[6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

Pochwalisz się jak wygląda? :mrgreen:
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Może w weekend cyknę jakąś fotkę. A tak na szybko gdybyś chciał zobaczyć to na AWC kolega majcher836 zrobił i opisał w "Dzienniku" wymianę podobnych żarówek. Zresztą to właściwie po przeczytaniu jego tekstu zakupiłem żaróweczki :grin: Mam nadzieję, że się nie obrazi za link :agree:
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... nej-22837/
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

Bardzo dziękuje za linka. Mnie też przekonaliście, też wymienię żarówki.
:thumbsup:
Awatar użytkownika
dcgumis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:40

Post autor: dcgumis »

Witam

Udało się komuś zrobić do jazdy dziennej ?

Pozdrawiam
v
vaaks
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 mar 2011, 17:53

Post autor: vaaks »

Dziś zostały wykonane światła DRL wg schematu z Elektrody. http://imageshack.us/photo/my-images/194/0x0f.jpg/
Układ działa, ale jest mały problem - świeci się kontrolka spalonej żarówki. Nie wiem jak ten problem rozwiązać i jak "ominąć" tę kontrolkę. Liczę na jakieś rady?
e
embargo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2013, 11:57

Post autor: embargo »

Możesz dołożyć rezystor 60/120 Ohm czyli tzw canbus canceller.
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

[quote=""zaako""]Wlaczaja sie swiatla mijania ale deska sie nie pali,dopiero trzeba dac wlacznikiem w pozycje swiatel mijania i wszystko sie zapala.[/quote]

Gdy zostawiam u siebie w pozycji "0" włącznik to sam zapala światła mijania po zmroku, ale deska się nie świeci, dopiero ręczne przekręcenie pokrętła zapala deskę. Wg mnie takie rozwiązanie jest średnie bo gdyby na "0" zapalało również deskę po zmroku tak jak zapala mijania było by to całkowicie bezobsługowe. Teraz mogę jeździć po "ciemku" w środku lub kręcić pokrętłem (0 => mijania) tylko aby oświetlić sobie zegary.

Można ustawić aby zapalał także deskę po zmroku? Generalnie z tego co widzę każdy ma inaczej...
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Mam zamontowane ledy z homologacja i automatem sterujacym ktore pobieraja 12 wat i smieszne jest rozwodzenie sie nad przerabianiem orginalnej instalacji zwlaszcza zekosztowalo mnie to 200 pln
Awatar użytkownika
tomasz100
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2014, 16:14

Post autor: tomasz100 »

Witam, czy ktoś może udzielić info, skąd powinno pociągnąć wiązkę elektryki aby mieć światła DLR. Obecnie w Polóweczce mam halogeny z funkcją doświetlania zakrętów + zwykle reflektory. chciałbym też wymienić licznik na GTI, ale nie wiem czy sie da, bo gdzieś czytałem ze sa problemy z pojazdami wyprodukowanymi po 2011.
Z góry dzięki za wszelkie info
Awatar użytkownika
Silver
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41

Post autor: Silver »

Witam. W poszukiwaniu informacji na temat montażu świateł dziennych DRL i statycznego doświetlania zakrętów dotarłem do takich oto schematów.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e2 ... adee0.html

Wiadomo już że do poprawnego działania doświetlania zakrętów potrzebne jest BCM z numerem końcowym 87 lub wyższym. U mnie pełny nr to 6R0937087H więc funkcja powinna działać.
Aby sprawdzić ten nr bez podłączania komputera wystarczy wsadzić aparat fotograficzny głębiej pod deskę rozdzielczą po stronie kierowcy i zrobić zdjęcie. Tam znajduje się BCM z dużą naklejką i różnymi numerami.
W moim Polo są zwykłe halogeny czyli podłączenie nr 1 wg schematu. Interesuje mnie wersja 3 czyli jeśli dobrze rozumiem pełna opcja. Z schematów wynika że wiązka istniejących halogenów częściowo pokrywa się z rozwiązaniem nr 3. Ale ze względu na słabą jakość zdjęć i chyba niekompletny schemat:
-nie potrafię rozszyfrować miejsc w jakie należy wpiąć halogeny i światła dzienne do BCM,
-jaka wiązka do bezpiecznika (w skrzynce z bezpiecznikami jest miejsce ale nie wiem czy jest już wiązka. Bezpiecznik do przednich halogenów jest)
-jak będzie działać tradycyjne włączenie halogenów? czy pokrętło włączania halogenów należy podłączyć do BCM czy tradycyjne podłączenie nr 1 zostaje.
Może ktoś posiada kompletny schemat do podłączenia świateł DRL i statycznego doświetlania. Lub jakąś instrukcję. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

A ja mam jeszcze jedną 4 wersję. Mam p/mgłowe + DRL, ale bez statycznego doświetlania. W wiazce mam mix 1 i 2 schematu. Dla informacji podam, że posiadam obecnie BCM zmieniony pod obsługę bixenonu, który dokładałem i podłączyłem żarówki H7 w lampach, które są odpowiedzialne za statyczne doświetlanie zakrętów i niestety funkcja dalej nie jest realizowana przez BCM. Wywala jakiś błąd z tym związany. I nie wiem jak to ruszyć dalej.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
tomasz100
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2014, 16:14

Post autor: tomasz100 »

Może Franek wypowie się w kwesti schematu 3 - gdzie w BCM wpiać przewody do DLR i przez jaki bezpieczniki wszystko należy puścić
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Dzis opisze co i jak no u istotne jest kodowanie


iPhone Tapatalk
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
tomasz100
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2014, 16:14

Post autor: tomasz100 »

Mam najważniejszy schemat DOŚWIETLANIE + DZIENNE :)
https://drive.google.com/file/d/0B6Z0V1 ... sp=sharing
Awatar użytkownika
Silver
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41

Post autor: Silver »

Witam. Więc dołożyłem do zwykłych halogenów funkcję doświetlania zakrętów i światła dzienne. Kosztowało mnie to ok 200zł więc chyba warto było rozwodzić się nad schematem elektrycznym a nie kupować chińskie ledy, które po roku się wypalą i trzeba będzie kupić kolejny zestaw za 200zł. Dodam że nie jestem elektrykiem.
Podłączenie dziennych jest w miarę proste. Ale trzeba się troszkę nagimnastykować.
Przedstawiony schemat jest prostszym rozwiązaniem. Światła są obsługiwane bezpośrednio z włącznika świateł a nie przez komputer bcm. Mój np nie obsługuje świateł drl.
Do świateł drl trzeba kupić:
- przewody o przekroju jaki widnieje na schematach czyli 1mm,
- jeden pin żeński do wpięcia kabli w włącznik świateł (piny są w kilku rozmiarach i lepiej kupić kilka z każdego rozmiaru, cena to ok 1zł/szt. mogą się jeszcze przydać do zrobienia halogenów z funkcją doświetlania zakrętów),
- dwa gniazda do zamontowania bezpiecznika w skrzynce bezpieczników i bezpiecznik (15), w skrzynce bezpieczników jest wolne miejsce,
- dwa gniazda z pinami (zestaw zawiera gniazdo piny i gumki) do wpięcia w reflektor a dokładniej w gniazdo z żarówką ok 25zł/szt.
- klosze z gniazdem na światła drl. Można kupić nowe za ok 300zł. Ja przerobiłem moje istniejące klosze z halogenami. Otwornicą wywierciłem zaślepiony otwór, wyskrobałem gniazda nożykiem, podszlifowałem pilnikiem. Wyszło idealnie. Gniazda z żarówkami kupiłem za 80zł-komplet.
Jak wszystko podłączyć:
- odłączamy akumulator,
- zaczynamy od wyjęcia włącznika świateł. Pokrętło włącznika w pozycji 0 wciskamy do środka i trzymając wciśnięte przekręcamy do pozycji pionowej (światła postojowe) pociągamy cały włącznik do siebie. Powinno łatwo wyjść. Na końcu znajduje się 17-pinowe gniazdo. Odpinamy je. Pod pinem nr 3 znajdują się światła dzienne przednie. Musimy je odłączyć. Do wyjęcia konektorów użyłem wsuwki do włosów z delikatnie zagiętymi końcówkami. Nowy przewód zakończony pinem wpinamy w miejsce nr 3. Odpięty pin izolujemy.
- teraz trzeba się dostać do skrzynki bezpieczników. Odkręcić śruby i troszkę pomanewrować ze skrzynką żeby ją wyjąć, można zdjąć tylną osłonę skrzynki by było łatwiej ją wyjąć. Przewód, który prowadzimy z włącznika świateł zakańczamy gniazdem do wpięcia bezpiecznika i wsuwamy w miejsce 56. Przygotowujemy drugi kabel, również zakończony gniazdem pod bezpiecznik, wpinamy w miejsce 56 i zakładamy bezpiecznik 15.
- przewód prowadzony ze skrzynki możemy na tym etapie rozdzielić na dwa. Dla lewej i prawej żarówki. Można też zrobić to dopiero w komorze silnika.
- Jak poprowadzić przewód do komory silnika. Ja znalazłem miejsce po stronie pasażera pod szybą. Od strony silnika trzeba zdjąć gumową uszczelkę i podnieść plastikową osłonę nad mocowaniem amortyzatora. Tam znajduje się gumowy korek. Korek wyjąć naciąć i przez niego prowadzić przewód. Uwaga na tym odcinku ok 50cm, od gumowego korka do komory silnika wiązkę należy dobrze zabezpieczyć przed wodą np. poprowadzić w rurce. Od wewnątrz samochodu trzeba niestety zdemontować schowek by dostać się do otworu, który znajduje się pod filcową osłoną.
- teraz już dwa przewody prowadzimy pod klosze. Podłączamy gniazda. Pozostaje kwestia masy. Ja podłączyłem się do masy istniejących przewodów halogenu. Ale masę można zrobić podpinając się gdzieś pod karoserię. Jest wewnątrz komory silnika kilka miejsc, w które można wkręcić śrubę i założyć oczka z przewodami. Oczywiście miejsca zabezpieczyć przed korozją.
- na koniec trzeba podłączyć się do bcm i wyłączyć światła postojowe oraz światła tylne tak by po przekręceniu klucza w stacyjce świeciły tylko drl w kloszach halogenów. Koszt usługi ok 30zł.
Kable/wiązki jakie prowadzimy oczywiście izolujemy odpowiednimi taśmami by zabezpieczyć przed przetarciem i spięciami. Wszystkie potrzebne elementy można kupić np na allegro.
Co do halogenów z funkcją doświetlania zakrętów. Jest to troszkę trudniejsze. Trzeba dostać się do bcm, które znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy. Czarna skrzynka z dwoma dużymi gniazdami, białym i czarnym.
Zasada podłączenia jest taka (oczywiście potrzebujemy odpowiednie piny żeńskie, przewody itp. ogólne zasady i prowadzenie przewodów jak przy drl):
- zasilanie halogenów do bcm. Musimy z włącznika świateł z gniazda 17pinowego poprowadzić przewód z pinu nr 3 do skrzynki bezpieczników pod nr 57, i założyć bezpiecznik 15,
- ze skrzynki bezpieczników do bcm. Trzeba dostać się do bcm. Odpiąć gniazdo B – kolor biały. Trzeba podnieść czarną zapadkę przy wtyczce. Wtyczka się odłączy. Podważyć i zdjąć białą osłonkę. Będzie dostęp do wpięcia pinu. Przewód prowadzony ze skrzynki bezpieczników z miejsca 57 wpinamy do wtyczki B pod nr 11. Mamy już zasilanie do halogenów,
- z tej samej wtyczki B prowadzimy przewody, które będą włączać żarówki halogenów. Jeden przewód z miejsca 9 dla żarówki lewej i jeden przewód z miejsca 10 dla żarówki prawej,
- wracamy do włącznika świateł. W gnieździe 17pinowym włącznika podłączamy przewód w miejsce nr 8. Przewód prowadzimy do bcm. Do gniazda A – kolor czarny i wpinamy w miejsce 7. To pozwoli nam ręcznie włączać światła halogenowe,
- masę do gniazd żarówek halogenów można zrobić jak przy drl,
- pozostaje zakodowanie w bcm funkcji doświetlania zakrętów i gotowe.
Nie dołączam schematów bo do świateł drl jest już w moim wcześniejszym poście (podłączenie 2) a do halogenów jest czytelny schemat kolegi tomasz100. Choć brakuje w nim opisanego powyżej podłączenia zasilania i obsługi świateł z włącznika. U mnie wszystko działa już od prawie pół roku więc podłączenie jest sprawdzone.
Powodzenia przy modyfikacjach :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”