[6n]Wszysko o: Zegary, Licznik - wymiana, rodzaje, wskazówki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bananiak
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2013, 15:27

Post autor: bananiak »

Witam,
Mam mały problem z zegarami. Podczas jazdy chodzą normalnie wszystko ok. Zaś gdy zgaszę samochód wszystkie wskaźniki te które były w górze tzn, paliwo temperatura i obroty nie opadają do końca tylko zostają w ostatnim swoim położeniu. Gdy znów przekręcę kluczyk, wskaźniki opadają, zaczynają tak jak by uderzać i wracają na swoje miejsce docelowe. O proszę tak jak na filmie. Tutaj akurat warjuje tak tylko paliwo ale dlatego że samochodu nie odpalałem.

http://www.youtube.com/watch?v=iNuRwZS1 ... e=youtu.be

a i jeszcze za każdym razem zeruje się zegar i km przejechane. Tylko nie globalne.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""bananiak""]a i jeszcze za każdym razem zeruje się zegar i km przejechane. Tylko nie globalne.

Pozdrawiam[/quote]
Użyj szukajki. Jak dobrze pamiętam to takie cyrki powoduje akumulator, problem z masa. Było o tym.
b
banditas
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:07

Post autor: banditas »

Panowie potrzebuję informacji, czy licznik przed liftem Polo Classic 1997 można przekodować z Mil na kilometry?

Vag się nie łączy - ale to wiadomo w złączu 28 pin nie ma linii K.
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

[quote=""banditas""]Panowie potrzebuję informacji, czy licznik przed liftem Polo Classic 1997 można przekodować z Mil na kilometry?

Vag się nie łączy - ale to wiadomo w złączu 28 pin nie ma linii K.[/quote]

Takie zabawy umozliwia urządzenie diga tacho universal i kabelek dołączony do zestawu
Obrazek
taniej wychodzi wymienić zegary(chyba ze znasz kogoś kto zajmuje się korektą liczników i posiada to urządzenie)
z tego co się orientuję trzeba edytowac wsad z pamięci epprom i zmienić przelicznik impulsów lub wgrać wsad z zegarów "bardziej europejskich"
b
banditas
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:07

Post autor: banditas »

Dziękuję Ci kolego serdecznie za informację, mam programator to się będę bawił, gorzej z wsadem. No ale też postaram się gdzieś to znaleźć :D


Dzieki bzyku za informację, będę jeszcze szukał. Wiadomo licznik można kupić już za 40zł. Ale to sprawa honoru :oki:
A ja czasem jestem uparty, nawet bardzo :blush2:

Pozdrawiam
:grin:
Ostatnio zmieniony 11 maja 2013, 16:51 przez banditas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

czy ktoś wie który kabel w kostce do licznika jest odpowiedzialny za kontrolkę airbag w 6N2?
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

pin 19 wtyczka niebieska t32a
w
wiedzminnnn
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:21

Post autor: wiedzminnnn »

ja z kolei mam problem taki : Niedawno wskazówka prędkości zaczęła lekko wariować później ten objaw zaczął się nasilać aż w końcu wskazówka zamarła na zerze w tym czasie wskazówka poziomu paliwa też zaczęła wariować objaw nasila sie przy ostrych skrętach wskazówka spada do zera po wyjściu z zakrętu powraca do normalnego poziomu objaw ten jest nie zależny od realnej ilości paliwa w baku dodatkowy objaw to około 10% mylność pomiaru poziomu paliwa zawsze w dół koledzy co może być przyczyną?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

wyglada na impulsator na skrzyni biegow
[size=12px][/size]
m
mateuszkpl
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 25 sie 2012, 22:50
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mateuszkpl »

Witam. Dzisiaj wyciągnąłem swoje zegary w celu usunięcia białego tła na licznikach, które niestety było już kiedy zakupiłem auto. Jedak kiedy czyściłem klej spod tych naklejek zmyły mi się częściowo cyferki na oryginalnym czarnym liczniku więc chciałbym zamówić nowy jednak za bardzo nie znam się na tym a chciałbym nie kupować w ciemno. Przeczytałem nr seryjne i prosiłbym o wskazanie mi konkretnego licznika np. na allegro bądź zaoferowanie czegoś dlatego, że w ogóle się na tym nie znam.

Na liczniku jest napisane:
6N0.919.860
SW: 1.3 LAYOUT: 1.0
INDEX: 19

616.068.3001

P.s Przeszukiwałem już allegro i nie wiem, który będzie odpowiedni.
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

jedyne warunki jakie musi spełniać licznik który będzie u ciebie pasował to:
Wyskalowanie:
- ta sama wartość obrotów
- ta sama prędkość maksymalna
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Panowie a ja wymieniłem na ten z golfa IV od 1.4 16v u siebie mam 1.4 APQ i mam mały dylemat bo licznik zaniża prędkość (powinien chyba zawyżać trochę) i tu pytanie czy dało by się coś z tym zrobić,dodam że poprzedni wyskalowany do 200 teraźniejszy do 220.
Obrazek
v
vento9
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 12 sty 2013, 22:00

Post autor: vento9 »

Posiadam Polo 6N 96r AEE. Zamierzam zrobić swap zegarów na te po małym lifcie. Mam już wszystkie potrzebne elementy prócz czujnika ciśnienia oleju i tu pojawia się moje pytanie problem.

Sprawdzałem w ETKa czujniki ciśnienia oleju i czujnik z 96r ma ten sam nr co z 98r, szukałem także na allegro czy są inne czujniki po lifcie i niestety także nie znalazłem. Czy mógłby mi ktoś wskazać jaki czujnik mam kupić ? i czy w ogóle potrzebna jest wymiana skoro numery są te same?

aukcja allegro na którą zwróciłem uwagę: http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-ole ... 48600.html

Z góry serdecznie wszystkim dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
polowkowa
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2011, 14:31
Kontakt:

Post autor: polowkowa »

Witam. Podepnę się pod temat, ponieważ mam problem z licznikiem...

Otóż kilka miesięcy temu miałam problem z licznikiem (prawdopodobnie fabrycznym): w pewnym momencie jakby się rozłączał, wszystko prócz lampek siadało lub stawało na ostatnim stanie - wskazówki od obroto- i prędkościomierza stawały, zegar, licznik kilometrów gasły, a chłodzenie i paliwo spadały w dół. Najpierw po jakimś czasie licznik się "włączał" i działał dalej, po kilku takich razach włączał się tylko przy starcie silnika, potem nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki miał problem: wszystkie wskazówki biegały jak szalone, do tego migały lampki oleju i chłodzenia.
Znajomy fan polówek postanowił mi pomóc i wymienił licznik na jeden z tych, które akurat posiadał, używany, z polówki tego samego modelu, wszystko grało i tańczyło.

Dzisiaj wyjechałam na krótką trasę wieczorną i ZONK - historia się powtarza. Znowu wskazówki stanęły lub opadły, zegary zgasły, tylko żaróweczki działały. Z tą różnicą, że dziś od razu już nawet wyciągnięcie kluczyka nie zdało egzaminu. Obecnie autko stoi z odłączonym akumulatorem, a ja, biedna właścicielka, szukam jakiejkolwiek duszyczki, która może wie, co dolega mojej polówci. Oczywiście zamierzamy odwiedzić mechanika, wręcz musimy, ale wolę się trochę uzbroić czy może uspokoić...

Czy spotkał się już ktoś z taką sytuacją?
Awatar użytkownika
mr_raven
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: mr_raven »

Witam Panowie i mam problem wyskoczyl mi dzis napis service INSP proboje to skasowac wszystkimi sposobami i sie nie da i wydaje mi sie ze tan przycisk prawy bo mam zegary poliftowe juz polo 98 rok jest chyba zepsuty bo nie da sie nawet kilkometrow przejechanych skasowac nie wiem co jest grane co moglo sie stac jakas rada albo co zrobic bo nie wiem pomozcie bo ten napis mnie troche irytuje a przycisk wogole nie reaguje
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”