[6R] Komputer pokładowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

Ok, dzięki za odp, byłem ciekaw co to.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Ja mam alarm,ale nie pokazuje mi żadnego komunikatu?
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

Hmm, może masz to po prostu wyłączone ?
A masz podwójne ryglowanie drzwi (za pierwszym razem otwierasz tylko drzwi kierowcy, a dopiero za drugim pozostałe) ? Choć nie wiem, czy ma to bezpośredni związek...
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Alarm działa prawidłowo,również podwójna blokada,a napisu brak.W instrukcji tez nic nie piszą o komunikacie.
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

W takim razie możesz empirycznie sprawdzić działanie zamka centralnego, wg opisu podanego kilka postów wcześniej - o ile jeszcze tego nie zrobiłeś.
Instrukcje są uniwersalne, więc jeszcze dla pewności możesz sprawdzić na str. 45. lub w przypadku innego układu w rozdziale o centralnym zamku, podrozdział "podwójna blokada" (u mnie w instrukcji z 21/03/2011 właśnie tam są informacje o komunikacie).

Jeżeli stwierdzisz brak takiej funkcjonalności, a chciałbyś ją mieć, to chyba pozostanie Ci tylko kontakt z ASO lub ew. z jakimś specem od VCDS (przy założeniu, że opcja jest tylko wyłączona w sterowniku).
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

U mnie też wszystko działa, bo ostatnio zamknąłem sie w środku i testowałem czy ta podwójna blokada jest i alarm. A powiedzcie mi, od jakiej ilości przejechanych kilometrów od resetu komputer zapamiętuje średnie spalanie? Bo któregoś dnia przypadkiem zresetowałem na tzw. "jedynce" i jak włączę samochód to średniego spalania na 1 nie ma, a na 2 jest zapamiętane jakby.
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

"Jedynka" kasuje się automatycznie po 2. godzinach od wyłączenia zapłonu. Tylko "dwójka" jest zapamiętywana na dłużej - do manualnego resetu lub osiągnięcia wartości granicznej dla przejechanego dystansu lub czasu jazdy.

Więcej szczegółów na 28. stronie instrukcji obsługi ;-)
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

Ok dzięki, nie doczytałem tego:) Jeszcze takie jedno pytanie, bo w instrukcji jest żeby nacisnąć przycisk ten od spodu po uruchomieniu zapłonu i wtedy wchodzi się do menu głównego. A jak przyciskam to tylko przełącza mnie pomiędzy "jedynką" a "dwójką". Robie coś źle? A może tego nie mam?
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

Opisywane w instrukcji menu, o którym piszesz, jest dostępne w wyższej wersji MFA (z wyświetlaczem MAXI-DOT), które oficjalnie dostępne jest dopiero w GTI. A nieoficjalnie można wymienić zegary na te z GTI i też cieszyć się pełną funkcjonalnością :) (tylko nie wiem, czy każda wersja wyposażenia nadaje się do takiej zamiany).

Moim skromnym zdaniem, VW nie dał nawet w opcji lepszego MFA w "zwykłych" 6R z racji pozycjonowania samochodu w swojej gamie lub ew. z czystej złośliwości. No bo ile ta elektronika może kosztować...
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

No w tym rzecz. Polo to nie Golf i trzeba czymś te auta rozróżnić.
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

Ok, dzięki za odp :) No ja osobiście mam highline, ale nie chce póki co w nim grzebać. W każdym razie dzięki jeszcze raz za pomoc :)
e
embargo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2013, 11:57

Post autor: embargo »

Może tym razem ktoś udzieli mi odpowiedzi na tymże forum, a sprawa wygląda tak:

Polo 6R wersja Trendline lub Cityline, sterownik wyposażenia ...85, wymieniony na ...88 i tutaj zaczyna się problem - nie ma z nim komunikacji poprzez interfejs (sprawdzone 2 sterowniki), wyświetla ciągle ikony od ABS ESP oraz poziomu powietrza w kołach (czego moja wersja wyposażenia niema). Co ciekawe podobna sytuacja w przypadku podmiany sterowników w Fabii II FL 2010 85-> 88 brak komunikacji.

Manetka to 6Q0953503EJ.
S
Sebo1703
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 lut 2014, 23:26

Post autor: Sebo1703 »

[quote=""hulek""][quote=""Franek""]Tak manetka + kodowanie licznika + kawalek instalacji i po sprawie[/quote]

Już wiem - jeśli ktoś jest zainteresowany:

MFA (bez tempomatu)

Części

1x 6Q0 953 513 AJ Przęłącznik zespolony kierwonicy do samochodów ze wskaznikiem wielofunkcyjnym (czerń satynowa)
3x 000 979 000 E Kabel naprawczy uniwersalny http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... 79018E.jpg

Robota

Odpiąć klemę ujemną, zdjąć poduszkę, zdjąć kierownicę, zdjąć obudowę stacyjki, zdjąć manetkę, odpiąć taśmę poduszki, wymontować licznik. Uzupełnić istalację:

kostka manetki T41 (biała), kostka licznika T32 (niebieska)

T41, pin 18 -> T32, pin 23
T41, pin 24 -> T32, pin 21
T41, pin 23 -> T32, pin 22

Założyć nową manetkę, założyć taśmę poduszki, podłączyć licznik (T32), założyć licznik, podłączyć manetkę (T41), założyć obudowę stacyjki, założyć kierownicę, zamontować poduszkę. Na koniec zmienić kodowanie Brodnetz (zaznaczyć opcję samochód z MFA).

Porady techniczne jak i co rozebrać ze zdjęciami , tutaj http://www.tigerstyle.co.uk/phpBB3/view ... 10&t=54171. Choć to temat o kierownicy multifunkcyjnej, filozofia ta sama.

Schemat http://imageshack.us/photo/my-images/60 ... nst41.png/

UWAGA: Pamiętaj, że dokonując przeróbek, robisz to na własną odpowiedzialność.[/quote]


A możesz podać w kture miejsca wpisać piny w wersji z tempomatem.?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Sebo1703troche wysilku jakbys wlozyl w szukanie to bys wiedzial w 'kture'
No i bys wiedzial ze to nie takie hop siup, bo trzeba w wtyczke sterownika silnika sie wpinac i miec odpowiednie piny, bi jak zrobisz to na sztuke to nie dziw sie jak kiedys straz pozarna Ci obudzi.
[size=12px][/size]
S
Sebo1703
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 lut 2014, 23:26

Post autor: Sebo1703 »

[quote=""Marianoo""]Sebo1703troche wysilku jakbys wlozyl w szukanie to bys wiedzial w 'kture'
No i bys wiedzial ze to nie takie hop siup, bo trzeba w wtyczke sterownika silnika sie wpinac i miec odpowiednie piny, bi jak zrobisz to na sztuke to nie dziw sie jak kiedys straz pozarna Ci obudzi.[/quote]



Sorki ale jestem nowy a i nie mam zamiaru sztuki zrobić wiec piny kupie w VW
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”