[86c2f] temperatura silnika 1,4D - jaka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

dla potomnych jak sprawdzić czy wentylator wogóle działa (na zdjęciu widać czujnik temperatury wkręcany w chłodnicę):
Obrazek

A kable idące do wentylatora (są trzy) mają kolor:
-brązowy - masa
-czerwono-biały - zasilanie "+12V" bezpośrednio na silnik przy 102 stopniach płynu chłodniczego
-czerwono-czarny - zasilanie "+12V" przez wewnętrzny opornik silnika (mniejsza prędkość obrotowa) przy 95 stopniach płynu
m
mbe

Post autor: mbe »

Witam Was serdecznie :-)

Tydzień temu nabyłem pierwsze w życiu Polo i jest to również mój pierwszy post na forum. Samochód, to diesel 1.4 z 1991 roku. Klasycznie, jak to po zakupie samochodu, jest kilka tematów do ogarnięcia. Jednym z nich jest temperatura silnika.

Jak u niektórych z Was, na zegarach pojawia mi się 70 stopni po nagrzaniu silnika i koniec. Miasto trasa...zawsze 70. Dziś wymieniłem termostat na Wahlera o temp. otwarcia 84 stopnie. Praktycznie brak reakcji. Podczas jazdy po mieście, temperatura wzrosła do 75 stopni, ale nadal daleko jej do tych 84. Coś jest nie tak...macie pomysły?

Zapytam od razu o czujnik temperatury cieczy. U mnie widzę dwa - jeden w króćcu węża w kierunku chłodnicy, a drugi w wężu powrotnym. Obydwa blisko siebie w okolicach termostatu. Jeden zasilany kabelkami brązowy i biało-niebieski, drugi zasilany brązowym i żółto-niebieskim.

Jeśli wymieniać, to który z nich? Czy znacie ich zastosowanie? Który z nich jest informacją dla wskaźnika na desce rozdzielczej?

Z góry dzięki :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

trzeba sie namęczyc zeby zagrzac te diesle, nie uzyskuja one zbyt wysokich temperatur jezeli wentylator dobrze się zalacza i nie stoi sie w korku
m
mbe

Post autor: mbe »

Dzięki za odpowiedź.

Faktycznie, jak samochód po rozgrzaniu postoi kilka minut, temperatura wzrasta, ale myślałem, że to właśnie wina termostatu, który zbyt wcześnie puszcza płyn do chłodnicy.

Dodam, że wentylator uruchamia się, gdy na zegarach widać równe 90 stopni - to jest prawidłowe zachowanie?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zwykle tak jest, 85-90 to dobra temperatura załaczania
m
mbe

Post autor: mbe »

...czyli zdrowy diesel 1.4 przy temperaturze zewnętrznej 15 stopni, powinien rozgrzewać się zaledwie do ~75 stopni?
M
Morphi83
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 15 paź 2013, 11:14

Post autor: Morphi83 »

Witam...mam problem bo wydaje mi sie ze wiatrak sie nie zalacza od chlodzenia...dziwne bo szybko rozgrzewa mi sie silnik do temp 90st po 6min postoju czy 6km..przejechanych...
juz 2x razy niezalaczyl mi sie wiatrak...jak wiezdzalem do domu... juz szla para z pod maski..mimo ze nie stalem w miejscu...tylko samochod byl w ruchu...
mam nadzieje ze to nie uszczelka..:(
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

[quote=""mbe""]...czyli zdrowy diesel 1.4 przy temperaturze zewnętrznej 15 stopni, powinien rozgrzewać się zaledwie do ~75 stopni?[/quote]
mam 1,4 d i 70 jest zawsze , 90-100 pojawia sie tylko latem w korkach.
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Sprawdźcie Pany czy macie dobry termostat, czy czujnik od temp działa poprawnie... :commando:
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""mavq""]Sprawdźcie Pany czy macie dobry termostat, czy czujnik od temp działa poprawnie... :commando:[/quote]

Prawdę powiada. Silnik powinien się rozgrzewać na fabrycznym termostacie do ok 90 stopni. Nie ma znaczenia diesel, czy benzyniak. Proszę nie rozsiewać bzdur.
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

adek1983 dobrze mówi. Sprawdźcie co mówiłem a nie rozsiewajcie bzdur, że 70 stopni to optymalna temp dla silnika i to jemu nie szkodzi etc (już mnie żołądek zaczął boleć :? ) :angry2:
m
mbe

Post autor: mbe »

Termostat mam nowy - Wahler. Jest na nim wybita temperatura 84*C. Czego dotknąć dalej w poszukiwaniu niesprawności?

W obudowie termostatu są dwa czujniki temperatury - za co one odpowiadają?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Niebieski za wyłączenie "ssania" a czarny za wskaźnik na zegarach. Jeśli nie rozgrzewa się do 90 stopni. To może masz walnięty ten termostat, albo źle założony. Czasami w obudowie termostatu trafia się takie skrzydełko i może jest ułamane. I wtedy mimo zamknięcia termostatu płyn chłodniczy leci przez brak tego skrzydełka. Termostat łatwo sprawdzić w domu.
c
chemik1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2013, 16:18
Lokalizacja: Osięciny-Włocławek

Post autor: chemik1 »

Ja teraz wiem,że dużo zależy od termostatu,4 miesiące temu wymieniałem na verneta i temp.szalała raz wysoko raz nisko,nawymieniałem czujników i nie pomogło,wczoraj temp.silnika wogóle na dole była nawet nie grzało.dziś założyłem wahlera,87°c i stoi równo na 90c a zanim właczy się wentylator ciut wyrzej
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”