[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

i
informatyk
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 05 cze 2013, 19:54

Post autor: informatyk »

Witam zapaleńców VW, mam problem, otóż mój silnik od Ibizy 1.0 AEV już nie pociągnie(jechałem na bijącym wale korbowym prawie 2 lata(!)).
Mechanik doradził, bym zmienił silnik na 1.4, toteż rozejrzałem się co nieco po Internecie i znalazłem, silnik 1.4 AEX, stąd też moje pytanie: Czy tenże silnik będzie odpowiedni do mojego samochodziku? Co będzie trzeba poprzerabiać, czy wszystko wejdzie?



Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Musisz przełożyć instalacje komory silnika z komputerem od aex bo to wielopunkt a AEV to jednopunkt poszukaj aea albo abu zmieniasz tylko słupek i gotowe elektryka ta sama. A ja mam pytanie do swapowców:D 1.6 w standardzie ma srednice tłoka 76.50 czy da rade blok rozwiercić do 81?
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
i
informatyk
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 05 cze 2013, 19:54

Post autor: informatyk »

A to pozamiatane:/ Bo już zakupiłem cały silnik(kompletny słupek z osprzętem do AEX), w takim wypadku również będzie sporo roboty?

Czy tylko tamten silnik wyłożyć, ten zamontować i będzie wsjo śmigać? Dodam, że skrzynię biegów od roku mam już 1.4.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

No to już rozglądaj się za wiązką komory silnika:D + komp + imo:D
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
t
tazu
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 09 lip 2013, 10:27

Post autor: tazu »

chce do polo wsadzić silnik 1.5 z hondy civic. Honda zaliczyłem dzwona i poprostu szkoda mi jej dawać na żyletki zwłaszcza gdy silnik jest dopiero co po kapitalce. polo jest lekkie wiec powinno nawet fajnie śmigać z tym motorkiem. pytanko czy dożo będzie z tym zabawy? czy będzie duży problem z półosiami? co poza wiązka kabinową, skrzynia, silnikiem i kompem będzie mi jeszcze potrzebne
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

[quote=""tazu""]polo jest lekkie wiec powinno nawet fajnie śmigać z tym motorkiem[/quote]
Możliwe że bedzie fajnie latać..
[quote=""tazu""]pytanko czy dożo będzie z tym zabawy?[/quote]
bardzo dużo..
[quote=""tazu""] czy będzie duży problem z półosiami? [/quote]
tak.
[quote=""tazu""] co poza wiązka kabinową, skrzynia, silnikiem i kompem będzie mi jeszcze potrzebne[/quote]
na wszelki wypadek zostaw sobie te całe auto po dzwonie
Obrazek
d
dario202
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 mar 2013, 16:38

Post autor: dario202 »

Witam serdecznie miał bym kilka pytań na temat dosyć hardcorowego swapa :) chciał bym do swojej 86c2f zapakować 2.0 16v ABF :D czy mógł by mi ktoś nakreślić jak krowie na rowie informacje np :
- koszta takiego swapu przy założeniu że wszystko co mogę robię sam
- co oprócz silnika, skrzyni, sprzęgła musiał bym wymienić żeby samochód wytrzymał 150KM ?
- trudności z którymi mogę się borykać przy swapie ?
Pozdrawiam Dario :)
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

dario202
jak już nie raz widziałem podłużnice z mk2 aby ławe powiesić wtedy jest na czym silnik osadzić kabelki komp i połosie na zamówienie trzeba bedzie dorobić zapewne aby wytrzymały koszta popatrz za częściami dolicz troche prąda na spawanie nerwów i problemów i czasu a czasu bedzie trzeba
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
B
Banas921
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:55

Post autor: Banas921 »

Do tego hamulce, rozpórki i takie tam wzmocnienia budy tak jak kolega wyżej pisze. Wskok na allegro średnie ceny części zsumuj sobie. I reszta kwoty to będzie dorobienie różnych elementów itp. I musisz mieć stalowe nerwy ;)

W przypadku silnika 1.6 ABU piszecie o kompie od 1.8. Ma lepsze mapy? Immo rozumiem off czy ten komp nie ma immo?

I ABU jest na monowtrysku? A coś bliźniaczego na full szprycy co ładują do polo jest?
Awatar użytkownika
SpoX
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SpoX »

Mam pytanie jaką polecacie skrzynie do silnika 1,6 abu i sprzęgło ? zwykła 5 biegowa od 1,3 czy może od gt , g40 ?

Pozdro
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

do abu najbardziej optymalna będzie skrzynia 8P.
A jak do miasta, do walk spod światłem to najlepiej AHD. :butcher:
nie ma czegoś takiego jak skrzynia "od 1.3" czy "gt" (g40 miało ATV, ale znaleźć takie w przyzwoitych pieniądzach ciężko).
Awatar użytkownika
SpoX
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SpoX »

Dzięki za info :)
T
Twoje-Dywaniki
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 28 wrz 2013, 23:37

Post autor: Twoje-Dywaniki »

Kolego tazu i jak wyszła przekładka silnika z hondy? śmiga już polo? Jakie wrażenia, bo polo chyba nieco lżejsze niż dawca...
b
bosman360
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2013, 19:32

Post autor: bosman360 »

a ja planuje wrzucic 1.8 z golfa III o mocy 90 km :)
nikt o tym nie mówi , a przecież silnik jest prawie indentyczny jak 1.3 czy 1.0 w polo
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""bosman360""]1.8 z golfa III o mocy 90 km[/quote]
on jest zupełnie inny niż 1.3 czy 1.0... blok 1.8 (oznaczenie zdaje się RP) jest pochylony w strone ściany grodziowej, a wszystkie w polo w stronę przodu samochodu. Wydech też idzie "od tyłu" a w polo "od przodu" silnika. Silnikami o największej pojemności pasującym pod fabryczne łapy i bez przeróbek są silniki 1.6 ABU, AEA, AEE, i silniki 1.6 16V z 6n i 6n2 GTI.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”