Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""bazi""]
to nie jest olej do tego silnika , nie spełnia norm.
Olej ma byc 0w40 lub 5w40 z normą VW 502 00[/quote]
A gdzie takie informację mogę znaleźć?
[quote=""bazi""]ten silnik służy do spokojnego toczenia się przez dziadka do sklepu po bułki , a nie pałowania po autostradach[/quote]
Idąc Twoim tokiem rozumowania, to mając silnik 1.0 nie ma po co wyjeżdżać z garażu :shok:
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""misiek89""][quote=""bazi""]
to nie jest olej do tego silnika , nie spełnia norm.
Olej ma byc 0w40 lub 5w40 z normą VW 502 00[/quote]
A gdzie takie informację mogę znaleźć?
[quote=""bazi""]ten silnik służy do spokojnego toczenia się przez dziadka do sklepu po bułki , a nie pałowania po autostradach[/quote]
Idąc Twoim tokiem rozumowania, to mając silnik 1.0 nie ma po co wyjeżdżać z garażu :shok:[/quote]

Kod: Zaznacz cały

3.7l - VW 502 00/501 01
- wymiany co 15k km

Kod: Zaznacz cały

Do serwisu Longlife stosować olej VW Longlife. Norma oleju dla silników benzynowych: VW 503 00, lub VW 504.00. 
- wymiany co 30k km

do tego silnika polecam oleje wysokogatunkowe jak np Millers Oil 0W30, 5W30, 5W40 spełniające normy VW 502 00/501 01 i wymiany co 15k km
5W50 raczej nadaje się do silników bardziej obciążonych.

edit: dane zapożyczone z Tolerance Data
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""Jabolek""]wymiany co 15k km[/quote]
Tak też robię.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""misiek89""]A gdzie takie informację mogę znaleźć?[/quote]

w instrukcji obsługi
Obrazek
[quote=""misiek89""]Idąc Twoim tokiem rozumowania, to mając silnik 1.0 nie ma po co wyjeżdżać z garażu[/quote]

Nie ma co ukrywać , na zachodzie takie auta sa kupowane jako drugie, czy trzecie w rodzinie i sa wykorzystywane do takich celów, jak krotki dojazd do sklepu czy szkoły, a nie jak w demoludach do wszystkiego, a potem zdziwienie ze olej bierze. Tak słabe silniki nie służą do jazd autostradowych z duzymi predkosciami.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""bazi""]w instrukcji obsługi
Obrazek[/quote]
Dzięki.

[quote=""bazi""]Nie ma co ukrywać , na zachodzie takie auta sa kupowane jako drugie, czy trzecie w rodzinie i sa wykorzystywane do takich celów, jak krotki dojazd do sklepu czy szkoły, a nie jak w demoludach do wszystkiego, a potem zdziwienie ze olej bierze. Tak słabe silniki nie służą do jazd autostradowych z duzymi predkosciami.[/quote]
Mam rozumieć że swoim Polo jeździsz tylko do sklepu i nigdy nie byłeś nim na autostradzie?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Mam drugie auto na wyjazdy poza miasto.
Do czego zmierzam ? A no do tego, ze jazda na dlugich trasach dla nedznych silnikow ktore przy 120 km/h maja 3500 obr/min a pr. maks. ok. 150-160 to zwyczajne obciazenie dla takiego silnika. Ani to wygodne ani ciche ani ekonomiczne.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tak do 110 km/h idzie żyć, no chyba że masz modzony wydech to już trudniej wytrzymać...:)
civic r18a2/407 1,6 HDi
R
RybaQ
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2013, 11:32

Post autor: RybaQ »

Cześć Wszystkim Mam do Was ogromną prośbę Posiadam Polo 9n 2003r silnik benzynowy 1.4 16v
Wstyd sie przyznac ale po zakupie samochodu minelo juz ponad pol roku a nie pamietam na jakim oleju jezdzi auto.
Przygotowuje sie do wymiany oleju i chce zapytac jaki olej kupic syntetyk czy polsyntetyk
Zastanawialem sie nad Shell Helix Ultra 5W40 albo Castrol Edge 5W30 Czy to bedzie dobry wybor??
Bardzo prosze o pomoc :)
Dziekuje
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

RybaQ
z tych dwoch to Shell Helix Ultra 5W40 (spelnia norme VW 502 00 i nie ma tak cienkiego filmu olejowego , podatnego na zerwanie jak 5w30).
R
RybaQ
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2013, 11:32

Post autor: RybaQ »

A nie powinienem wlac teraz oleju polsyntetyk jak nie wiem na jakim oleju aktualnie jezdzi auto ??
Czy ten full syntetyk shell helix ultra 5W40 bedzie dobry??
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

zalewanie polsyntetykiem to mity z zamierzchłych czasow. Sam zalalem syntetyk po polsyntetyku i wszystko ok. Jezdze juz pare lat i wszystko OK.
[quote=""RybaQ""]Czy ten full syntetyk shell helix ultra 5W40 bedzie dobry??[/quote]
spelnia norme VW 502 00 , wiec jest OK
H
Harun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Harun »

Też początkowo zalałem półsyntetykiem (Castrol Magnatec). Teraz wlałem syntetyk (Castrol Edge) i wszystko ok.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tutaj macie ciekawą lekturę o normach olejowych i klasyfikacjach, poczytajcie:

http://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf
civic r18a2/407 1,6 HDi
V
Vespa
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:31

Post autor: Vespa »

Wymieniałem wszystkie filtry i olej, przy czym znajomy mechanik, bez pytania o zdanie zalał go Boost Oilem 10w40.
Polo 1,2, 3 cylindry, 64 KM z nie wiadomo jakim przebiegiem. Czy to był w miarę rozsądny wybór z jego strony? Dodam, że po przejechaniu kilkuset km znowu trzeba było dolać oleju - może za mało wtedy było wlane (nie sprawdziłem) a może jest za rzadki? Nie znam się.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Vespa""]Wymieniałem wszystkie filtry i olej, przy czym znajomy mechanik, bez pytania o zdanie zalał go Boost Oilem 10w40.
Polo 1,2, 3 cylindry, 64 KM z nie wiadomo jakim przebiegiem. Czy to był w miarę rozsądny wybór z jego strony? Dodam, że po przejechaniu kilkuset km znowu trzeba było dolać oleju - może za mało wtedy było wlane (nie sprawdziłem) a może jest za rzadki? Nie znam się.[/quote]
auto stosunkowo młode więc w życiu nie zalałbym olejem 10w40... niby ten olej spełnia normę 502.00 ale ja na Twoim miejscu bym jechał do tego mechanika i zjechał jak psa, kazał wymienić olej na 5w40 dobrej klasy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”