[6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kana23
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 sty 2014, 21:32

[6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

Post autor: kana23 »

Witam, dziś nagle po tym jak auto stało cały dzień na mrozie po odpaleniu zapaliła się kontrolka oleju, piszczała. Z silnika było słychać stuki. Skontrolowałem ilość oleju, było ok. Silnik chwilę pochodził a potem zgasł sam. W czym szukać przyczyny? Silnik to 1.0 8v autko z roku 2001 zasilanie benzyna przebieg 120 000 .
Czy silnik ten ma hydraulicznie regulowane zawory czy mechanicznie?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""kana23""]Czy silnik ten ma hydraulicznie regulowane zawory czy mechanicznie?[/quote]
hydraulicznie

różne cuda mogły sie stać :scratch:
A teraz dasz rade zakręcic silnikiem ? :scratch:
k
kana23
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 sty 2014, 21:32

Post autor: kana23 »

Samochód holowałem do domu. Jutro będę rozbierał i sprawdzał. Wydaje mi się że stuk to była szklanka. Ale czemu potem silnik zgasł? Nie próbowałem już go odpalać.
Gdzie najpierw zacząć szukać przyczyny?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Zacznij od pokrywy zaworów i sprawdzaj wszystko po kolei aż dojdziesz do tłoków i uszczelki pod głowicą, bo jak już coś stuka i zgasł silnik to podejrzewam że jest nieciekawie.
Awatar użytkownika
KrZyChUelk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2010, 17:10

Post autor: KrZyChUelk »

Miałem kiedyś podobnie, ale nie zgasł. Nie chcę straszyć, ale u mnie przyłapało na panewkach :/
k
kana23
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 sty 2014, 21:32

Post autor: kana23 »

Wymiana popychaczy i wszystko jest ok. Pojeździmy i będę widział co dalej.
Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

układ smarowania, tylko co ; cmok , pompa oleju , filtr ,może olej ,lub spadek ciśnienia oleju np lejąca dysza oleju, duży luz na panewkach , czujnik bym wykluczył jeśli coś stukało i popychacze bym wykluczył na razie muszą stukać jeśli nie mają oleju , podnieś polinę jednym kołem wrzuć 5 bieg i obracaj koło uniesione może zlokalizujesz stuki , pokrywę zaworów też możesz odkręcić , tylko jeśli nie było smarowania to wszystko mogło stukać ,
edit ; sprawdź poziom oleju
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”