[9n] Centralny zamek nie otwiera drzwi z tyłu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
stendbeck
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2013, 19:44
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: stendbeck »

[quote=""rogu""]U mnie ten patent też nie działał :) wielokrotnie już wcześniej próbowałem. Ale o dziwo moje zaskoczenie jest wieksze. W sobote myje sobie auto i sobie myślę a może spróbuje się coś pobawić z tymi drzwiami. Podchodzę patrzę a tu :shock: rygiel jest w górze :crazy:[/quote]

Zachęcony Twoim przypadkiem wsiadłem do auta i zacząłem sie bawić centralnym, słysze że w drzwiach coś jęczy no to dawaj, zapaliłem auto i otwórz/zamknij otwórz/zamknij i tak ze 20 razy aż drzwi się odryglowały :mrgreen: :mrgreen: Od razu wypiąłem kostki z drzwi, będe póki co je zamykał "ręcznie", ważne że można je otworzyć :amen:
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

hmmm ciekawe myślałem że i u was ta metoda zadziała :niewiem:

Może taki trik działa za pośrednictwem kiedy twój centralny zamek jest sprawny, a jedynie kiedy masz spalony siłownik od centralki tak jak u mnie - i jest on włączony na trybie awaryjnego otwierania drzwi... no ale to można snuć wnioski.

...w czwartek lub piątek jak dopisze pogoda biorę się za wymianę zamka jak będzie pogoda, bo już mnie męczy mając samochód w wersji 5D i nie móc otworzyć tyłu dla pasażera. Podejrzewam że zamek jest nitowany w drzwiach, czy mam rację
i może ktoś mnie uświadomić na co trzeba uważać przy wymianie całego zamka na nowy ?
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Być może patent działa w zamkach bez podwójnego ryglowania.
k
kolanko
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 06 kwie 2011, 19:01
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kolanko »

Dzisiaj udało mi się otworzyć w końcu drzwi, a że zamek miałem już zakupiony wcześniej więc od razu zabrałem się do wymiany zamka. Drzwi otworzyłem takim sposobem, że uderzałem w drzwi dłonią na wysokości zamka i przy okazji naciskałem na pilocie otwórz aż zaskoczyło. Co do wymiany to jest ona w miarę prosta. Trzeba uważać na wybijanie kołka mocującego szybę do szyny (najpierw wybijamy ten mniejszy potem ten większy a przy składaniu najpierw większy wciskamy a potem ostrożnie mniejszy żeby szyba nie pękła). Tak jest jeden nit który mocuje plastik do zamka, który to plastik mocujemy do tej blachy na wcisk. U mnie ten plastik był połamany w miejscu nita drugi zamek nie miał tego plastiku więc go tylko przełożyłem do drugiego zamka tak aby był, a plastik wcisnąłem w blachę i z pomocą śrubokrętów przyłapałem zamek, zamocowałem szybę i już z górki. Jak coś to służę pomocą.
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Dzisiaj w końcu się zabrałem do pracy aby wymienić zamek. Niestety operacja się nie powiodła z powodu zamka.

Co do demontażu i montażu to nie ma wielkich problemów, lecz muszę również jak przedmówca nadmienić że trzeba uważać przy wyciąganiu kołeczka trzymającego szybę oraz na demontaż zaślepki zewnętrznej części klamki drzwi, aby móc wymontować i zamontować linkę zamka od klamki zewnętrznej.


Lecz moja operacja nie doszła do skutku, ponieważ zawinił zamek przygotowany na wymianę.
Kiedy byłem już przy montażu owego zamka, coś mnie oświeciło i postanowiłem go zamknąć mechanicznie tak jakbym
zamkną fizycznie drzwi. Jak się okazało mechanizm już więcej razy nie odbił i nie chciał się otworzyć. Miałem szczęście w pechu, że sobie na amen nie zatrzasnąłem drzwi. Oczywiście zamek pod względem reakcji elektrycznej działa niby się otwiera i zamyka, lecz fizycznie zatrzask nie chce się otworzyć. Co może być przyczyny problemu ? I na co zwracać przy zakupie zamka ?

Dodam że auto było zamykane z konsoli jak i klucza, aby odblokować zamek, lecz mu to nie pomogło :(
Stracony dzień i powrót do starego zamka.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

UP.

W końcu po wielu działaniach udało się zamontować zamek działający. Oczywiście ten sam, który miałem, poznałem całą technikę przekroju naszych zamków połączony z elektryką i co jest odpowiedzialnym czynnikiem że drzwi są na amen zaryglowane i większość z was nie jest wstanie normalnie otworzyć drzwi trzymają kołek przy drzwiach - chodź powiem szczerze że ten sposób powinien zawsze skutkować moim zdaniem.

Lecz mam kolejny problem, elektryka ryglowania reaguje normalnie (ogólnikowo: ząbek chowa się i wyskakuje) ale po zamknięciu i otworzeniu auta zamek nie chce się otworzyć z żadnych stron (zewnętrznej czy odśrodkowej) pomimo że ogólnie jest samochód otwarty. Otwiera się kiedy lekko uderzam w blachę za każdym razem, są to okolice owego zamka.

Na moje oko i z tego co słyszałem to często siadają właśnie mikro styki i teraz pytanie czy to właśnie jego wina?
Czy on znajduje się właśnie tutaj co oznaczyłem go na zdjęciu.

link: http://imageshack.us/photo/my-images/809/i9mx.jpg/
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
K
Krisker
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2014, 16:45

Post autor: Krisker »

Witam ja mam podobny problem tylko że nie umiem otworzyć drzwi przód od pasażera nic nie pomaga prawdopodobnie zablokował mi się siłownik ktoś otworzył drzwi nie na zasadzie prób otwierania i zamykania centralnym nic nie podziałało w moim wypadku model 2004 pięciodrzwiowy elektryczne szyby przód no i centralny makabra :banghead:
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

A klamka od zewnatrz nie odryglowuje.
Lenistwo drogą do postępu
K
Krisker
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2014, 16:45

Post autor: Krisker »

Nic nie działa próbowałem od środka przytrzymać rygiel zamykaniem i otwieraniem nic drzwi trzymają i nie reagują chyba siłownik zablokowany
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

@Krisker

pytanie podstawowe: czy twój zamek wydaje jakieś dźwięki podczas zamykania i otwierania zamka za pomocą klucza w drzwiach lub przycisku na konsoli lub jeśli masz pilota ? Spróbuj to najpierw wychwycić.

Jeśli TAK: to moim zdaniem powinno się dać raczej otworzyć z klucza ręcznie. Jeśli nie, to spróbuj uderzyć ręką w blachę z zewnętrznej strony pod klamką. Co powinno spowodować chwilowe odblokowanie zamka centralnego, a tym samym otworzenie drzwi. Jeśli tak się będzie za każdym razem zdarzać to szykuj się na wymianę centralnego zamka z prawego przodu. Przy tej sytuacji są małe koszty naprawy, bo możesz je wykonać we własnym zakresie.

Jeśli NIE: to masz uwalony zamek lub ewentualnie coś nie tak może być z wiązką kabli (czego bym raczej nie obstawiał). Jeśli nie udaje Ci się otworzyć drzwi na sucho moją metodą, czyli przytrzymywanie z rygla i ciągnięcie ponownie klamką wewnętrzną, to współczuje, bo musisz inwazyjnie rozebrać we wewnątrz bok tapicerki, aby dobrać się do zamka i jakimś cudem go wewnątrz rozbroić (a tam masz obsadzoną klamkę razem z wkładem do klucza), a tym samym wspomnę że bok tapicerki drzwi jest przykręcony na 3-4 śruby torx. A w takim przypadku radził bym się udać do jakiegoś NAPRAWDĘ ZAUFANEGO I DOBREGO ELEKTRYKA, który byłby wstanie otworzyć Ci drzwi bez inwazji w środku, oni mają swoje sposoby na żarówkę itp. A wtedy po sprawdzeniu, gdy okaże się wadliwy zamek to wstawiasz zamek (ale zamek to poszukaj sobie na własną rękę i najlepiej jakiś nowy zamiennik w rozsądnej cenie np. max 150zł z wysyłką na GWARANCJI !).

To tyle co mogę ja tobie pomóc, w razie jakiś pytań to pisz postaram się udzielić nie co pomocy.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
v
vioox
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 06 lut 2014, 21:12

Post autor: vioox »

Witam.
Koledzy robilem moda z dodawaniem modulu kompfortu i pilota wg
manuala... programowanie imo dalem sobie spokoj bo prezlozylem pastylke z
ori kluczyka.
Ale do zeczy.
Mam polo 9N 4 drzwiowe prezdnie szyby elektryczne.
Stary modul komfortu mialem zakodowany na 00067.
Po przelozeniu modulu kompforu wpisywalem tak jak kazales cod 00257.
Jednak tylne drzwi sie nie zamykaly wtedy wpisalem w modul komforu z
odbiornikiem radiowym ten z koncowka E adres jak w oryginal czyli 00067.
Wszystkie drzwi chodza z pilota jest ok... ale jest pare problemow i
podejzewam ze wynika to wlasnie z kodowania.
1. Szyby przednie sa zamienione na przyciskach jak naciskam na panelu
kierowcy prawy przycisk to lewe okno pracuje jak lewy przycisk to prawe....
2. Na odwrot dzialaja tez lusterka tj jak ustawiam L - lewe to chodzi prawe
a jak dam R - prawe to chodza oba... jest odwrotnie niz normalnie...
3. Nie dziala zamykanie centralnego zamka na przycisku wewnatrz...

Czy miales podobne problemy lub wiesz co zrobic z tym fantem...??
Moze masz jakies materialy dotyczace programowania modulu komfortu adresy
??
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Co prawda nie podpowiem co dokładnie zmienić, ale mnie wygląda to tak jakbyś wysadził moduł z angola.
v
vioox
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 06 lut 2014, 21:12

Post autor: vioox »

No tez mi to przez mysl przeszlo ale nr modulu iest ten sam co zalecal kolega w modzie wiec mysle ze jest ok sprawa z angolami pewnie jest gdzies ustawiana albo inne czesci systemu sa inne...
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Robiłem kiedyś taką sama podmiankę jak Ty. Też polo 5D tylko z elektrycznymi szybami z przodu. Ustaw kodowanie na 00267. U mnie na takim wszystko działa jak należy. To czy angol czy nie ma raczej tutaj znaczenia. Kodowaniem ustawia się jak ma działac.
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

O widzę pokrewny dla mnie temat, ponieważ też mam plan instalacji otwierania/zamykania drzwi z pilota.
Tylko że ja mam w planach dołożenie kolejnego modułu komfortu, który będzie zawierał model klucza w scyzoryku,
co da mi efekt niejako oryginalnego klucza z otwieraniem zamków w stylu VW ;)

Natomiast ja również pomyślałem, że to jakiś moduł z UK, ale jeśli to nie ma znaczenia, to problemem musi być w
kodowaniu/programowaniu, bo sam problem otwierania szyb był by mało istotną rzeczą bo przełożyło by się tylko
pstryczki kolejnością lub kable :grin: ale tak to trzeba jeszcze raz pokombinować.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”