[6N1] Za niskie obroty silnika na biegu jałowym

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MickProdigy
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 paź 2010, 18:41
Lokalizacja: Łódź

[6N1] Za niskie obroty silnika na biegu jałowym

Post autor: MickProdigy »

Witam
Naczytałem się naprawdę bardzo dużo porad co robić, ale nic mi nie pomogło. Problem polega na tym iż po rozgrzaniu silnika obroty utrzymują się na poziomie 640 - 680 obrotów.
Podczas pracy na biegu jałowym dogrzewa się i zaczyna falować tzn. poddusza się i podbija obroty. Zdarza mu się zgasnąć. Problem jest na tyle istotny iż podczas jazdy po puszczeniu pedału gazu po dojechaniu pod światła potrafi się zadusić i zgasnąć. Ciekawostką dla mnie jest fakt iż jak włączę ogrzewanie tylnej szyby podnosi obroty ( co jest prawidłowym objawem podnosi sobie do około 850 - 900 ) i pracuje stabilnie bez żadnych objawów.
Czujnik podciśnienia i temperatury w kolektorze sprawdzony, układ zapłonowy też sprawdzony. Dzisiaj otwieram przepustnicę od strony elektroniki z powodu braku pomysłów co może powodować taki efekt.
Jak by ktoś miał jakiś pomysł na taką usterkę z wielką przyjemnością przeczytam informację :)
Wszystkim odpowiadającym na moje zapytanie bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Auto :
Polo 6n
silnik 1.0 37kW 50 KM
produkcja '97
Ostatnio zmieniony 30 gru 2013, 21:01 przez MickProdigy, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bójmy się używać klaksonu , na kierowców którzy stwarzają zagrożenie w ruchu :D
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Popraw temat zgodnie z regulaminem. Bo moderator się przyłoży i będzie śmietnik.
m
majak1981
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 11 gru 2011, 9:53

Post autor: majak1981 »

kolego podepnij pod kompa i napisz jakie błędy
Awatar użytkownika
MickProdigy
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 paź 2010, 18:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MickProdigy »

Otóż poprawiło się po czyszczeniu przepustnicy falowanie obrotów. Aczkolwiek po stronie elektroniki dokonałem tylko smarowania olejem silikonowym części ślizgowych. Nadal nie umiem rozwiązać problemu za niskich obrotów silnika. Nie wiem jak je prawidłowo ustawić i czy w ogóle jest to możliwe.
Nie bójmy się używać klaksonu , na kierowców którzy stwarzają zagrożenie w ruchu :D
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Zaadaptuj przepustnice. Wina może leżeć po stronie alternatora.
Awatar użytkownika
MickProdigy
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 paź 2010, 18:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MickProdigy »

Witam
Przepustnice oczywiście po każdym zabiegu adaptuję, ale alternator ? ? ?
Nie rozumiem jak on może wpływać na wysokość obrotów biegu jałowego ? Jak mógł byś mi wyjaśnić to ?
Ostatnio zmieniony 31 gru 2013, 5:24 przez MickProdigy, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bójmy się używać klaksonu , na kierowców którzy stwarzają zagrożenie w ruchu :D
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""mavq""] Wina może leżeć po stronie alternatora.[/quote]
zużyte szczotki dawały identyczne objawy u mnie w AER :good:
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Alternator po prostu może nie dawać rady, może słabo ładować i dlatego mogą obroty falować :oki:


Sprawdź ładowanie ile wynosi i się tutaj pochwal :)
Awatar użytkownika
MickProdigy
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 paź 2010, 18:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MickProdigy »

No fakt , to była dla mnie oczywista sprawa która teraz mi z głowy wyleciała. Oczywiście sprawdzałem wcześniej ładowanie i zarówno wcześniej jak i teraz jest w porządku. Ładowanie trzyma na poziomie 14.334 V bieg jałowy bez obciążenia.
Co do falowania obrotów to falowanie wyleczone podejrzewam . Pomogło smarowanie łożysk ślizgowych części elektronicznej przepustnicy. Oczywiście smarowanie lekką ilością oleju silikonowego.
Nadal nie mam pojęcia co może powodować tak niskie obroty silnika. wszędzie podają obroty biegu jałowego na poziomie 750-850 , u mnie zaś trzyma koło 680 obrotów jak pokazuje polskivag 4.9
czasami spadnie nawet do 640 ale się podnosi na 680 wtedy ...

Pozdrawiam ciepło
Nie bójmy się używać klaksonu , na kierowców którzy stwarzają zagrożenie w ruchu :D
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Twój kod silnika to pewnie AER albo ALL skoro masz 50 koni pod maską. Poniżej podaje prawidłowe wartości obrotów jakie powinny być na rozgrzanym silniku :)
Bieg jałowy:
AER - 660-740 obr/min po rozgrzaniu
AEV - 750-850 obr/min po rozgrzaniu
ALL - 650-750 obr/min po rozgrzaniu
Awatar użytkownika
MickProdigy
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 paź 2010, 18:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MickProdigy »

Poważnie takie obroty mają być ?
W takim razie wszystko wyleczone. Mogę powiedzieć że jak ktoś ma problem z głupim falowaniem obrotów na rozgrzanym silniku może mieć wysuszone łożyska ślizgowe w przepustnicy.
Zapytam jeszcze z ciekawości skąd posiadasz takie dane ? :)
i temat może zostać przekazany do zamkniętych i naprawionych :) :) :)
Dziękuję serdecznie wszystkim :) :)
Nie bójmy się używać klaksonu , na kierowców którzy stwarzają zagrożenie w ruchu :D
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Ktoś napisał kiedyś na forum, a ja lubie zapisywać ważne dane (chyba czaja) ;) Sam mam silnik 1.0 ALL i miałem problem z falującymi obrotami i szukałem danych o poprawnych obrotach w polo 6n :) Są to dane w 100% pewne, nie wzięte z nieba tylko z forum :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""MickProdigy""]Zapytam jeszcze z ciekawości skąd posiadasz takie dane ?[/quote]
Dane podane z programu Vivid workshopdata ATI.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”