[6R] Wymiana modułu centralnej elektryki BCM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

[6R] Wymiana modułu centralnej elektryki BCM

Post autor: n3o »

Witam,
w związku z chęcią uruchomieniu tempomatu muszę wymienić swój BCM z wersji M++ na H (Na swoim 6R0 937 086 D już próbowałem i kodowanie jest w takim przypadku odrzucone).
Dlatego moje pytanie raczej do osób które już to robiły, wystarczy przepisać long coding do nowego modułu ? Czy trzeba coś jeszcze robić ?
Mam kabel pod VCDS więc kodowanie mogę sam wykonać, ale podejrzewam, że będzie trzeba też wykonać adaptację. Czy mogę to sam wykonać pod VCDSem czy potrzebuje dodatkowych kabli/ASO ?
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Wszytko zrobisz VCDSem. Po kolei zaznaczasz opcje, które masz w aucie. Jak przekopiujesz Long Coding, to nowy sterownik może go nie przyjąć.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

No to wydaje się logiczne, a nie trzeba robić żadnej adaptacji do kluczyków (mam teraz centralny zamek) ?
e
embargo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2013, 11:57

Post autor: embargo »

To ja porusze możę mój problem z wymianą bordnetza (pomimo że 3 razy tworzyłem nowy temat ale żaden moderator go nie akceptował...).
W moim Polo 09" comfortline mam bcm 085, chce uruchomić oryginalne światła xenonowe, i potrzebuje zmienić bcm na taki który obsługuje takie lampy wiec kupiłem już 3 egzemplarze 088 i z każdym miałem problem - nie było komunikacji z bcm częściowo przez VCDS można było zmieniać funkcje ale była to jedna/dwie zakładki.
Auto normalnie odpalało etc.
Ma ktoś z szanownych forumowiczów jakiś pomysł w czym tkwi problem?
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

A jakiego tego VCDS'a miałeś ? Może stara wersja labeli stąd nie rozpoznawało modelu H++ ? Masz może log ze skanu ?
e
embargo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2013, 11:57

Post autor: embargo »

Brak jakiejkolwiek komunikacji z bcm.
VCDS 11.11.3
e
embargo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2013, 11:57

Post autor: embargo »

Widać że można liczyć na pomoc na tym forum...
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Nikt nie jest wrozka/wrozbita czy innym ciortem, zeby wiedziec w 100% czemu u Ciebie takie rzeczy sie dzieja. Ale kolega dobrze zasugerowal iz moze przewod byc cos nie teges. Juz cos slyszalem iz ktos mial problem z tempomatem, a dokladnie niby w modul wchodzil cos tam zmienial, ale aktywowac tempomatu nie mogl. na innym przewodzie jak reka odjac, wsio dalo sie zrobic. To Tobie tez moze radze sprawdzic na innym przewodzie tak na poczatek.
[size=12px][/size]
e
embargo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2013, 11:57

Post autor: embargo »

Powracam do tematu z 4 już BCM ( tym razem 088G z 11" ) i problem jest znów ten sam brak kontaktu z bcm, testowane na różnych kablach / pojazdach.
Może trzeba je jakoś formatować?

Może ktoś polecić speca od tematu z Poznania/okolic? bądź też życzliwą duszę z własnym vcdsem?
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

a ja mam pytanie - jak to sprawnie wymienić ?
Dostęp jest dość słaby, co wymontowujecie aby się dobrać do tego, od czego zacząć?
e
embargo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2013, 11:57

Post autor: embargo »

Według mnie dostęp jest bajeczny, siadasz na progu wkładasz prawą rękę pod deskę, odpinasz obie wtyczki, wypinasz bcm z zaczepów pchając go w stronę silnika i wychodzi, przekładka to góra dwie minuty.
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

teraz lepsza pogoda to może będzie czas aby tam zajrzeć dokładnie, wydawało mi się, że ciężko będzie to wyciągnąć...
dzięki, wiem, że nie muszę niczego więcej wyciągać ;)
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

@embargo - czy udało Ci się rozwiązać problem braku komunikacji ? Próbowałem dziś wymienić BCM (w końcu był czas i pogoda) no i po zmianie nie ma w ogóle komunikacji po CAN (VCDS zwraca CAN not ready), auto odpala ale jest choinka na desce (zamontowałem 6R0937088F 22.07.11) po powrocie do starego działa wszystko jak wcześniej.
Wygląda że może jest walnięty, a może po prostu jest za nowy (moje polo jest z początku 2010). Rozebrałem go ale nie widać nic upalonego, śmierdzieć nie śmierdzi.
e
embargo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 paź 2013, 11:57

Post autor: embargo »

Miałem 4 BCM seri 088 z początku produkcji, środka, i w miarę świeże, na wszystkich brak komunikacji, 3 różne kable, softy etc, zawsze brak komunikacji, a auto jeździło.

Nie interesuje mnie ten temat już bo sprzedałem polo, i raczej nie prędko wrócę do tej świetnej marki gdzie każda modyfikacja jest plug&play ale tylko na forum...
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

Odpowiem sobie sam, dziś sprawdzałem u jednego sprzedawcy jeszcze jeden model 88D i objaw ten sam - po instalacji nie ma komunikacji po CAN, sterowniki pozostałe dostają masę błędów z brakiem komunikacji.
Mi to bardziej wygląda na to, że 88 jest niekompatybilny z tym modelem, a przynajmniej z wersją z 02.2010.
Kupiłem 87F i bez problemu, wszystko działa.

Dla potomności:
  • odpinamy stary, wkładamy nowy BCM (nie odpinałem akumulatora).
  • włączamy zapłon (ja to robiłem na odpalonym silniku).
  • przywracamy swoje kodowanie (warto wcześniej je spisać), wyłączamy zapłon, włączamy jeszcze raz.
  • usuwamy błędy z BCMa i innych sterowników (u mnie błąd w liczniku blokował adaptację kluczy, błąd ten wynikał z faktu, że wcześniej wsadzałem 88D).
  • wchodzimy w adaptację - kanał 0, test->save, czyścimy wszystkie klucze z nowego BCMa.
  • wchodzimy w adaptację - kanał 1, wartość 0, test->save, przytrzymujemy "odblokuj" na pilocie w stacyjce, powinny mrugnąć kierunkowskazy, puszczamy. Przytrzymujemy "odblokuj" na drugim pilocie, kierunkowskazy mrugają, puszczamy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”