[86c]spalanie:(

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

okej:) dziękuje Ci bardzo za pomoc
B
Bogusz1989
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 23 kwie 2010, 0:54
Lokalizacja: Podkarpacie/Łańcut/Sonina

Post autor: Bogusz1989 »

Moje polo w momencie kupna czyli przy +- 200 tysiącach paliło 40 litrów na 0 km. Sprawdzajcie zbiorniki paliwa. Rura od wlewu paliwa jest zaraz przy prawym tylnym kole i nie jest niczym osłonięta. W bok tej rury mogłem włożyć spokojnie pół dłoni;) . A mechanicy pół silnika wcześniej wymienili. Wszystko sie wyjaśniło po zatankowaniu do pełna w deszczu. 40 litrów benzyny utworzyło przepiękną tęczę na podjeździe;) Pozdrawiam i namawiam do sprawdzania zbiorników paliwa;)
g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

@Bogusz1989: ale ja o lpg mówię a nie o benzynie :D instalacja szczelna, miesiąc temu był przegląd jej robiony :) ale te 40l współczuje xD ponad 200 zł w dupe :grin:
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

[quote=""easyrider""]bo_rat sprawdza się ta sonda? bo też muszę do swojego zakupić.

mam jeszcze pytanie o niebieski czujnik, bo kupiłem zamiennik Topran'u (innego nie było) i nie wiem czy ma dobrą biegunowość. zgodnie z oznaczeniami na czujniku: brązowy kabelek wędruje do minusa, a niebiesko-zielony do plusa (nie wiem, czy oryginał miał tą samą biegunowość, bo na nim nie ma + ani -).
Po zamontowaniu zamiennika podłączyłem te kabelki odwrotnie jak w oryginalnym czujniku - tylko żebym pamiętał dlaczego.. I w sumie dobrze jeździł.[/quote]
Biegunowość nie robi w twoim przypadku :)A i czasami w twoim polo nie ma czujnika jednego cztero pinowego dwa piny do kompa i dwa na wskaźnik temp w desce.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

[quote=""Czołg GT""]A i czasami w twoim polo nie ma czujnika jednego cztero pinowego dwa piny do kompa i dwa na wskaźnik temp w desce.[/quote]

Nnie, mam 2 czujniki 2 pinowe :) Jeden daje sygnał do deski, a ten topranu do silnika :) Są na odwrót wpięte niż w innych silnikach, tzn.w inne otwory. A z tą biegunowością to było tak, że rozebrałem oryginalną wtyczkę, bo kabelki się ukruszyły i teraz mam podłączony tymczasowo na konektorach zwykłych. Najpierw je podłączyłem "odwrotnie", a teraz tak jak były w oryginalnej wtyczce. A ssanie swoją drogą dość późno mi się wyłącza. Bo żeby w upalne dni zasysał jeszcze ciepłe powietrze - wnioskuję to z tego, że wraz ze ssaniem wyłącza się zaworek ciepłego powietrza, ale jeśli się mylę to mnie poprawcie :grin:
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

A te czujniki (jeden od wskaźnika temperatury i od silnika) są elektrycznie identyczne? (powinny takie być?)

Tzn, chciałem spytać czy one nie mają oby pracować na odwrotnej zasadzie, np. gdy ten od deski ma 650 omów to od silnika powinien mieć 2 omy i na odwrót? Czy one identyczne mają być.
Awatar użytkownika
navroth
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 10 paź 2013, 12:04
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: navroth »

właśnie testujemy spalanie na petro i lpg, podam wyniki niebawem
dziennie auto pokonuje w 2 strony ok 100km - 40km miasto i 60km trasa (w kierunku Lublina, standard 1km korka w Kołbieli) heh
P
Paqito
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 14 lip 2013, 8:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Paqito »

Panowie pilnie potrzebne jakieś rady bo paliwo dosłownie znika w oczach.
Polo 1.3 AAV 55km 93r 236k km. Leję za 50 zł i robię 80km (jak dobrze pójdzie), czyli spalanie 12 l. Teraz widzę że nie zrobię nawet 50km bo tak szybko spada wskazówka.

Na pierwszy ogień poszła sonda. Efekt jakiś jest, ale niewielki. Świece, filtry nowe. Kopułka, palec i kable też. Niebieski czujnik ok. Przepustnica czyściutka, jak nowa. Podstawa mono ok. Wycieków brak.

Efektów ubocznych poza wysokim spalaniem raczej brak. Nie dusi się, nie szarpie, obroty nie falują. Na ciepłym i na zimnym chodzi dobrze.


Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Jakie są objawy łapania lewego powietrza, i jak sprawdzić czy nie jeździ cały czas na ssaniu?

Dodam że na początku spalanie było na poziome 5.5 l więc ewidentnie coś jest nie tak.

Z góry dziękuję za każdą radę.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Paqito, do sprawdzenia ciśnienie paliwa przed wtryskiem.
[quote=""Paqito""]Jakie są objawy łapania lewego powietrza[/quote]
głównie falujące obroty, nierówna praca.
[quote=""Paqito""]i jak sprawdzić czy nie jeździ cały czas na ssaniu?[/quote]
widać po obrotach. Jak jest na ssaniu to ok 1000obr/min. Jak już "possał" to spadają do 700-800.

Polecam ci też zrobić diagnostyke na "błyskach". How-to znajdziesz w manualach.
P
Paqito
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 14 lip 2013, 8:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Paqito »

Obroty na pewno nie falują więc lewe powietrze odpada. Nie mam obrotomierza, a na słuch to nie widzę zbytnio różnicy.
Postaram się sprawdzić błyskowo.

A jak by jeździł cały czas na ssaniu to będzie aż taka różnica w spalaniu?

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
navroth
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 10 paź 2013, 12:04
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: navroth »

warunki eksploatacji - co 24h auto przejeżdża: 50km miasto i 60km trasa
wyniki testu spalania po 1300 km na LPG (plus benzyna na starcie zimnego silnika - instalacja w pełni automatyczna)
7.2 litra na 100km *czasem wychodziło 6.8 ale przyjmujemy, ze 7.2 bliższe realiów
P
Paqito
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 14 lip 2013, 8:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Paqito »

Zrobiłem 70km czyli spalanie na poziomie 12-13l :/ Nie mam już pomysłów. Wszystko gra poza spalaniem. Sonda nowa, więc mało prawdopodobne żeby była walnięta.
d
drix1994
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:16
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drix1994 »

To u mnie na tankowaniu ok. 32l PB98 spalanie wychodzi tragiczne w porównaniu do tego co nie którzy piszą... od 8 do nawet 11l /100 km ! :/ aa zbiornik to raczej idzie 60/40% trasa/miasto..i butem bardzo nie dostaje..
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Paqito""]Zrobiłem 70km czyli spalanie na poziomie 12-13l :/ Nie mam już pomysłów. Wszystko gra poza spalaniem. Sonda nowa, więc mało prawdopodobne żeby była walnięta.
[/quote]
jaki silnik?
[quote=""drix1994""]To u mnie na tankowaniu ok. 32l PB98 spalanie wychodzi tragiczne w porównaniu do tego co nie którzy piszą... od 8 do nawet 11l /100 km ! :/ aa zbiornik to raczej idzie 60/40% trasa/miasto..i butem bardzo nie dostaje..[/quote]
widzę że masz 1.0 i pewnie na gaźniku wiec 10-12l to normalne spalanie a teraz mamy zimę..
P
Paqito
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 14 lip 2013, 8:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Paqito »

@ Marcin86c

1.3 AAV 55km. Ostatnie tankowanie i wyszło uwaga 15.8 l/100km :shock: Nie ma znaczenia czy jadę 50km/h czy cisnę. Od tankowania do tankowania za 50zł robię 60 góra 70km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”