[86C2F] przewód odmy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zdziebel
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 20 cze 2010, 12:39
Lokalizacja: Morąg

Post autor: zdziebel »

Witam, odma służy do odprowadzenia gazów powstałych w wyniku nieutrzymania części ciśnienia przez pierścienie jak i węglowodór (pary wodnej) z procesu niedogrzanego silnika na zewnątrz, najczęściej do układu dolotowego zapychając przepustnicę.
ja wstawiłem filierek odmy i przerobiłem pokrywę klawiatury.
Obrazek
Awatar użytkownika
mirsli
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 27 mar 2011, 11:22

Post autor: mirsli »

ponawiam temat nie tworze nowego szukam przewodu odmy w dobrym stanie do 6n2 Gti
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

udeż do kolegi bartek885 on wkładał silnik do swojej 6N2 może ma w garażu.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Odgrzewam kotleta panowie:)
wiem że jeszcze jest w miarę ciepło ale zima i mrozy są nieuniknione;/ dla tego zastanawiam się już teraz jak rozwiązać problem odmy w moim 3f-ie,
Co myślicie o tych filterkach na odmę zda to egzamin zimą??
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

Podłączam się do pytania ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

Post autor: benekwalker »

nie piszę nowego postu bo tu widzę ktoś coś już wspominał o odmie......
padło pytanie o czyszczenie i takie ponawiam
jak wyczyścić tą odme??
taka prosta teoria w kilku zdaniach?? zdjąć wężyki przeczyścić itp?? są max sparciałe i może się nie udać założyć je z powrotem....... i jeszcze jedno, kiedyś gdzieś widziałem ktoś napisał w temacie zamarzającej odmy, że można to wszystko zamienić jednym wężem do góry - taka samoróbka zamiast zbiorniczka itp.... ma to sens??

pozdrawiam
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Jak zdjąć króciec odmy z bloku silnika? Jest wciskany, przykręcany? Na etce nie towarzyszą mu żadne śrubki. Właśnie się przymierzam do kompletnego czyszczenia i chcę to zrobić od początku do końca.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

adek1983, ten taki "cycek" do którego wchodzi przewód odpowietrzenia jest wciskany do bloku. Coś jak z tyłu dekielek na bębnie osłaniający łożysko. Tak jest przynajmniej w AAV.
A etka mówi, że może być też przykręcany do bloku, ale nie ma zaznaczonych śrub, wtedy występuje z "zaworem regulującym ciśnienie oleju" (chyba raczej nie oleju a oparów z przestrzeni korbowej).

Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

No to wygląda na to, że u mnie jest wciskany w blok, tak jak napisałeś. No nic jutro zabieram się za demontaż i czyszczenie.
Awatar użytkownika
navroth
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 10 paź 2013, 12:04
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: navroth »

no właśnie czy to tylko dotyczy aut gdzie płyn chłodniczy przedostaje się do układu smarującego?
zima za pasem więc warto o to zadbać
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ja w swojej poprzedniej Polówce miałem taki problem. Kupiłem auto po zamarzniętej odmie. Okazało się, że właściciel robił jednorazowo 3-4 km. Silnik się nie rozgrzewał i pod korkiem olejowym zrobił się majonez i wywaliło olej przez bagnet. Ja ze swojej strony zrobiłem jednorazowo 300 km i majonez znikł a i w odmie jakoś czyściej się zrobiło. Mój pomysł na odmę jest taki:

1. Sprawny termostat.
2. Raz w tygodniu zrobić te 100 km.
3. Co drugą zmianę oleju użyć Liqui Moly i zrobić płukankę silnika ze szlamu. A po tym wyczyścić odmę.

Generalnie trzeba dbać o ten aspekt.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zawsze można zrobić oil catch tank jak ja :D
nic sie nie zatyka, bo opary z wodą zbierają się w zbiorniku, wystarczy tylko raz w roku wylać ten syf
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ja tam cisnę w stronę fabryki. A i użytkowania auta sprawia, że ten problem nie będzie się pojawiał zbyt często.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tu akurat fabryka nie przewidziała miejskiej jazdy na małych dystansach połączonej z mrozami po 25*, a to wszystko przez kolektor wydechowy z przodu i odme z tyłu silnika
pomysł z odmą zaczerpnąłem z forum golfa, gdzie tez były podobne silniki. W 6n2 montowali fabrycznie podgrzewacze odmy.
mi akurat czyszczenie nie pomogło bo po tygodniu znów zamarzła i wydmuchało uszczelniacz wałka
R
Rosol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 260
Rejestracja: 30 gru 2011, 13:45
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Rosol »

Ja całą odmę wyczyściłem bez problemu,wężyki jeszcze zdrowe mam ale jest jedno ale- ten filtr jak kubek..czyściłem go i tam są jakieś przegrody takie ślimakowate,z jednej strony ta przegroda się oderwała,wyciągnąłem zgliszcza żeby się nie zatkało nic i moje pytanie-czy brak tej przegrody ma na cos wpływ? mam wrażenie że teraz ta odma "chlipie" jeździłem trochę bez wygłuszeń to właśnie tam było słychać
Tu jest wszystko...
http://www.vwpolo-info.de/Home
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”