[86c] Brak iskry 1,3 NZ

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Dziki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 11 cze 2009, 19:52
Lokalizacja: Terespol

[86c] Brak iskry 1,3 NZ

Post autor: Dziki »

Witam. polo rocznik 88, z ciekawym silniczkiem 1,3 na wielopunktowym wtrysku o oznaczeniu NZ.
Często gęsto poprzedniemu właścicielowi siadały moduły, co mogłobyć tego przyczyną :roll:
aktualnie hall, moduł i cewką są OK, według mnie spięcie na przewodach i ogółem coś z kablami może przełamane...
co sprawdzić jeszcze??
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

sprawdzales przewsod zaplonowy idacy od cewki do aparatu zaplonowego?? moze cos z aparatem zaplonowym??? rozbierales go??? u mnie kiedys wewnatrz oberwały sie kabelki i iskry nie bylo :commando:
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

czyli rozumiem że wszysko dobre tylko nie działa :scratch: :?:
zdejmij wtyczke z halla i dotykaj na środkowy kabel masą(-) powinna skakać iskra
jeśli nic :this:
to sprawdź woltomierzem na dwóch zewnętrznych kablach napięcie powinno być ok 5v
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Dziki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 11 cze 2009, 19:52
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Dziki »

No właśnie czy to wszystko? cewka, moduł, hall...
Ogółem grzebie sie w Audi i jest cos takiego jak czujnik punktu zapłonu na wale, tutaj to jest mam rozumieć w aparacie? nie widze w budowie tego DIGIJETa wiecej rzeczy odpowiedzialnych za pobieranie sygnałów z czegoś... kabelki chyba zostają bo tak jak pisałeś[quote=""adr0444""]zdejmij wtyczke z halla i dotykaj na środkowy kabel masą(-) powinna skakać iskra[/quote] robiłem tak i tylko pompa zaczyna pracować przekaźnik jej tyka i nic wiecej ciekawego sie nie dzieje pod maską :glare:
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""Dziki""]Ogółem grzebie sie w Audi i jest cos takiego jak czujnik punktu zapłonu na wale, tutaj to jest mam rozumieć w aparacie[/quote]
tak jest w aparacie :oki:
[quote=""Dziki""]robiłem tak i tylko pompa zaczyna pracować przekaźnik jej tyka i nic wiecej ciekawego sie nie dzieje pod maską[/quote]
sprawdz na cewce i na module (jak sie nie myle )na czarnym lyb na czarnym w jakiś prążek napięcie (+12) za kluczem
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Według mnie padł czujnik halla, też tak miałem w NZ, kup sparwny aparat zapłonowy koszt 90 -120 zł .
KONI
Awatar użytkownika
Dziki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 11 cze 2009, 19:52
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Dziki »

no i wyszły niezłe jaja, czujnik halla może i mieniał poprzedni właściciel, ale złozenie do kupy tego jest kary godne :shock: znalazłem paragon w bagażniku na kwote 160zł za ten hall :grin:
wszystkie kable są OK wiec zabrałem sie za ten aparat, a on nawet nie byl napedzany bo ten bolec z rozdzielacza h... wie gdzie, w środku wszystko lata :roll:
ma ktoś aparat cały na sprzedaż??
0 237 021 034
030 905 205 D
czy o innych numerach bedzie działać np.
030 905 205 AB :?:
Awatar użytkownika
Marek81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2011, 14:25

Post autor: Marek81 »

Witam. Stała się rzecz dziwna. Przyjechałem na stację benzynową, wyłączyłem silnik i gdy chciałem go powtórnie uruchomić okazało się że nie ma iskry.
Masowanie sygnałowego przewodu z impulsatora nie wywołuje żadnej reakcji (pompy paliwa, wtrysku, brak przeskoku iskry na świecy podłączonej do cewki z pominięciem rozdzielacza). Napięcie zasilające cewkę i czujnik halla jest.
Oporność pomiędzy złączem 1 a 15 wynosi 1,2Ω (powinno być 0,5-0,8), a pomiędzy 15 i końcem uzwojenia wtórnego 3,5kΩ. Czyli wg książkowego testu cewka jest OK. Podejrzewam moduł zapłonu.
Wg ETKA moduł ze złączem 6 pinowym jest rozłączny choć nie widzę żadnych wkrętów mocujących go do radiatora. Podłączony jest do cewki za pomocą dwóch nakrętek M5. Co w nim się znajduje? Może w nim coś padło? Zamiennik cewki kosztuje 200zł
Nie wiem czy jest sens kupować nową cewkę. Czy da się wymienić sam moduł zapłonu?
Auto jak wyjeżdżałem zachowywało się jakby było słabsze i nie paliło na wszystkie cylindry, ale to zbagatelizowałem gdyż już wcześniej tak się robiło, a po rozgrzaniu silnika znikało.
Czy ktoś z was się z tym spotkał?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

spróbuj kupić jakąś używkę na złomie
Awatar użytkownika
Marek81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2011, 14:25

Post autor: Marek81 »

Kupiłem nową firmy Bremi 11892 i silnik zagrał od pierwszego razu. Czyli to był jednak moduł zapłonu.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

no i pięknie
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”