[6KV] VW Polo Classic Coupe R36 by Darek-vw

Tutaj możesz oglądnąć najładniejsze klubowe auta

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

[quote=""shao""]Kazik jakis slaby kierownik jak startowal z jedynki :doh:[/quote]
ciekawe jak byś ruszył 4x4 R36 z dwójki ;)

ośką z 3.6 można próbować, ale trzeba być świadomym, że 3.6 zjada każde sprzęgło czy to będzie coś na 2k czy za 500zł, roztrzaska w mak :mrgreen:



[quote=""kazikboy""]shaoczy ja wiem czy słaby nie ma tam mocy aby zerwać z 2 biegu 4 butów :P
ot taki przykład jak jedzie to http://www.youtube.com/watch?v=MOBMOFzYf5k
darek-vw
nie gniewaj się ale z miło by było jak by polo też tak startowało :D[/quote]
żeby ulep startował tak jak to mk2 4x4 musiałby mieć min 400km
waga takiego mk2 z 3.6 i 4x4 to pewnie 1000-1100kg u mnie z 4x4 byłoby 1300-1350kg, a to duża różnica, dlatego 3.6 w ogóle się do tego nie nadaje przy aucie o takiej wadze, dlatego musiało by być 2.8/3.2 Turbo

mk2 ma zaletę, że oryginalnie było 4x4 a tu trzeba by dokładać, zbiornik do bagażnika, problem z przeprowadzeniem wydechu w tunelu razem z wałem, co oznacza brak możliwości przejścia przeglądu nawet w Warszawie, gdzie homologację dostają konstrukcje SAM, a też musi się podczas budowy podpisać pod tym rzeczoznawca - nie znajdziesz takiego który zaryzykuje i się zgodzi.

wież mi temat był już wałkowany, przemyślany we wszystkie strony, oficjalnie prawie nie do załatwienia chyba, że wywrotka kasy, nie oficjalnie ryzyko wypłacania odszkodowania w razie wypadku lub odsiadka w razie tragicznego zdarzenia, gra nie warta zabawy ;)


temat 4x4 możemy uznać za zakończony :beach:

zapieprza ładnie, a nie jest mi w ogóle potrzebne przyspieszenie ze startu, ulep nigdy nie startował w 1/4 i nigdy nie będzie nawet z ciekawości :mrgreen:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

[quote=""darek-vw""]ulep[/quote]
też bym chciał takiego "ulepa" hehe :D
Nagraj jakis filmik jak za kółkiem to idzie :D bedzie co oglądać :D Ogólnie szacun :oki: :piwo:
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

może coś nagramy jak będą lepsze warunki, ale i tak ze startu nic nie będę nagrywał, bo szkoda sprzęgła tylko coś z wyższych prędkości ;)

pierdzielony mróz/śnieg znowu i nie ruszę ulepa z garażu :cry:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
wojtsen1
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 425
Rejestracja: 12 gru 2008, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wojtsen1 »

Darek będziesz na Rothen ? bo biorę miarkę i będę mierzył kolektor względem mojej v-ki :butcher:
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

czy będę to jest zagadka na którą ja nawet nie znam odpowiedzi ;)

został miesiąc a ulep stoi na kołkach i jeszcze jest znowu rozebrany :mrgreen:

przed taką wycieczką chciałbym jeszcze trochę pojeździć żeby sprawdzić czy wszystko ok, a pogoda jest jaka jest :banghead:

do 10 kwietnia chciałbym mieć już poskładane i testować :yahoo: a w piątek 19.04 już na Rothenburg :yahoo:


kolektor masz pewnie tego samego kształtu jak w 2.8 to mogę Ci powiedzieć, że w stronę chłodnicy jest to samo ;)
możesz pakować 3.6 :beach:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

:D

Obrazek

Obrazek
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

:bomb: :bomb: :bomb: :bomb: hahaha icek to już bedzie 4x4 :D
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

oczywiście z IC to tylko ściema, ale jak już go miałem, przód rozebrany to nie mogłem się powstrzymać aby nie przymierzyć :mrgreen:

prawie już poskładany i taka wariacja na temat wku....jącej mnie pogody :banghead:

Obrazek
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

i jak oceniasz ?? ja myśle że jakieś +20 do trakcji masz teraz :D ale co to daje przy +100 do mocy :P
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

Obrazek

Czas podsumować zmiany jakie zaszły w aucie na przełomie 2012/2013 roku


OPIS AUTA:

- MODEL: Polo Classic 6KV
- ROK: 2010
- SILNIK: 3.6 24V (BWS), skrzynia 6 biegów (DRP) FWD, wydech z nierdzewki 3 cale, dwa tłumiki przelotowe RM Motors.
- MOC: 300KM, 350Nm
- MASA WŁASNA: 1120kg
- OSIĄGI: ~5,0s, 260km/h
- MODY POD MASKA: silnik/skrzynia w czarnym kolorze, skrzynia AWD przerobiona na FWD, puszka filtra powietrza R32 mk5, zbiorniczek spryskiwaczy Ibiza 6K2, wybierak skrzyni mk4, poduszki ZUO Company, półosie na zamówienie, łapa skrzyni custom, nowa większa chłodnica Valeo.
- ZAWIESZENIE: cały wózek, wahacze, belki, itd pomalowane proszkowo na czarny połysk, poliuretany ZUO Company, większość śrub, końcówki drążków i inne elementy nowe.
- UKŁAD HAMULCOWY: BRAK
- KOLA: BRAK
- NADWOZIE: BRAK
- WNĘTRZE: wróciły przednie fotele z Ibizy Cupry 6K2, reszta bez zmian.
- AUDIO: BRAK



Stylistycznie oczywiście nic się nie zmieniło, wnętrze wróciło do wyglądu z sezonu 2011 a Recaro CS zostały sprzedane, trochę żałuję, że już ich nie ma ale miałem je sezon i sprzedałem znacznie drożej niż kupiłem, a zamian tego kasa przyczyniła się do tego co jest pod maską ;)

Poza silnikiem nic poważniej się nie zmieniło, za wyjątkiem elementami które mają znaczący wpływ na jazdę, a to jest najważniejsze :D


A więc lecimy ze szczegółami ;)


26.09.2012
Wszystko zaczęło się od dość niespodziewanego zakupu 3.6, szybki tel, równie szybki tel do Krzycha czy bierzemy, wszystko dogadane i na drugi dzień Krzychu już odbierał/sprawdzał silnik, więc już nie było odwrotu, jedziemy z kolejnym swapem, ale najpierw trzeba ogarnąć inne tematy i poszukiwanie brakujących części.


30.09.2012
Jako, że zawieszenie dopóki pod maską było 2.0 spisywało się bez zarzutów to po swapie 2.8 długo nie wytrzymało, najpierw wybiły się gumy tylne w wahaczach, aż ostatecznie urwało końcówki stabilizatora, ale jakoś mnie to nie zrażało, ponieważ było już planowane odnowienie czy by się to stało czy też nie. Silnik wyleciał, za nim całe zawieszenie i wszystko pojechało do piachu, podkład cynkowy i lakier proszkowy, a w między czasie powstawała lista potrzebnych części oraz zbieranie ofert, gdzie ostatecznie części zostały zakupione w ASO, Getem, ProChoice oraz ZUO Company.

kilka zdjęć zdemontowanego zawieszenia, trochę części zawieszenia przód, termostat oraz jakieś blachy ;)

ObrazekObrazekObrazek

części z malowania i składanie

ObrazekObrazekObrazek

do całkowitego odnowienia brakuje jeszcze lakierowanie zwrotnic oraz wymiana łożysk, ale na to jest inny plan, więc aktualnie odpuściłem.


27.10-02.03.2012
Gdy już zawieszenie było poskładane i buda stała na kołach pojechała do Genowefy gdzie otrzymała serce w postaci 3.6. W tak zwanym między czasie były kupowane potrzebne części.

Flansza do przeróbki skrzyni na FWD, simering oraz pierdoły w postaci kostek do pompy i trójników na czujniki

ObrazekObrazekObrazekObrazek

więcej zdjęć części niestety nie posiadam, ponieważ większość przekierowywałem bezpośrednio do Genowefy lub załatwiał Krzysiek.


Obrazek


Chłopaki zajęli się swapem, przeróbką skrzyni oraz ponowną wymianą oleju, dorobieniem półosi po przeróbce skrzyni, przeglądem silnika oraz wymianą olejów/płynów/filtrów oraz wyspawali 3 calowy przelotowy wydech na dwóch tłumikach RM Motors.

Dla zachowania spójności tematu jakieś zdjęcie po swapie, które już były zamieszczone w temacie

Obrazek

Filmik od Norbiego

[youtube]QJziUHe3J08[/youtube]


[size=99px]Ponownie dzięki dla chłopaków z Genowefa Garage za ogarnięcie tematu [/size] piwko


W miarę pogody polatane ale trzeba jeszcze parę rzeczy porobić ;)


17.03-26.03.2012
Od dłuższego czasu wkurzały mnie dziury z lewej strony komory i plan zakładał zamontowanie zbiorniczka spryskiwaczy z Seat Ibiza 6K2, który to zakryje i przy okazji nada komorze wyglądu bardziej OEM. Łatwo powiedzieć "zamontować zbiorniczek" trudniej wykonać, ale co tam trzeba to trzeba. Aby zamontować zbiorniczek trzeba zdemontować pas przedni, później napinacz, wciskamy zbiorniczek jak najmocniej się da aby można było zamontować napinacz i możemy montować ów zbiorniczek oraz pas przedni.

ObrazekObrazek

Ale zanim to zrobimy to wymiana chłodnicy na większą. W sumie nie miałem jej wymieniać (ponieważ kilka miesięcy temu montowałem nową) i po testować mniejszą jak będzie dawała radę lecz wolę dla spokoju wymienić. Dzięki pomocy chłopaków z ProChoice udało się w dobrej cenie zakupić chłodnicę Valeo i już nie było odwrotu, przerabianie mocowań w pasie przednim i montaż oraz zalanie wszystkiego nowym płynem.

ObrazekObrazek

oraz mała wariacja z intercoolerem z Chłodnicpolu. Po montażu grubszej chłodnicy jest nadal wystarczająco dużo miejsca z tył na płaskie wentylatory oraz dużo miejsca przed na jakiś duży IC - od razu człowiekowi przychodzą do głowy głupie pomysły, ale za chwilę wszystko koryguje życie i fundusze potrzebne na całą zabawę z suszarką :smutny:

ObrazekObrazek

było trzeba także pobabrać się w smarach wymieniając osłonę przegubu zewnętrznego.
Demontaż półośki, wymycie całego przegubu oraz składanie na nowo.

ObrazekObrazekObrazek


Nie byłbym sobą gdybym jakiś pierdół nie poprawiał, więc wykonałem sobie także nowy uchwyt na przewód paliwowy na bazie oryginalnych uchwytów.

ObrazekObrazek


29.03-11.04.2012
Kilka rzeczy jeszcze do ogarnięcia zostało, m. in. koła :smutny:
Jak ja nienawidzę polerowanych felg, ale jakoś się przemogłem i rozkręciłem koła, przepolerowałem ranty i było wszystko pięknie ładnie aż do momentu kiedy się przejechałem, wyszły plamki i stwierdziłem mam to w d.... auto ma jeździć i jakiejś mega polerki do tego mi nie potrzeba.


Trzeba było zająć się także trochę wydechem, przy swapie chciałem aby końcówki były w dół żeby nie wycinać zderzaka i nie rzucały się w oczy. Niestety cały misterny plan w piz...du. Ciśnienie spalin wytwarzało taki rezonans we wnętrzu, że po 2h jazdy głowa pękała z bólu, więc zapadła decyzja spawamy na prosto i tniemy zderzak. Zakupiłem kawałek rury, po długich poszukiwaniach znalazłem w okolicy kogoś kto niby "spawa" nierdzewkę ałaa na tym można by zakończyć temat. Końcówki są wspawane jak są, zderzak jest wycięty a reszta dopracuje się od ciepła, a pan spawacz zafundował mi lakierowanie zderzaka, w sumie robił za darmo i musiał mi jeszcze dopłacić, ponieważ zderzak upuścił i nadaje się do malowania - jeszcze nie pomalowałem z braku czasu :[

Po wspawaniu końcówek zdecydowana poprawa "komfortu" we wnętrzu ale hałas nadal spory - pomiar na stacji diagnostycznej 118dB - pomiar w hali nie wiem jak to się ma do pomiaru wg opisu w normie.


27.04.2012
Jako, że ulep już trochę pojeździł i pomimo, że przy swapie otrzymał nowy olej to najwyższy czas zmienić ponownie i na nim już dojechać do końca sezonu, więc wpadły nowe filtry oleju, powietrza i zalane Motulem - części dostarczył oczywiście ProChoice.

Obrazek



Po tej całej zabawie w wolnych chwilach było zastanawianie się "ok, ale co z hamulcami" - i ostatecznie nadal pozostałem z serią 280x22 :smutny:

Przewinęło się przez moje ręce już kilka różnych kompletów, które porównywałem.
Były dwu tłoczkowe z Audi S2, ale odpuściłem, ponieważ stwierdziłem, że jak mam zostać przy serii tarczy to mi nie odpowiada.
Był pomysł na zestaw z Golfa V6, czyli 312 ale na rozstawie 4x100 - w sumie i taki zestaw bym zamontował, ale było by to rozwiązanie tylko tymczasowe, ponieważ cały czas chodzi za mną Brembo, więc temat 312 odpuściłem i nie przerabiałem całego zestawu, bo łatwiej sprzedać serię niż już przerobioną pod 4x100.

Nie byłoby problemu z hamulcami gdyby nie to, że kasa się już skończyła i nie starczyło na przejście na 5x100. Gdyby nie ten fakt to w tej chwili byłby zestaw 312 z przodu, a 256 z tył i tymczasowo by wystarczyło, ale kasa niestety jest wyznacznikiem co można zrobić. Cała zabawa by pochłonęła dość sporo bo: zmiana na 5x100, nowe łożyska, do tego koła, dystanse, regeneracja zacisków :(

Ostatecznie jak pisałem zostałem z serią, która pomimo wszystko jakoś daje radę, ale trzeba mocno się starać i o nią dbać :ok:


Kilka zdjęć co się przewineło :)

312 mk4/S2/Brembo 4-tł/Brembo 6-tł
Obrazek

330x32/312x25/280x22
ObrazekObrazekObrazek

S2 280x22 / Brembo 4-tł 312x25 / Brembo 6-tł 330x32
ObrazekObrazekObrazek

Jeszcze takie porównanie ZR18 vs ZR17 ;) (ZR17 pierwsze foto góra)

ObrazekObrazekObrazekObrazek


Jak już pisałem wcześniej trzeba zamontować Brembo 6-tł (ZR/ZL18) przód z tarczą 330x32 oraz Brembo 4-tł tył z tarczą 280x22 po oczywiście przejściu na 5x100 oraz zakupie jakiś felg, które to zmieszczą i nie będzie wystawało ;)

ObrazekObrazek


i tu zaczyna się problem, jakich kół szukać :smutny:
w grę wchodzą tylko jakieś nie za kosmiczną kasę, wąskie około 7,5x17 oraz z dużym ET.
Nie ukrywam, że nie bardzo mi się podoba pomysł na koła bez rantów ale innego wyjścia nie ma jak ma być duży hebel :D

Myślę nad OZ Ultraleggera, ale trochę nie spełniają kryteria "kasa" chyba, że coś się trafi 5x100, a później jakieś Porsche, nie zdziwię się jak ostatecznie będzie z Cayenna 7,5x17, nie cieszy mnie to ale cóż ;)

Kilka marnych VT

ObrazekObrazekObrazek


Jaka będzie przyszłość się okaże, czy będą jakieś modyfikacje, czy będzie stał w miejscu, czy po prostu zniknie - sprzedaż albo części - ale kto by go chciał za okrągłą sumkę :D


A tak to leje i latam :D Pozdr
Ostatnio zmieniony 15 lut 2014, 22:53 przez darek-vw, łącznie zmieniany 1 raz.
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

To wszystko to dowod na to, ze jak sie chce to mozna i ze czerwone najszybsze ever forever :crazy:

Aj lajk!
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Darku, jest MEGA grubo!!! Aż się nie mogę doczekać Ślesina :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

No robi szał :D
VT z Prosiakami najlepsze :)
Awatar użytkownika
limpek
el &quot;Limek&quot;
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

Popieram prosiaki najlepsze... :piwo:
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

chyba wpadne z grubym z Piły na 1 dzien zaobaczyc,bo warto nie ma co :good:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Projekty zaawansowane”