Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Iron987""]Silnik ABF już duża pojemność i wtedy też dostajemy spalaniem,[/quote]
No właśnie nie do końca :) Zaturbiony AEX będzie Ci palił tyle samo. Ja bym nie kombinował, tylko pchał ABFa. Chyba, że w trochę innym kierunku - 1.8 20V bez turbo. Mega elastyczny silnik, potrafi spalić rzędu 6-7l, a jak depniesz, to ładnie się zbiera. Ma 125KM, więc i tak więcej niż uturbiony AEX.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

JuStIcE moim zdaniem szkoda się pchać w 1.8 które opisałeś bez turbo, opinie na jego temat są mieszane, mniej popularny niż turbo, rzeźby tyle samo co przy 1.8T a możliwości rozwoju jak już ci mocy zabraknie mniejsze ;)

Podsumowując:
[quote=""JuStIcE""] Ja bym nie kombinował, tylko pchał ABFa.[/quote]
:good:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Iron987
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:52

Post autor: Iron987 »

[quote=""Skfarek""]Wydasz pięć klocków (optymistycznie), nakombinujesz się jak koń pod górę i uzyskasz 100 kucy? Jak Justice pisze to już lepiej zapakować wolnossaka 1.8 albo 2.0 z Ibizy, szlak masz przetarty części bezproblemowo dostępne. Do listy Justice dodałbym koszt wieeeelu roboczogodzin poświęconych na wystrojenie. Poza tym nie wierze by po kombinacjach z turbieniem to 1.4 paliło 7l, nie czarujmy się, na pewno zaczniesz deptać.

Weź pod uwagę że te silniki i ich osprzęt były od początku projektowane pod turbienie, u ciebie będzie to rzeźba.[/quote]

Może nie będę szalał z prędkościami bo nie ma dróg gdzie można byłoby poszaleć, no chyba że na ekspresówkach, ale chciałbym to odczuwać na przyspieszaniu i wyprzedzaniu, wtedy szłoby to szybciej i płynniej.

Co do spalania to chciałbym wstawić taki silnik na którym paliłby max 8-9 L na bardzo spokojnej jeździe.

[quote=""JuStIcE""]No i tu się mylisz :) Do Ciebie spokojnie można pakować ABFa i to już będzie jechać. Koszty uturbienia AEXa wyjdą podobnie, o ile nawet nie większe niż swap.
[/quote]

Czyli, że koszt założenia ABFa kosztowałby mniej jak swap na 1.8T ? Nie potrzeba żadnej rzeźby tylko po prostu przekładka ?

Gdyby tak było to chyba byłaby to najlepsza opcja.
Gdzieś na forum znalazłem że "ABF w trasie przy spokojnej jeździe koło 8 litrów." Są jeszcze jakieś zalety mimo tego że pali 8l i ma 150km ? Jak z dostępnością takich silników, jak z częściami i całym osprzętem.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Skfarek""]JuStIcE moim zdaniem szkoda się pchać w 1.8 które opisałeś bez turbo, opinie na jego temat są mieszane, mniej popularny niż turbo, rzeźby tyle samo co przy 1.8T a możliwości rozwoju jak już ci mocy zabraknie mniejsze [/quote]
Zgadzam się, ale mimo wszystko jest fajną alternatywą dla ABFa :) W Classicu nie byłoby aż takiej rzeźby jak w 6N :)
[quote=""Iron987""]Co do spalania to chciałbym wstawić taki silnik na którym paliłby max 8-9 L na bardzo spokojnej jeździe.
[/quote]
ABF spokojnie się zmieści poniżej 9 przy zmianie biegów koło 2,5-3k i hamowaniu silnikiem :)
[quote=""Iron987""]Czyli, że koszt założenia ABFa kosztowałby mniej jak swap na 1.8T ? Nie potrzeba żadnej rzeźby tylko po prostu przekładka ? [/quote]
Mniej więcej tak. Ten silnik montowany był w Ibizie, która ma komorę silnika identyczną jak Classic, więc spokojnie da sie to bez większych kombinacji przełozyć :)
[quote=""Iron987""]Są jeszcze jakieś zalety mimo tego że pali 8l i ma 150km ? Jak z dostępnością takich silników, jak z częściami i całym osprzętem.[/quote]
Części do niego tanie, a jak będziesz chciał uturbić, to można zrobić to hardkorowo i zakuć silnik, bo sa bezproblemowo dostępne kute tłoki i korby do niego :) Części i osprzęt tanie jak barszcz :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Iron987
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:52

Post autor: Iron987 »

Czyli już wszystko wiadomo, trochę szkoda byłoby dawać 15k na swap 1.8T jak można wstawić 2.0ABF i do tego o ponad połowę taniej. Czyli pomysł zaklepany, w polówce zawita 2.0 ABF, na razie bez zaturbiania, 150km na tą lekką budę to i tak będzie już poezja. To silnik będzie taki jak np tutaj ?
http://allegro.pl/silnik-2-0b-16v-150-k ... 90618.html ?

Obstawiam że tak, to teraz zostało odkładać pieniądze a jak się nazbiera to szukać kto by mi to wszystko poskładał. Ale na razie finanse.

Dzięki panowie za pomoc.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Dokładnie to ten silnik z linku z allegro :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
lancer818
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 04 paź 2012, 22:15
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: lancer818 »

Mam pytanie czy swap silnika z Golfa III 1.8 90KM ciezko będzie upchac do polo 6n bo moje 1.0l niestety odmowil wspolpracy... I pytanie, czy ciezko bd z przekladka i komputerem i inna elektryka.
"Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć tez olej w głowie!"
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

lancer818 P&P to nie będzie bo silniki z tej rodziny są wyższe niż te montowane w polo. Trzeba chyba customowe sanki mu robić, to samo będzie z łapami silnika chyba. Ty masz mono czy wielopunkt? Ten silnik co chcesz dać jest na mono czy wielopunkcie, bo z tego co wiem to inne instalacje są.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ferdek540
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 24 wrz 2010, 12:16
Lokalizacja: RBR | RZE

Post autor: ferdek540 »

witam, nie wiedziałem gdzie dać temat wiec dałem tu, krótko i na temat czy silnik z golfa 1.8 na wielopunkcie legitymujący sie mocą 90 koni mianowicie http://tablica.pl/oferta/silnik-1-8-wer ... 4lkzn.html dało by sie wrzucić do 6N?

- czy podejdzie na "łapy"?
- czy elektryka jest plung&play?

za śmieszne pieniądze mógłbym mieć taki motorek z osprzętem, skrzynią itp a w mojej magicznej litrze pada sprzegło i nie wiem czy topić w nią pieniążki..
Awatar użytkownika
piotrus23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 29 wrz 2013, 18:47

Post autor: piotrus23 »

Witam czy silnik z golfa 4 1,4 16v podejdzie do poli ? 98 rok 1,4 bena jakie sa koszta swapu i co trzeba zmienić przy takim swapie żeby to jeździło obecny silnik pobiera znaczne ilości oleju a remont wyniesie cos koło 2 tys zl kompletny kapitalny remont
Polo 6n open air żółtek 98"
golf mk1 80"
transporter t4 93
fiat 126p 92"
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote=""piotrus23""]Witam czy silnik z golfa 4 1,4 16v podejdzie do poli ? 98 rok 1,4 bena jakie sa koszta swapu i co trzeba zmienić przy takim swapie żeby to jeździło obecny silnik pobiera znaczne ilości oleju a remont wyniesie cos koło 2 tys zl kompletny kapitalny remont[/quote]



Jaki masz teraz silnik? Oznaczenie mnie interesuje, i oznaczenie tego nowego silnika.
Awatar użytkownika
piotrus23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 29 wrz 2013, 18:47

Post autor: piotrus23 »

u mnie jest AkV ten z golfa nie znam oznaczeń dopiero się orintuje czy warte to zabiegu zaznaczam ze nie chce większego motoru ponieważ nie chce się bawic w oszustwo lub latać i zmieniać w papierach, tego samego nie chce bo znowu po 20 tys /km trzeba będzie robic remont .
Polo 6n open air żółtek 98"
golf mk1 80"
transporter t4 93
fiat 126p 92"
Awatar użytkownika
ferdek540
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 24 wrz 2010, 12:16
Lokalizacja: RBR | RZE

Post autor: ferdek540 »

ponawiam pytanie czy 1.8 z golfa 3 usa na wielopunkcie legitymujący sie mocą 90 koni mianowicie http://tablica.pl/oferta/silnik-1-8-wer ... 4lkzn.html dało by sie wrzucić do 6N?

- czy podejdzie na "łapy"?
- czy elektryka jest plung&play?

za śmieszne pieniądze mógłbym mieć taki motorek z osprzętem, skrzynią itp a w mojej magicznej litrze pada sprzegło i nie wiem czy topić w nią pieniążki..
Awatar użytkownika
piotrus23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 29 wrz 2013, 18:47

Post autor: piotrus23 »

jeżeli swapa robisz sam to może i by się oplacalo ale jeżeli masz komus zaplacic to się mija z celem bo ile naprawa tego sprzęgła cie wyniesie 500 zł ?
Polo 6n open air żółtek 98"
golf mk1 80"
transporter t4 93
fiat 126p 92"
Awatar użytkownika
ferdek540
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 24 wrz 2010, 12:16
Lokalizacja: RBR | RZE

Post autor: ferdek540 »

jednak to nie sprzegło tylko skrzynia do regeneracji albo wymiany, ale nie pytałem o koszta czy sie opłaca czy nie tylko czy podpasuje na "łapy" i czy elektryka jest P&P... ;/
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”