmieści bez problemu, jak z łapami etc ?[/quote]

szkoda że nie odrobiłeś lekcji i nie użyłeś szukajki bo na pewno znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytanie, a tak po za tym to za mało danych, jaki golf itp...
P
Pi0tras
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:10

Post autor: Pi0tras »

Wracając do tematu immo i adaptacji sterownika...
Z ciekawości podpiąłem interfejs VAG-COM (niebieski) i nie ma problemu z odczytaniem PINu immo Polskim VAGiem.

Polski-VAG:

Obrazek


Autocom:

Obrazek
S
Small3r
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:08
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Small3r »

Witam. Jestem tutaj nowy ale mam kilka pytanek do was. Chciałbym kupić 6N-ke i na dzień dobry zrobić w niej SWAP na TDI, 1Z lub AFN. Z doświadczenia wiem, że najlepiej i tak kupić drugie całe autko na części (myśle o Golfie MK3 lub Vento). Moje pytanka:
- jaką najlepiej bazę kupić, z silnikem SDI czy benzynką? Żeby nie trzeba było przerabiać samego mocowania silnika (podobno SDI ma taki sam blok)
- jak to wygląda z wiązką, czy taka od golfa np. podejdzie do Polo? żebym jak najmniej części musiał dokupować.
Jak mi się nasuną jeszcze jakieś pytanka to będe edytował. Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”