[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Mac_Abra
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 16 maja 2009, 19:50
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Mac_Abra »

Chłopaki, temat ma ponad czterdzieści stron, w tym dziesiątki powtórzeń, widzę że wszyscy kombinują, a niektórzy jak przysłowiowy koń pod górę… Ja wiem, że to zazwyczaj zaczyna się od tego że człowiek zagląda pod maskę i zaczyna się głowić co zrobić z tym co mam (czyli marnym 1.0 najczęściej) żeby toto siakoś żwawiej działało i jak ktoś rozgarnięty i kalkulować tyż umie to prędzej dojdzie do wniosku że tylko swap. Owszem możliwości jest bardzo wiele, a wyobraźnia niektórych jak to było nieraz tu widać jest nieograniczona.

Ja się zastanawiam, czy już nie czas byłoby podsumować ten wątek i zebrać w jednym miejscu te dwa - trzy przepisy na skuteczny i w „miarę nieskomplikowany” swap. Idealnie by było, gdyby dopasować to do każdego z najpopularniejszych silników. Np. sprawdzony przepis na przeróbkę 1.0 -> 1.3: info co jest potrzebne z części z innych silników, jakich wymaga przeróbek.

Przy okazji, na 17 stronie vwkas18 podał prawie ;) przepis na ciekawy zestaw, ale jakoś nie spotkało się to z zainteresowanem czy szerszym odzewem. Ludzie chyba wolą kombinować po swojemu i szukać, szperać, kombinować a potem jak wypalą ze swoim pomysłem to i tak się okazuje że w tym wątku im ktoś mądrzejszy życzliwie wyjaśni, że nie pasuje, nie opłaca się i przy okazji już było :P Tymczasem wierzcie mi - naprawdę warto posłuchać czasem rad doświadczonych „wyjadaczy”, którzy na tych autach i silnikach zjedli zęby i mają naprawdę dużą wiedzę i doświadczenie. A kolega Kas akurat może uchodzić tu za specjalistę.

[quote=""vwkas18""]zamiast robić swap czasem lepiej pokombinoawać
nie podam przepisu ale można zrobić dość "tanio" i dobrze
silnik : blok i wał z 1,4 D i głowiecę z 1,5 golfa mk1 lub 1,6 i elektryka z 3f albo z G40
jeżeli ktoś lubi się bawić :D[/quote]Moim zdaniem to bardzo ciekawa koncepcja, choć już dla nieco bardziej zaawansowanych. Ale pojemność jest tutaj rosądna a elektrykę z 3F można chyba nazwać obiecującą. A jest szansa, że w razie potrzeby korekty wystarczy tylko zmiana wtrysków na nieco większe. Obstawiam spokojnie 85-90 KM i przywoity mment przy tych częściach. To co, są jacyś śmiałkowie? :P

Pozdrawiam wszystkich swapowców, tunerów... i marzycieli :wave:
B
Banas921
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:55

Post autor: Banas921 »

[quote=""lukas2305""][quote=""bosman360""]1.8 z golfa III o mocy 90 km[/quote]
on jest zupełnie inny niż 1.3 czy 1.0... blok 1.8 (oznaczenie zdaje się RP) jest pochylony w strone ściany grodziowej, a wszystkie w polo w stronę przodu samochodu. Wydech też idzie "od tyłu" a w polo "od przodu" silnika. Silnikami o największej pojemności pasującym pod fabryczne łapy i bez przeróbek są silniki 1.6 ABU, AEA, AEE, i silniki 1.6 16V z 6n i 6n2 GTI.[/quote]
Czyli ten silnik: http://allegro.pl/silnik-1-6-16-v-gti-a ... 50341.html

Podejdzie?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

wygląda na to że tak. Ma charakterystyczne śruby na oryginalną łapę z polo (z tą różnicą że ma 2 a nie 3 śruby). Tu widać wyraźniej, dwa otwory po lewej nad filtrem oleju: http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-gti-ar ... 54214.html
Trzeba się tylko zastanowić z jaką skrzynią to spiąć i czy miska nie będzie na ziemi leżeć...
Uderzaj do Adamos'a, on wie dokładnie co i jak http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f= ... dc1779e13d
h
hrum
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 01 wrz 2012, 19:09
Lokalizacja: BDG

Post autor: hrum »

Mam pytanie do swapowiczów 1.6 ABU do polinka jaki konkretnie nr kompa musi byc by to grało i poglądowe zdjęcie wtrysku od ABS-a albo RP ??
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Jak w temacie

Szukam wszystkich możliwych modernizacji tego silnika.
Wiem że można gaźnik ale kolektor z czego ogarnąć? Proszę o pomoc bo mam zime na zrobienie silnika a na wiosne chciałem bude zrobić.
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
m
memla
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 533
Rejestracja: 16 sty 2010, 17:35
Lokalizacja: woj.pomorskie

Post autor: memla »

robisz przejściowke z gaznika na kolektor abu , najlepiej z formatki aluminiowej , robisz to na uszczelkach z kringielitu i wszystko cyka jak w zegarku
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Hmm a jaki gaźnik zastosować i co z wtryskami?
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
m
memla
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 533
Rejestracja: 16 sty 2010, 17:35
Lokalizacja: woj.pomorskie

Post autor: memla »

kupujesz sam slupek z kolektorem reszte przekladasz z 1.3 plus ta przejsciowka

http://sklep.retro-auto.eu/pl/gaz/76-ad ... orego.html
o cos takiego trzeba zrobic
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Mam sam słupek ABU jeszcze kolektor i zrobić taki adapter. Ale co z wtryskami i jaki gaźnik zastosować?
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
p
polo88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lis 2013, 14:54

Post autor: polo88 »

Witam,przebrnalem przez ten gaszcz powtarzajacych sie pytan I poleglem,czy ktos moze mi napisac lopatologicznie jaki konkretnie numer ma silnik 1,6 16v na wielopunkcie I z ktorej generacji golfa podejdzie bez wiekszej rzezby w mocowaniach ? Jaka skrzynia najlepsza do tego motorka ? ile I jakim kosztem mozna kucy wycisnac ? jak to wyjdzie ze spalaniem w codziennym uzyciu,w 10 na setke sie zmiesci ?po zimie chce ogarnac bude I tak sie zastanawiam nad swapem na cos do lojenia dresow w bmw :grin: ale bez wydawania fortuny a dlaczego 16v na wtrysku ? Ano dlatego ze niewidze sensu iwsteczniania sie do gaznika :agresyw: moj bolid to coupe 1.0hz z 88r
p
polo88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lis 2013, 14:54

Post autor: polo88 »

[quote=""kazikboy""]a teraz mala zagadka przegładalem stare fotki i znalazlem cos ciekawego ;)
na dołaczonym foto jest 16v zamontowane na seryjnych miejscach tylko pytanie czy łapa silnika jest ta sama co w 8v ?? bardzo to interesujace

Obrazek[/quote]
zna ktos moze konkretne oznaczenie silnika z tej mechanicznej pomaranczy ? moze garsc info o m jego mocy,mozliwosciach i jakie konkretnie czesci do swapa,czy da sie to podpiac po zegary sprzedawane przez forumowicza duuzy?
Awatar użytkownika
Remekremek
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 lis 2008, 5:53
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Remekremek »

86c2f z aau Po przekładce na abu (głowica planowana) pali na dotyk na zimnym ładnie się wkreca do momentu osiągnięcia ok 70 stopni .Jechać jedzie ale nie ma mocy i sie dusi
Podmieniałem kompy ,wtryski od abu i bodaj od RP lub ABS .sonda,swiece ,aparat zapłonowy sonda,niebieski czujnik

co jeszcze, ciśnienie na garach jest
zostal jeszcze kolektor dolotowy

Jakieś sugestie pomysły
b
bartek19941124
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 17 kwie 2013, 17:09
Lokalizacja: Gdynia / Szymbark / Kartuzy

Post autor: bartek19941124 »

Podczepię się.
Moje 1.3 AAV nie długo wyzionie ducha i mam okazje kupić kompletny 3f ze skrzynią i wiązką oczywiście jednak na całym forum są jakieś fragmenty jak to prze swapować nie ma jednej konkretnej wypowiedzi na ten temat. Więc czy ktoś mógł by krok po kroku napisać jak do tego się zabrać?

Będę niezmiernie wdzięczny.

Pozdro.
Polferini Das Auto
Jest! Obrazek
Grawerki i wszystko związane z drukiem ( koszulki itp. ) okolice Kartuz, Kościerzyny, Gdyni, Dowolna ilość pisać P.W.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

bartek19941124, jak to jak... wywalasz silnik ze skrzynią, wywalasz całą wiązkę silnikową (czyli odwijasz parcianą taśmę z wiązki i rozdzielasz to co dotyczy osprzętu AAV i to wyciągasz), czyścisz komorę przy okazji, montujesz "nową" wiązkę z 3efa, zamieniasz pompę paliwa na tę od 3efa (albo inną, zewnętrzną na minimum 3bary), spinasz silnik ze skrzynią i montujesz w komorze... możesz też zamienić kolejność, najpierw silnik+skrzynia, potem wiązka.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”