[6n2] Temperatura silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

Post autor: czecho »

[quote=""święty""]Witam.podłacze się do tematu, też mam problem z temp.(1.4TDI) ale ja pewnie mam walniety termostat bo płyn nie osiąga 90 stopni. ktoś wyżej pisał że wymiana nie jest problematyczna może ktoś coś więcej napisać i gdzie się znajduje ten termostat.[/quote]

Silnik wysokoprężny
Wymontowanie termostatu
Uwaga. Oznaczenia części odnoszą się do
rysunku V-1801 „Pompa cieczy chłodzącej silnika
wysokoprężnego".
Obrazek
• Unieść i podeprzeć samochód.
• Jeśli to konieczne, odkręcić pompę wspomagania
ze wspornikiem i podwiesić z podłączonymi
przewodami.
• Podstawić odpowiednie naczynie pod króciec
cieczy chłodzącej (6).
• Odkręcić (9) króciec termostatu (10) i wyjąć
wraz z termostatem.
• Zlać ciecz chłodzącą do naczynia.
Zamontowanie termostatu
• Wyjąć pierścień uszczelniający (7).
• Wyjąć termostat (5).
• Wymienić pierścień uszczelniający, zamontować
termostat i przykręcić pokrywę
• Jeśli była wymontowana, przykręcić pompę
wspomagania ze wspornikiem, nałożyć pasek
klinowy i wyregulować jego naciąg.
• Opuścić samochód.
• Napełnić układ chłodzenia cieczą.
• Uruchomić silnik, aż otworzy się termostat.
Sprawdzić szczelność uszczelki pokrywy
i przewodu cieczy chłodzącej.
Sprawdzanie termostatu
Obrazek
• Zmierzyć wymiar (a) termostatu (patrz rys.
SX-1802).
• Ogrzewać termostat w kąpieli wodnej, przy
czym nie powinien dotykać on ścianek naczynia
(rys. SX-1801).
• Sprawdzać temperaturę termometrem.
Silnik benzynowy: początek otwarcia termostatu
około +84°C,
koniec otwarcia termostatu
około +98°C.
Silnik wysokoprężny: początek otwarcia termostatu
około +85°C,
koniec otwarcia termostatu
około +105°C.
• Po ogrzaniu termostatu do około +100°C
wymiar (b) powinien być większy od wymiaru
(a) o około 7 mm. Skok otwarcia termostatu od
początku do końca otwarcia powinien wynosić
co najmniej 7 mm.
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
D
Dawid25
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2009, 19:36

Post autor: Dawid25 »

Na 100% nie jestem pewny ale obstawiam ze termostat znajduje sie za alternatorem,a dokładnie pod tym "kolankiem"...jak sie myle to niech mnie ktos poprawi :) ! Ja na zimnym silniku zmieniam biegi przed 2 tys.obr
Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

Post autor: czecho »

Ja na przykład dzisiaj przy temperaturze zewnętrznej -9'C zaobserwowałem, że termostat w ogóle się nie otwiera (zimne przewody i chłodnica) a temperatura silnika nie przekracza 70'C przy włączonym ogrzewaniu...
ba! po przejechaniu około 5 kilometrów w mieście co zajęło 10 minut - wskaźnik temperatury dopiero się dźwignął ze skrajnego położenia - do 70 stopni dochodził przez kolejne 5 kilometrów by potem przy włączeniu ogrzewania na maxa i dmuchawy na 3 bieg oraz wyjechaniu na trasę (gdzie prędkość nie przekraczała 80km/h) temperatura spadła do niewielu ponad 50'C :-O

oczywiście po jakiejś godzinie w trasie - po dojechaniu na miejsce obstawiałem że termostat się otworzył i nie zamykał a więc wychładzało silnik - ale nie! chłodnica zimna jak kość a termostat zamknięty...

nie wiem co o tym sądzić... to moja pierwsza zima w dieslu a więc nie mam doświadczeń - ale nie chce mi się wierzyć że ten typ tak ma... co będzie jak temperatura spadnie poniżej -20'C strach pomyśleć :)

pozdrawiam
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

mialem to samo dzisaij, zaczelo sie od tego ze odpalalem auto jadac z gorki z dwojki bo z aku nie odpalal ;), pozniej jechalem poltorej godziny w korku, ale bylo mniej niz -1, temperatura gdy osiagnalem wymarzony punkt docelowy - 80 stopni, jak jest cieplej to normalnie 90 stopni, i moglem regulowac temperature silnika nawiewiem ;D
Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

Post autor: czecho »

hmmm... no to niespodziewanie (jak dla mnie) słabo grzeją się te dieselki :)
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
D
Dawid25
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2009, 19:36

Post autor: Dawid25 »

Mam podobnie jak Czecho ! przy wczorajszym mrozie -10 C, wskaznik temp. ruszył sie dopiero po 5km,po nastepnych 5km dochodził po mału do 90 C...tylko ze dmuchawy i ogrzewania nie miałem właczone na maxa ! i zanim ruszyłem autko chodziło jakies 5 min.Te małe 3 garowe dieselki chyba tak maja,ciezko je zagotowac :)
k
kruk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 09 sie 2009, 0:12
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Post autor: kruk »

Tak właśnie jest. Diesle grzeją się wolniej. Zależy to jeszcze od wielu czynników. Np. czy stoi pod chmurką, jak długo był nie jeżdżony itp. To normalne że jak włączysz ogrzewanie i dmuchawę na max silnik się wychładza i na wskaźniku spada, u mnie też tak jest. Za to latem trudniej taki silnik przegrzać. Przy zmianie biegów specjalnie nie zerkam na obroty tylko staram się czuć silnik aby go nie przyduszać i nie piłować, ale na pewno zmieniam przed 2000.
Awatar użytkownika
rafficz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2009, 11:24

Post autor: rafficz »

Witam wszystkich na tym forum.
Jeżeli ktoś podejme się wymiany termostatu to polecam tylko orgynał z ASO.
Podobno w ASO Skody można kupić taniej orgynalne części niż np. w ASO VW/Audi czy Seat. Widzę jedyne wyjście z tego by nasze diesle szybiej się nagrzewały przez zamontowanie odpowiedniego podgrzewacza.
http://www.audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewa ... t21179.htm
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 15:02 przez rafficz, łącznie zmieniany 1 raz.
m
marcius24
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 28 maja 2009, 13:13

Post autor: marcius24 »

Witam też miałem problem z temperaturą w silniku 1.9SDI (max temperatura jaką pokazywał wskaźnik to bylo pomiędzy 50-70 stopni w ciepłe dni), wymieniłem termostat i też po przejechaniu 10 km w niskich temperaturach na wskaźniku nie uzyskuje temp 90 stopni. Po dłużej jeździe wskaźnik wskakuje na 90 stopni, ale w t4 1.9 TD 90 stopni wskaźnik pokazuje już po przejechaniu 5km ciekawe czemu w polówkach nie uztskuje się tak szybko temperatury?
ś
święty
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 16 gru 2009, 14:58

Post autor: święty »

Nie jestem pewny gdzie się znajduje ten termostat, może mi ktoś podpowiedzieć (1.4TDI) Z tego co piszecie to jest on na prawo od alternatora pod kolankiem łączącym blok i gumowy przewód przykręconym 2 śrubkami ?
Awatar użytkownika
ziulko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 12 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Chełm

Post autor: ziulko »

Czy to napewno normalne żeby silnik w 1.4 TDI przy temperaturze ok 0°C nagrzewał się do 90 stopni dopiero po przejechaniu ok 15 km?? I to na trasie prawie cały czas na 5 biegu??
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

A to 90 stopni bierzesz z VAGa czy z deski? Jeżeli z deski to możesz mieć uwalony czujnik odpowiadający za temperaturę pokazywaną na liczniku. Jeżeli z VAGa to sprawdziłbym termostat bo może puszczać.
Obrazek
Awatar użytkownika
ziulko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 12 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Chełm

Post autor: ziulko »

Z deski. I jeszcze jedna dziwna akcje miałem. Samochód stał ok 3 dni bez jazdy i rano odpalam włączam ciepłe powietrze a tu troszkę poszedł zapach płynu chłodniczego co może być??
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Witam,
czy ktos z was moglby opisac a najlepiej wstawic zdjecie i pokazac gdzie znajduje sie czujnik odpowiedzialny za wskazanie temperatury na desce w 1.4 TDI ??
M
Mr.Z
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 26 sie 2013, 17:33

Post autor: Mr.Z »

Odkopię temat,
mam w moim polo 6n2 z 2000r 1.0 MPI problem z temperatura, a mianowicie auto ledwo co się nagrzewa w środku a wskazówka temperatury z pozycji zerowej drgnie raptem o 1mm nawet po 100km trasie, korkach etc.

W środku auta przy ustawieniu nawiewu na max ciepło leci takie ciepło jakby ktoś chuchał.

Gdzie szukać przyczyny?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”