[9n] Ogrzewanie wnętrza samochodu ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
nerazzurri
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2009, 14:52

[9n] Ogrzewanie wnętrza samochodu ?

Post autor: nerazzurri »

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy mają taki termowentylator samochodowy 12V takie jakie są dostępne na rynku, tylko do ogrzania auta po to by małe dziecko nie wsiadało do zmarzniętego wnętrza spowoduje że akumulator center future 64 Ah rozładuje się zdecydowanie szybciej ?!

z góry dzięki
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Łatwo policzyć jeżeli termodmuchawa ma moc 150W lub 200W (takie są na allegro).
Ze wzoru na moc I = P/U, to prąd w przypadku 150W to I = 150W/12V = 12,5A.
jeżeli pojemność aku to 64Ah, 64Ah/12,5A = 5,12 h, czyli po pięcu godzinach akumulator by został rozładowany, ale
są to tylko teoretyczne wyliczenia należy jeszcze uwzględnić inne odbiorniki pobierające prąd, proces samorozładowania akumulatora, a zimą dochodzi jeszcze zmniejszenie pojemności akumulatora i jego sprawności. Nawet gdybyś ogrzewał samochód przez pół godziny to może się pojawić problem z uruchomieniem samochodu, później taki rozładowany akumulator musi zostać naładowany też w odpowiednim czasie przez alternator, a jeżdżąc na krótkich odcinkach aku nawet się dobrze nie naładuje (w sumie to nie wiem czy dużo jeździsz i na jakich odcinkach). Nie wiem jak często będziesz potrzebował ogrzewać samochód, powiedzmy raz na tydzień to nie będzie to zbytnie duże obciążenie dla akumulatora, jak dla mnie zbyteczne jest kupno takiej termodmuchawy bo używając co dziennie termodmuchawy mogą się pojawić spore problemy z rozładowanym aku, jedynie to wtedy prostownik i reanimacja. Wszytko co wyżej opisane dotyczy ogrzewania przy wyłączonym silniku, a przy włączonym silniku pracuje alternator, który będzie obciążony dodatkowym prądem pobieranym z termodmuchawy, ale trochę będzie lepiej dla akumulatora nie ulegnie zbyt szybkiemu rozładowaniu.
Przeglądając oferty na allegro termowentylatorów jakoś mnie nie przekonują, szczególnie wykonanie obudowy (ach ten plastyk), przekrój przewodów zasilających a i tak to wszytko pachnie republiką chińską :skull:
Jest to moja opinia, ale na zdrowiu małego dziecka nie ma co oszczędzać.
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
navroth
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 10 paź 2013, 12:04
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: navroth »

Czyli jeśli mamy bezpiecznik tylnej szyby 16A to faktycznie ona tyle prądu będzie brała czy mniej? Bo to by wyszło coś 192W

Może można odłączyć sobie zatem tylną szybę i grzać tymi nagrzewnicami co i szybę ogrzeje i wnętrze trochę

Ja rozważam zamontowanie takiego wynalazku bo tylna szyba mi zupełnie nie grzeje za to dociera tam prąd więc podłączę się z taką farelką na próbę za 20zł i zobaczę co to daje
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Umówmy się. Bezpiecznik zabezpiecza instalację a nie reguluję prądu odbiornika. Zazwyczaj bezpieczniki samochodowe obliczane są na 4 x obciążenie nominalne odbiornika. Żeby nie paliły się przy włączaniu gdzie prąd rozruchu każdego urządzenia jest zawsze większy od nominalnego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”