[Classic] 2001r 1.4 16V benzyna + lpg bierze olej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
artur1792
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2013, 14:52

[Classic] 2001r 1.4 16V benzyna + lpg bierze olej

Post autor: artur1792 »

Witam
Posiadam Polo Classic z 2001r silnik 1.4 16V 75kM AUA z instalacją sekwencyjną. Przebieg ok 170tys. Posiadam to auto od roku. Rok temu zmieniałem olej 10w40 i przez ten czas przejechałem trochę ponad 10 tys km i musiałem dolać prez ten czas 1l oleju. Instalacja gazowa w styczniu 2014 będzie miała już 10 lat. Przeczytałem na forum że starsze silniki VW lubią brać olej ale że są wyjątki i nie wszystkie modele tak mają i właśnie nigdzie nie mogłem znaleźć.

Czy ten 1 litr oleju na rok czasu lub 10 tys. km co musiałem dolać to dużo czy mało w moim przypadku przy tym silniku na gazie? Czy to może być oznaka że silnik niedługo będzie potrzebował remontu?
Awatar użytkownika
firstborne
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 12 sty 2012, 22:11
Lokalizacja: Poznań

Post autor: firstborne »

Miałem dokładnie ten sam model co ty (łącznie z silnikiem) również na gazie etc. Olej mi brało tak samo i ilość, jaką musiałem dolać w ciągu 10 - 15 tys. km była praktycznie taka sama, jak Twoja. Po zmianie oleju na 15w40 problem znacznie się zmniejszył, po czasie znikł. Po dłuższym czasie było już mniej wesoło (cały słupek do wymiany), na szklankach luzy, powietrze przechodziło praktycznie przez cały silnik, popychacze praktycznie 3/4 do wymiany, silnik ogólnie był już zmęczony, obyś Ty nie miał tego samego.
Obrazek
a
artur1792
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2013, 14:52

Post autor: artur1792 »

firstborne napisałeś, że po dłuższym czasie było już mniej wesoło. Możesz napisać trochę dokładniej jaki to był czas? bo w planach miałem żeby tą polówką przejeździć jeszcze coś w granicach 4-5 lat i przymierzałem się teraz do zmiany rozrządu i poduszki pod silnikiem, tłumika i reduktora od gazu z listwą wtryskową ale nie wiem czy to ma sens jak silnik ma się rozlecieć za jakiś rok albo dwa ... a robienie uszczelniaczy itp to koszt pewnie cos ok 2000 tys razem z częściami i wymianą
a
artur1792
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2013, 14:52

Post autor: artur1792 »

Znalazłem coś takiego w książce serwisowej, tu cytat:

"Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić 1,0 l/1000km. Z tego względu w regularnych odstępach czasu należy sprawdzać poziom oleju (...) "

1l/1000km?? może jest błąd w druku i powinno być 0,1/1000km albo 1/10 000km? BO chyba dziwne żeby takie zużycie jak oni podali bylo normalne???
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Nie jest to błąd w druku, bo w serwisówce opla też tak jest z tego co pamietam
No ale generalnie takie zużycie oleju nie jest normalne i świadczy o jakiejs usterce
a
artur1792
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2013, 14:52

Post autor: artur1792 »

Czyli mam rozumieć że to spalanie oleju niecały litr na 10 tys km w rok czasu to nie jest nic poważnego?
Awatar użytkownika
SpursManiak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 13 kwie 2013, 16:48

Post autor: SpursManiak »

Ja gdzieś wyczytałem, że i sporo moich znajomych mówi, że dobrze jest na 1000 km wlać do 100ml oleju do silnika.
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

[quote=""SpursManiak""] dobrze jest na 1000 km wlać do 100ml oleju do silnika.[/quote]
No nie wiem. Przy wymianie oleju okazuje się, że jest go ponad stan. Zbyt duża ilość oleju w misce jest tak samo zła jak jego niedomiar. Tak więc kolejność uzupełniania oleju jest następująca: Najpierw sprawdzamy aktualny jego poziom, a następnie dolewamy.

[quote=""artur1792""]"Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić 1,0 l/1000km. Z tego względu w regularnych odstępach czasu należy sprawdzać poziom oleju (...) "[/quote]
Jest to prawda. Nowe silniki z reguły nie pobierają oleju, ale zdarzają się wyjątki. Z tej przyczyny producent się ubezpiecza i oznajmia, że dolewka 1l oleju na 15 tys nie świadczy o niesprawności silnika.

A tak w ogóle, to masz jakieś inne objawy oprócz wciągania oleju (np: dymienie)? Silnik ma swoje lata, być może masz wycieki, zużyte gumki uszczelniające zawory albo pierścienie i to jest przyczyną znikania oleju.
a
artur1792
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2013, 14:52

Post autor: artur1792 »

[quote=""_MATI_""]A tak w ogóle, to masz jakieś inne objawy oprócz wciągania oleju (np: dymienie)? Silnik ma swoje lata, być może masz wycieki, zużyte gumki uszczelniające zawory albo pierścienie i to jest przyczyną znikania oleju.[/quote]

Właśnie nie zauważyłem żeby dymił przy odpalaniu albo jak już odpalony i też moje auto jest codziennie w garażu i w tym miejscu co stoi nie ma żadnych plam oleju. I ten 1 litr co ubył tego oleju to zależy jak na to patrzeć bo z jednej strony 1 litr przez taki czas i tyle km to nie dużo a z drugiej strony z tego co wiem miska ma 3.5l to jeden litr to prawie 1/3 całego oleju... A chciałem teraz porobić to auto żeby pojeździć nim jakieś 5 lat jeszcze :) ale właśnie teraz muszę się upewnić czy warto robić jak gdzieś ten olej znika :)
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Sądzę, że na razie nie ma czym się przejmować. Jeżeli nie ma widocznych wycieków, to tak czy inaczej trzeba ingerować w budowę silnika, żeby całkowicie wyeliminować ubytki oleju (wymiana uszczelniaczy itd). Czy się to opłaca, to już zależy od tego ile ktoś skasuję Ciebie za robociznę i części. Poradzę Tobie udać się do zaprzyjaźnionego mechanika, który przedstawiłby Ci całą sprawę i doradzi co mógłbyś dalej zrobić.
Awatar użytkownika
izeltaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 09 lut 2011, 23:31
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: izeltaz »

Remont silnika w mojej A3 1.6 (żarła 500ml 15w40 na 1000km) kosztował mnie 1600 zł (~1100 części+500 robota) ale przy okazji robiłem też panewki i rozrząd. Jeśli masz zamiar pojeździć te 4-5 lat to warto to zrobić bo będzie tylko gorzej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”