[6N2] biegi ciężko wchodzą... zgrzytają...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

[6N2] biegi ciężko wchodzą... zgrzytają...

Post autor: kolasek »

Witam,

Mam następujący problem z wrzucaniem biegów. Gdy wsiadam do zimnego auta jest wszystko OK, ale w miarę jazdy (nagrzewania się auta) biegi zaczynają wchodzić z oporem albo zgrzytać, wchodzą bardzo ciężko z siłą jak w starym jelczu :)

Miał ktoś podobny problem? Jak na razie nie chce stawiać do mechanika, bo wiadomo wiąże się to z wysokimi kosztami... tym bardziej, że mechanik znajdzie milion przyczyn i wyceni naprawę na wartość samochodu :)

przebieg 140 tys, rocznik 2000, od początku (mam go od nowości) nie był wymieniany olej w skrzyni, nic nie było robione ze sprzęgłem, nic z linką od sprzęgła, nic ze skrzynią biegów, do tej pory działało wszystko elegancko, no może czasami 1 i 2 bieg ciężko wchodził, zacinał się, no ale za bardzo to mi nie przeszkadzało...

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
dan_199
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 10 lip 2012, 22:54

Post autor: dan_199 »

Na początek właśnie wydaje mi sie żebyś sprawdził poziom oleju w skrzyni gdyż jak nigdy tam nie zaglądałeś mogło go trochę ubyć
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Pada skrzynia tak jak we wszystkich 6N2. Mam to w swoim polo tylko że u mnie dopiero po 200 tyś. i obecnie jeżdzę z takimi problemami z przebiegiem 260 tyś. Jak padnie to wymienię skrzynię.
Awatar użytkownika
sprajt
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 690
Rejestracja: 25 cze 2012, 14:01
Lokalizacja: Płock

Post autor: sprajt »

To może pora przejrzeć sprzęgło i wymienić lub dolać oleju w skrzyni.
Obrazek
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

byłem na diagnostyce w dwóch warsztatach... zdania zgodne sprzęgło do wymiany... właśnie kupiłem sprzęgło SACHS Nr. katalogowy: 3000 581 001 zapłaciłem 375 pln , myślę, że to bardzo dobra cena... teraz będę szukał jakiegoś w miarę taniego mechanika do wymiany... mam pytanie... czy wszystko kupiłem? bo jak mechanik zacznie mi wymieniać co dołożył itd to będzie cena kosmiczna, chcę wszystko kupić i tylko za wymianę zapłacić... linka do sprzęgła raczej też do wymiany? z góry wielkie dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

sprzęgło i docisk rozumiem sprzęgło kompletne wymień, do tego przy okazji możesz zalać mu nowy olej do skrzyni
75W90 lub 75W80 podejdzie bez problemu, marka oleju do wyboru. Oleju wejdzie od 2,7-3,2 L.
To tyle, jak linka sprzęgła nie zgrzyta to nie wymieniaj, nie trzeba.
civic r18a2/407 1,6 HDi
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

Hej miałem ten sam problem ostatnio,po wymianie sprzęgła problem ustapił.Wymien samo sprzęglo i sprawdź poziom oleju w skrzyni,jak jest wporzo to nie daj sie naciągnąć na nic więcej!!.Pozdrawiam
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

podczas jazdy nagle biegi mi przestały wchodzić... 1 i 2 bieg nie wchodził, wsteczny to był 1 bieg... dojechałem jakimś cudem do najbliższego warsztatu i diagnostyka taka:

1. Do wymiany cięgno zmiany biegów - 110 PLN

2. Olej do do wymiany (bo były wycieki i już prawie nic nie było) - 180 PLN

3. Wycieki oleju ze skrzyni biegów jakaś uszczelka 20 PLN i policzył mi 150 PLN za jakieś niby uszczelnienie czy coś podobnego, tak to ujął, na rachunku nie mam szczegółowego opisu... pewnie mnie naciągnął...

cena wszystkiego 460 PLN


po wyjeździe biegi tak samo wchodzą jak wchodziły, czyli ciężko, tak jak opisywałem wcześniej... coś czuje, że znowu będzie to samo... powiedział mi, że sprzęgło dobre tylko skrzynia rozwalona z tego względu, że oleju było bardzo mało, prawie w ogóle... dodatkowo szczęki hamulcowe do regeneracji 150 PLN od sztuki, klocki do wymiany i tarcze, tak mi powiedział, naprawa hamulców 600 PLN ale jak na razie odpuściłem...

mam sprzęgło sachsa z dociskiem i łożyskiem więc będę wymieniał na dniach i zobaczymy czy to coś zmieni... przy wrzucaniu biegów niekiedy zgrzyta, ale bardzo rzadko... sam nie wiem co mam robić...
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

powiem tak, ceny raczej standardowe, jakoś specjalnie nie skroił, ale za to nie poinformował Cię że może nie być poprawy po uszczelnieniu i zalaniu świeżego oleju i nie dał Ci wyboru czy wymieniać skrzynie czy robić tą, wymiana sprzęgła nie wiem czy coś da, najlepiej zwalić skrzynie i ją sprawdzić na "sucho" czy wszystko wchodzi jak powinno.
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

jaki jest mniej więcej koszt naprawy skrzyni?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

Spotkałem się z kwotami od 500zł do 1500zł wszystko zależy od tego co będzie do wymiany. Dokładną wycenę dostaniesz po rozebraniu skrzyni i oględzinach.
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

postanowiłem, że wymienię, sprzęgło razem z dociskiem i linkę do sprzęgła, a później będę walczył ze skrzynią...


sprzęgło już mam sachsa teraz zastanawiam się nad linką, znalazłem takie opcje:


1. http://allegro.pl/linka-sprzegla-vw-cad ... 59481.html

2. http://allegro.pl/linka-sprzegla-volksw ... 80730.html

3. http://allegro.pl/linka-sprzegla-sachs- ... 50904.html

4. http://allegro.pl/linka-sprzegla-automa ... 32997.html


z tego co wiem to te 4 opcję pasują do mojego modelu, jaką wybrać? bo cenowo od 40 do 140 pln jest jakaś znacząca różnica?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

ja brałbym Sachsa, a różnica jest dość znacząca w jakości i wytrzymałości.
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

no właśnie też tak pomyślałem i właśnie zamówiłem sachsa z iparts.pl


mam linkę, sprzęgło z dociskiem i łożyskiem czy jeszcze przy wymianie linki i sprzęgła będzie coś potrzebne? nie chcę żeby była taka sytuacja, że mechanik powie mi, że czegoś jeszcze brakuje...
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

z tego co piszesz to masz wszystko co potrzeba.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”