[9n] Wycieraczki, działają wolniej niż powinny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
seniorbimek
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 16 lis 2013, 15:00

Post autor: seniorbimek »

Witam. Mam pytanie czy można założyć do polo IVfl 2005 silniczek od wycieraczek z innej polowki lub innego vw?
d
damczer
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:58

Post autor: damczer »

Witam,
w moim Polo 9n 1.4 TDI również mam poważny problem z wycieraczkami. Latem się albo mechanizm zaciera albo rdzewieje, a zimą, np w tym tygodniu zamarza i nawet ręczne rozruszanie go nie pomaga bo przejeżdżam 2 km i znów wycieraczki zdychają na środku szyby. Wczoraj zamówiłem nowy mechanizm wycieraczek na alledrogo, jednak dziś wyczytałem, że aby go zmienić muszę wyjąć grodź. I tu moje pytanie czy nie ma innej drogi aby się do mechanizmu dostać? W taką pogodę jak teraz rozbieranie grodzi będzie ciężkie. Czy nie można zdjąć tego plastiku w podszybiu? Z jednej strony jest tylko uszczelka, a z drugiej strony jest czymś podklejony do szyby?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

wystarczyło by w sumie nasmarować mechanizm, a nie zmieniać od razu
często zużyte lub niskiej jakości pióra spowalniają prace wycieraczek - większe opory
mi w 86c2f chodziły wolniej jak zaśniedział bezpiecznik, może być jeszcze zaśniedziały styk na silniku wycieraczek
sprawdził bym tez przekaźnik wycieraczek bo lubią zdychać i wtedy tez mogą się zawieszać i spowalniać
czyli kolejno:
1. sprawdzamy styki bezpiecznika
2. przekaźnik wycieraczek do wymiany (nie powinien być drogi)
3. smarujemy obecny mechanizm smarem w sprayu lub maszynowym (ale nie wd40 bo to nie smar)
4. styki silnika wycieraczek - jeżeli dostępne

i tak przy okazji to raczej nie groź bo to niedemontowany element konstrukcji auta, oddziela przestrzeń pasażerską od silnika
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Żeby wymienić mechanizm musisz zdjąć plastikowe podszybie , oczywiście odkręcic ramiona wycieraczek , wypiąć kompa z mocowania a ta metalowa grodź trzyma się chyba na 6 śrubach T25 jeśli dobrze pamiętam :)
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""damczer""]w moim Polo 9n 1.4 TDI również mam poważny problem z wycieraczkami.[/quote]
niestety typowa przypadłość :( zacieranie sie tulei słupków :angry:
[quote=""damczer""]Czy nie można zdjąć tego plastiku w podszybiu? Z jednej strony jest tylko uszczelka, a z drugiej strony jest czymś podklejony do szyby?[/quote]
jeżeli jest analogicznie rozwiązane jak w Ibizie 6L (a podejrzewam że jest) to faktycznie podszybie jest mocowane do szyby czymś w rodzaju taśmy dwustronnej,spokojnie da się to zdemontować i po zdjęciu plastikowego fartucha masz dostęp do mechanizmu wycieraczek
d
damczer
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:58

Post autor: damczer »

wystarczyło by w sumie nasmarować mechanizm, a nie zmieniać od razu
Nie do końca wystarczyłoby, ponieważ w moim przypadku nie dałoby się złożyć tego mechanizmu w całość później. Przy ramieniu wycieraczki od strony kierowcy jest zerwany gwint i ramię trzyma się na sile woli. Dlatego zdecydowałem się na nowy mechanizm.

Cała sprawa rozchodzi się o mechanizm, na tysiąc procent jest zatarty ponieważ po rozchodzeniu się wycieraczki działają normalnie a po kilku dniach nieużywania poruszają się bardzo wolno albo stają i potrzebna jest interwencja siłowa i WD-40.
Żeby wymienić mechanizm musisz zdjąć plastikowe podszybie , oczywiście odkręcic ramiona wycieraczek , wypiąć kompa z mocowania a ta metalowa grodź trzyma się chyba na 6 śrubach T25 jeśli dobrze pamiętam
Dzięki za podpowiedź, już się bałem, że jest z tym masa roboty.
jeżeli jest analogicznie rozwiązane jak w Ibizie 6L (a podejrzewam że jest) to faktycznie podszybie jest mocowane do szyby czymś w rodzaju taśmy dwustronnej,spokojnie da się to zdemontować i po zdjęciu plastikowego fartucha masz dostęp do mechanizmu wycieraczek
Fajnie by było gdyby to wystarczyło i żeby udało się wyciągnąć mechanizm z silniczkiem.

Dziękuję serdecznie z wszystkie odpowiedzi. :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""damczer""]po kilku dniach nieużywania poruszają się bardzo wolno albo stają i potrzebna jest interwencja siłowa i WD-40[/quote]
po użyciu wd40 trzeba było naspamrowac, bo to nie smaruje
a o tym że masz zerwane gwinty wczesniej nie wspominałeś
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""Marcin-01_00""]Na początku chciałbym powitać wszystkich użytkowników tego forum.
Mam pytanie odnośnie tego czy żeby wymontować mechanizm wycieraczek w polo 9n 1.2 trzeba zdemontować tą przegrodę pod szybą (oddzielająca komorę silnika do której przymocowany jest ECU )czy da rade bez jej demontażu? Muszę przeczyścić dziewczynie bo zacinają się a pryskanie wd40 jest krótkoterminowe[/quote]

Ja zmieniałem sam mechanizm ponad 2 tyg temu jeszcze przed zimą, bo trzpienie wytarły się całkowicie i jedno z ramion stało w miejscu. Natomiast w rok temu rozbierałem całość w celu przesmarowania, bo 3 bieg chodził tak wolno jakbybył pierwszym i mogę powiedzieć, że dobrze by było wyjąć. Najpierw ściągasz listwę plastikową dolną podszybia, wygłuszenie, a potem ściankę grodziową z metalu. inaczej nie wyciągniesz całego mechanizmu, który jest połączony z silniczkiem, cały mechanizm trzyma się na 2 śrubach klucz 13. Sam komp siedzi na 2 kołkach plastikowych. Robota prosta, tylko zapamiętaj ustawienie ramion, bo ja walczyłem z tym dobre 40min, zanim udało mi się ustawić tryb spoczynkowy.
d
damczer
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:58

Post autor: damczer »

Witam,
Dziękuję za rady dotyczące wymiany mechanizmu wycieraczki, udało się wymienić mechanizm. Jednak pomimo wymiany mechanizmu mam jeden denerwujący problem. Chodzi o zakres wycieraczek. Chodzi o to że kiedy włączam wycieczki żeby np umyć szybę to zakres działania wycieraczek jest jak najbardziej ok, jednak podczas szybkiej jazdy gdy pada deszcz wycieczki działają ciągle i dłuższy czas lub przy większej prędkości wycieraczki jakby się poluzowują i zaczynają uderzać o słupek lub opadają za nisko. Mechanizm działa prawidłowo więc zastanawiam się czy to nie problem leży w ramionach wycieraczek które może mają luzy. Czy ktoś miał taki przypadek? Dodam ze ramiona są przykręcone do oporu.
i
igu
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:07

Post autor: igu »

Witam wszystkich,
mam ten sam problem, co koledzy powyżej - Polo 9n 1.9 sdi, wycieraczki chodziły coraz wolniej, aż w końcu stanęły.
Przeczytałem uważnie cały temat i wziąłem się do roboty, ale... nie mogę sobie poradzić z tą metalową przegrodą. Odkręciłem dwa torxy po bokach, odpiąłem komputer, przegroda lekko się rusza, ale nie chce puścić. Gdzie jeszcze mogą być śruby albo co innego ją trzyma?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”