Mam pytanie przede wszystkim do tych co zmieniali umiejscowienie pompki zamka centralnego
gdzie najlepiej przenieś pompkę aby uchronić ją przed dostępem wilgoci w czasie zmiennej pogody (mróz i odwilż)
już drugi raz tej zimy wylewałem z niej wodę i musiałem ją czyścić i suszyć aby centralny poprawnie działał
a taki jest tego skutek
niestety styki trochę przyśniedziały i przerdzewiały
Pompka nie jest małą rzeczą i zmiana jej lokalizacji wydaje mi się niemożliwa, mniejszy problem jest z elektryką - idzie przedłużyć ale większy chyba z wężykiem podciśnienia (wężyk prowadzony jest od bagażnika pod plastikowymi osłonami progu - zresztą opracowałem manual dokładania centralki w którym znajdziesz rysunek jak idą wężyki - manual mam na chomiku), ja na twoim miejscu postarałbym się odnaleźć źródło przecieku i uszczelnić pompkę, chyba że umocujesz ją pod plastikiem na wysokości tylnej półki - można dorobić uchwyty. Przy montażu do pompki centralki z pilotami sprawdzałem u siebie cały schowek apteczki, na szczęście było sucho, więc to że masz tam mokro wg mnie nie jest normalne.
Tez bardziej bym szukal czemu robi sie tam mokro, niz przenosil pompke. Jak lampy tyl sa wymienione na "looki" to ponoc lubi pod nimi cieknac. no tak czy siak bardziej bym polecil wybadac, czemu i gdzie woda sie dostaje
Manual jest dostępny na chomiku, a kilkukrotnie pisałem że manuale na forum są raczej niedokończone i zaczyna się szukanie postów co i jak, a ponadto zawsze jest do tego zbędny komentarz typu-ja zrobiłbym to tak i tworzy się parenaście niepotrzebnych postów. Drugą sprawą o której też pisałem, chodzi o korzystanie z manuala czy np. schematu, idę do garażu (brak zasięgu internetu) i korzystam z gotowego zapisanego na dysku bez potrzeby szukania sygnału Wi-Fi lub niepotrzebnego drukowania. Manuale, które zrobiłem to: Naprawa mechanizmu tylej szyby manualnej, Wymiana mech. elektr.szyby przód, demontaż tapicerki, Wymiana czujnika temp., Włącznik podświetlenia bagażnika_wersja 3, Wymiana zamka - schowek, Montaż sterownika z pilotami_domykanie szyb i ostatni Bezpieczniki_czujniki - takich informacji niestety nieznalazłem w internecie - jedynie jakieś fotki tylnej klapki bezpieczników. Myślę, że wyjaśniłem dobrze o co mi chodzi, ma być szybko i przejrzyście wyjaśnione od początku do końca. W niektórych przypadkach przy naprawie czas mnie gonił a musiałem czekać po dwa dni na odpowiedzi z forum. Nie możesz wejśc na chomika , napisz to Ci poślę jednorazowo.
[quote=""szmic""]Jak na razie to się kolega nie określił czy ma zmienione lampy, zadał pytanie i grobowa cisza[/quote]
nie każdy siedzi NON STOP przy necie
a przede wszystkim w moim poście jest wszystko napisane że mi nie zbiera się woda z deszczu tylko wilgoć w czasie zmiany pogody czyli mróz i nagła odwilż
a lampy są ori i w samej okolicy lam jest sucho
Moje stoi pod chmurką cały czas i jest sucho, pooglądaj to dokładnie bo wilgoć też niepowinna być do tego stopnia, za zderzakiem są gumowe klapki - sprawdź
Witam, podłącze się do tego tematu. Na temat awarii centralnego trochę na forum już poczytałem, nie znalazłem jednak podobnych objawów jak w moim przypadku. Któregoś dnia przestał działać centralny w drzwiach kierowcy, działał jednak po tej stronie z konsoli przycisk zamykania i otwierania w środku na drzwiach. Na drugi dzień padł już po drugiej stronie też. Sprawdzałem wiązki kabli między drzwiami a słupkiem ok. Płytka pompki centralnego w bagażniku wydaje się być sucha zero śladów wilgoci. Ma ktoś jakiś pomysł ? Aha i najdziwniejsze po 2 dniach raz zadziałał odtworzył drzwi wszystkie ale po tym epizodzie już od paru dni nie działa. Za uwagi będe wdzięczny
Pozdrawiam
To ja proponuję Ci z mojego chomika wżiąść pilk w PDF o dokładaniu pilota, a w nim znajdziesz rysunek którędy poprowadzony jest przewód ciśnieniowy i dokładny opis wtyku elektr. z pompki. Wg opisu wyprowadzeń z wtyku elektr. pompki zmierzysz napięcie zasilania oraz na przewodach zamknij- otwórz, myślę że to pozwoli Ci zdiagnozować samą pompkę, warto zobaczyć samą elektronikę pompki, może pod obudową trzeba przeczyścić styki oraz sprawdzić czy niema ubytków w połączenich na płytce. Zacznij od tego bo to jest najłatwiejsze do sprawdzenia nie trzeba dużo kopać bo pompkę masz pod ręką, oprócz tego w drzwiach, wewnątrz na zamku są mikrowłączniki ale niesądzę aby coś z nimi się stało. Można jeszcze sprawdzić sam włącznik blokady drzwi na uchwycie drzwi. Stawiałbym raczej na pompkę.
Ok, dzięki za poradę przyjrzę się faktycznie dokładniej pompce. Podejrzane mi było, że najpierw padła jedna strona a później druga - myślałem że jak pada pompka to obustronnie nie działa. Napisze jaki efekt.
Witam, mam problem z otwieraniem wszystkich drzwi z pilota i sterownika w drzwiach. Problem sie zaczął od momentu kiedy wymieniłem baterie w pilocie dwa dni wszystko działało ok a później już nie można było żadnych drzwi otworzyć a jedynie można było tylko zamknąć, kolejny problem otwieranie drzwi z kluczyka powoduje załączenie sie alarmu przy każdym otwieraniu drzwi jakichkolwiek czy z przodu czy z tyłu. Sprawdziłem pompkę okazało się że pompka tylko zamyka drzwi nawet przy nawet przy wciskaniu guzika otwieranie na sterowniku. Na 100% pompka i sterownik jest sprawny bo sprawdzałem u brata w samochodzie ma taki sam także po numerach. Co mam teraz zrobić? panowie pomóżcie.
Nie wiem o jakim sterowniku w drzwiach piszesz, tam nic nie ma tylko mikrowłącznik co daje impuls zamykania lub gdy domykasz szyby, piloty dokładane czy oryginalne, jeżeli dokładane to w dołożonym sterowniku powinien być przycisk do resetowania, jezeli ori to trzeba zaprogramować - gdzieś o tym czytałem na forum (kluczyk w stacyjce na zapłonie ale silnika nieuruchamiamy nacisnąć przycisk zamknij później otwórz - chyba tak to było).
Kupiłem 6n2 która miała walniętą pompkę, zakupiłem drugą używaną i central ożył. Po zimie centralny zaczął świrować, sam otwierał i zamykał auto. Zajrzałem do pompki, było w niej pełno wody. Po wysuszeniu pompka już nie działa. Panowie, mam ori lampy auto z tyłu nie ruszane. Skąd bierze się tam ta cholerna woda?