wymiana paska rozrządu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

Uszczelniacz jest Elring ASW F WD FPAC 32x47x10.
mogłem go za słabo wcisnąć?
poprzedni był VICTOR RF DP 32x47x10 26 takie oznaczenia sa na simering'u

czy można Włożyć mniejszy uszczelniacz. chodzi mi o średnice wewnętrzną 32 na 31?
albo większa średnice zewnętrzną 47 na 48?
a grubość ma 10?
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Wciśnij do końca, mniejszy wewnątrz nie powinien zaszkodzić, większego nie kupuj bo nie wejdzie.
Nie pamiętam jak jest z tymi rozmiarami, ale wklej te wymiary w google i powinno wyszukać
Sent from my MT11i using Tapatalk 2
Obrazek
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

Winowajca okazał się źle założony zimering
Obrazek
Na dodatek w nowym skróciłem sprężynkę ok 5mm i teraz jest susza:)
Pozdro

20120415
Co do odkręcenia walu korbowego jest to nie potrzebne.
odkręcamy obydwie łapy, wyjmujemy sruby.
Kawałek gazrurki kładziemy się pod auto zapieramy brechę o mocowanie, nie wiem jak to sie nazywa, metalowego pręta idącego od kola do kola i o przesuwamy blok, i koło pasowe na spadnie brakuje ok 5mm.

Ma nadzieje ze się wam to przyda, ja nie dałem rady odkręcić walu korbowego wiec kreatywność wygrała z problemem

Pasek nie za luźno?
http://youtu.be/y4OizoVe9c4

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
robur2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 04 sty 2012, 23:21

Post autor: robur2 »

witam
ostatnimi czasy skończyła mi się pompa wtryskowa w moim polo 1.4d 1993 rok

pompe zamówiłem - zamontowalem - cisnienie piękne daje
ale niestety mam problem -
polówka nie chce odpalać - najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd czy coś w tym stylu
przeszukałem calem forum i wszedzie standardowe pytanie - "jak ustawić" i standardowa odpowiedź " na znaki"
mój problem polega na tym że na obu kołach od strony pomy są znaki ale...
od strony alternatora znaków już brak - najprawdopodobniej najnormalniej się starły
może był by ktoś tak rzyczliwy i opisał jak ustawić rozrząd bez posiadania znaków?
jakieś podpowiedzi? może ma ktoś zdjęcia jak to wygląda w waszym polo 1.4d?

nie wiem już mnie zaczyna telepać:P
bryczka nie odpala a potrzebuje ją ruszyc jak najszybciej

prosze o pomoc
z winowajców problemu z odpalaniem można u mnie wykluczyć:
rozrusznik ( fumfel nówka po regeneracji)
nowy filtr paliwa
nowe świeczki ( wszystkie 4)
----------------------
była to uszkodzona uszczelka pod głowicą ( dawała z garu na gar)
"Dzięki tym, którzy dodają mi odwagi,
Pozwalają wierzyć mi w to, że jestem Magik. "
a
artur.konkol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 16 sty 2012, 19:56

Post autor: artur.konkol »

pytanko mam - w moim polo chce wymienic rozrzad jest to aau 1043 pseudokombi z 92r mam pasek 128 zebow i okazalo sie ze sa dwie pompy wody. chce SKF w kastalogu hurtowni jedna ma 26 zebow a druga nie jest opisana co do ilosci zebow i za diabla pojecia nie mam co kuipic domyslam sie ze bedzie smigac na obu ,ale w autku lekko swiszczy mi stary rozrzad i byc moze wczesniej zostala zalozona zla .dodam ze niestety nr silnika za diabla nie moge odczytac .
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

W zupełności 26 zębów może być, pasek ma mieć 128 zębów, to że świszczy Tobie z okolic rozrządy przyczyną może być zbyt mocno napięty pasek! Dobrze napięty pasek to tak aby między kołem wałka a pompą wody dał się obrócić o 90stopni, to tak na przyszłość;)
A
Amalena
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 28 mar 2010, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amalena »

Dobrze napięty pasek to tak aby między kołem wałka a pompą wody dał się obrócić o 90stopni
Święte słowa!

Ja musiałem poprawiać po mechaniku.
Blaszak "SZOPKA GARAGE" :assasin:
MONSTER WIATA

Obrazek
L
Lucas Z
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:22
Lokalizacja: Przemyśl/Łódź

Post autor: Lucas Z »

Witam! mam polo 86c 2f silnik 1.3 benzyna na monowtrysku (oznaczenie chyba AAV o ile się nie myle...) , jaki pasek i jaką pompę polecacie? (przydałyby się symbole). Co jeszcze muszę wymienic przy wymianie rozrządu. Będę wdzieczny za pomoc.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

L
Lucas Z
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:22
Lokalizacja: Przemyśl/Łódź

Post autor: Lucas Z »

Wielkie dzięki, coś jeszcze wypadałoby zmienic przy wymianie rozrządu?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

jeśli cieknie spod wałka rozrządu lub wału to zimmeringi. Groszowe sprawy, a za jednym zamachem można zrobić.
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

Po 11000 km od wymiany rozrządu zaczęła jęczeć pompa wody takim hum, hum ,hum ,jak myślą mechanicy ile jeszcze wytrzyma? firma meteli nie polecam nikomu ich wytworów przegub tej firmy wytrzymał u mnie 2 tygodnie .
T
Twoje-Dywaniki
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 28 wrz 2013, 23:37

Post autor: Twoje-Dywaniki »

Też miałem przejścia z pompą po rozrządzie i wymieniałem na gwarancji bo się posypała. Mała rada, jeśli naciągnąłeś pasek zgodnie z instrukcją, to minimalnie poluzuj, każdy ma trochę inne wyczucie siły skręcenia paska o 90 stopni, jeśli po zluzowaniu pompa się nieco uciszy to pamiętaj o tym przy kolejnym rozrządzie, ciut luźniej, możesz potem sobie sprawdzić po pewnym przebiegu naciąg paska, nowa pompa też się trochę musi dotrzeć, a jeśli przy rozrządzie wyjmiesz pompę i są wyczuwalne wyraźne luzy na osi to wymieniaj pompę, przy robocie własnej koszt rozrządu w tym aucie to okolice 100zł więc nie jest tak źle... a jak trafisz pompę z wyprzedaży magazynowych to może być i taniej, ja trafiłem ruville za 60 zeta na ten przykład...
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

Witam
Mam pilną sprawę. Zabrałem się za wymianę oleju, filtrów, uszczelek i zimmeringu na wałku rozrządu. Tu pojawił się problem.
Jak mam odkręcić koło zębate te górne aby dostać się do tego uszczelniacza? Silnik 3f. Gdy chcę odkręcić tą śrube (roz, 24) na kole zębatym to cały wałek się obraca. Jest gdzieś miejsce lub sposób aby zablokować wałek ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Speede_ZGL""]Witam
Mam pilną sprawę. Zabrałem się za wymianę oleju, filtrów, uszczelek i zimmeringu na wałku rozrządu. Tu pojawił się problem.
Jak mam odkręcić koło zębate te górne aby dostać się do tego uszczelniacza? Silnik 3f. Gdy chcę odkręcić tą śrube (roz, 24) na kole zębatym to cały wałek się obraca. Jest gdzieś miejsce lub sposób aby zablokować wałek ?[/quote]

najprościej i najszybciej to użyć klucza pneumatycznego, jeśli nie posiadasz to na własne ryzyko możesz odkręcić jedną śrubę od osłony rozrządu za kółkiem, wsadzasz mocny śrubokręt/trzpień w miejsce śruby i odkręcasz kółko - pamiętaj że śruba mocująca kółko do wałka ma LEWY gwint!!!
po wymianie uszczelniacza i ponownym zamontowaniu kółka pamiętaj aby sprawdzić czy znaki na kółku i obudowie rozrządu pokrywają się
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”