(6N)Olej i kontrolka oleju!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

(6N)Olej i kontrolka oleju!

Post autor: Kame122 »

Witam mam taki problem posiadam samochód od miesiąca olej niby był wymieniony jest zalany Mobil1 10w40 nie podoba mi sie jego konsystencja bo na palcu wogóle nie zostaje tłusty osad na jaki olej najlepiej wymienić VW Polo 1.9D 64KM ??
Jeszcze mam problem z kontrolką oleju jeżdżąc po mieście nie miga jak wyjade w trasę przejadę ze 20 km jak wjade w zabudowania i zwalniam do 50 zaczyna mrygać gdy przyśpiesze powyzej 60km gasnie co to moze byc wina oleju czy czujnika?
Awatar użytkownika
klekocix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2010, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klekocix »

Po tym co napisałeś sądzę, że jest to jednak wina samego oleju.

Ma bardzo rzadką konsystencję a silnik na niższych obrotach sygnalizuje brak ciśnienia oleju. Wszystko ładnie pasuje...

Skąd masz olej? Kupowałeś w hurtowni, ze sklepu, z beczki, przez allegro?

P.S. co to konkretnie za olej? Marka i specyfikacja?
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

[quote=""klekocix""]Skąd masz olej? Kupowałeś w hurtowni, ze sklepu, z beczki, przez allegro?

P.S. co to konkretnie za olej? Marka i specyfikacja?[/quote]


Nie powiem z kąd jest ten olej bo sam tego nie wiem zalany niby jest Mobil1 10w40 jak kupiłem samochód to niby już był taki zalany!
Przy kupnie myśleliśmy że to czujnik oleju po prostu ale to by mrygało prawie cały czas a nie tylko w trasie co nie?

A jaki byś doradził olej do mojej polówki 1.9D 64KM?

A tym ze nie miał olej ciśnienia cos mogłem zaszkodzić tym dla silnika?
Awatar użytkownika
klekocix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2010, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klekocix »

Pkt1. nie ufaj nigdy sprzedającemu, chyba że auto znane jest Ci od dłuższego czasu! :) Ja kupując używane auto robię tak na wszelki wypadek pełen serwis filtry + oleje, majątku to nie kosztuje a mam spokojne sumienie :)

Jak zapala Ci się lampka od czasu do czasu to jeszcze aż tak źle nie jest, na 99% nic się nie zepsuło. Gorzej byłoby jakbyś cały czas śmigał na zapalonej kontrolce...

W temacie wolnossących diesli nie znam się za bardzo (sam jeżdżę m.in. TDI), z tego co piszesz był lany w tej chwili półsyntetyk.
Ja bym zalazł Motul 6100 Synergie+, mam zaufanie do olejów tej marki i używam go w obydwu swoich autach (ale to zależy też od zasobności Twojego portfela i chęci inwestowania w auto).

Nie napisałeś też jaki przebieg ma auto?
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

[quote=""klekocix""]Pkt1. Nie napisałeś też jaki przebieg ma auto?[/quote]

Niby ma 166tyś. przebiegu , wydaje mi się że był cofany!
A z tym że był lany 10w40 też nie jestem pewny bo mówił tak sprzedający!

Kupiłem K2 10w40 Półsyntetyczny!w poniedziałek wymienię no i zobaczymy czy w trasie będzie dalej migać kontrolka!
M
Marq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 sty 2014, 20:46

Post autor: Marq »

Ja mam 1.9d AEF i 249k przebiegu i leje 15w40 do diesli wolnossących (nie kupicie tego nigdzie, ojciec to kupuje przez zakład pracy w którym pracuje), silnik chodzi elegancko, leje to samo do mercedesa w124 200d i tak samo silniczek chodzi delikatnie, nie drga ani nic, więc polecam nie koniecznie taki ale jakiś dobry (nie castrola) 15w40 do diesla (nie typowo turbo diesla tylko do diesla). Aczkolwiek z powodu że masz mały przebieg (sam w to wątpisz jak wspomniałeś ale takie czasy ;p) to próbuj z 10w40
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Kame122""]K2[/quote]
to k2 robi już oleje nawet?

nie słyszałem o tym oleju nic i bym go nie kupił
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

[quote=""Marcin86c""][quote=""Kame122""]K2[/quote]
to k2 robi już oleje nawet?

nie słyszałem o tym oleju nic i bym go nie kupił[/quote]

Tak k2 robi olej!
Brat zalewa do swojego disla i jest bardzo zadowolony z tego oleju!
Awatar użytkownika
klekocix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2010, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klekocix »

[quote=""Kame122""][quote=""Marcin86c""][quote=""Kame122""]K2[/quote]
to k2 robi już oleje nawet?

nie słyszałem o tym oleju nic i bym go nie kupił[/quote]

Tak k2 robi olej!
Brat zalewa do swojego disla i jest bardzo zadowolony z tego oleju![/quote]


A na czym polega "zadowolenie" brata z tego oleju?

Ja do niedawna lałem do mojego TDI olej Castrol syntetyk (nie pamiętam jaki konkretnie, ale do diesli). Z racji małego przebiegu ale najwyższego czasu na wymianę (minął rok od ostatniej) zalałem Motula. Różnica w cenie to 20zł na 5L. Auto teraz ciszej klekocze i wydaje mi się, że szybciej się rozgrzewa w tych samych warunkach co kiedyś. Zmniejszonego spalania nie zauważyłem.

Jeśli chcesz kupić tańszy olej to na forum Octavii polecają Statoil LazerWay, podobno również niezły. Ale K2? Jestem tak samo zaskoczony jak kolega wyżej :)
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

no i tak!
Dziś trochę musiałem pojeżdzić po mieście i kontrolka zaczeła znow swoje mryga jeszcze zobacze czujnik może z nim coś nie tak!
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Jedź gdzieś do zaprzyjaźnionego mechera niech ci zrobi kontrolę ciśnienia oleju na gorącym silniku bo tak to se można gdybać i tylko posty nabijać .
A jak zwykły wolnossący klekot ma najechane ze 300 kkm to co mu tam syntetyk lać zwykły mineral starczy , do zimy to moze auta się pozbędziesz i problemów z rozruchem nie będzie.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""leszek""]A jak zwykły wolnossący klekot ma najechane ze 300 kkm to co mu tam syntetyk lać zwykły mineral starczy , do zimy to moze auta się pozbędziesz i problemów z rozruchem nie będzie.[/quote]
i może najlepiej jakiś najtańszy badziew?
tak się właśnie zarzyna silniki
zarżnąć, podpicować i sprzedać.. przy takim myśleniu ten kraj nigdy nie będzie normalny

żeby nie było ot
problemy mogą być trzy:
- pompa oleju już nie domaga
- smok olejowy jest zatkany
- filtr oleju kiepskiej jakości (jak zamontowałeś? może filtron?)
- olej..
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

[quote=""Marcin86c""][quote=""leszek""]A jak zwykły wolnossący klekot ma najechane ze 300 kkm to co mu tam syntetyk lać zwykły mineral starczy , do zimy to moze auta się pozbędziesz i problemów z rozruchem nie będzie.[/quote]
i może najlepiej jakiś najtańszy badziew?
tak się właśnie zarzyna silniki
zarżnąć, podpicować i sprzedać.. przy takim myśleniu ten kraj nigdy nie będzie normalny

żeby nie było ot
problemy mogą być trzy:
- pompa oleju już nie domaga
- smok olejowy jest zatkany
- filtr oleju kiepskiej jakości (jak zamontowałeś? może filtron?)
- olej..[/quote]

Tak zamontowany filtr to filtron!
A ta kontrola zaczeła mrygac własnie jak przejechałem sie 100tka kawalek i jechałem potem wolno!

[quote=""leszek""]Jedź gdzieś do zaprzyjaźnionego mechera niech ci zrobi kontrolę ciśnienia oleju na gorącym silniku bo tak to se można gdybać i tylko posty nabijać .
A jak zwykły wolnossący klekot ma najechane ze 300 kkm to co mu tam syntetyk lać zwykły mineral starczy , do zimy to moze auta się pozbędziesz i problemów z rozruchem nie będzie.[/quote]

Po pierwsze może to ty jeżdzisz klekotami bo ja swojego samochodu nie uważam za klekota!!
Auto mam od listopada 2013 i jak narazie nie mam zamiaru go sprzedawać problemow z rozruchem nie mam!
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

o filtronach niestety krążą różne historie, jedni sobie chwalą inni klną, ja zawsze montowałem filtr mann, bosch (raz wix bo nic innego nie było), teraz będzie knecht
co do oleju k2 to nie wiem po prostu nie znam ich produktów po za środkami do pielęgnacji auta, sam kiedyś do 1.3D lałem lotos

sprawdź czy olej na pewno ma specyfikacje zgodną z wymogami vw dla twojego silnika

moja rada:
- zlać olej
- zdjąć miskę i sprawdzić smok
- kupić filtr mann/bosch/knecht
- zalać 10w40 o specyfikacji zgodnej z wymogami vw (może być i ten k2 jak jesteś go pewny)
ewentualnie jak kolega wyżej pisał znaleźć mechanika który zmierzy ciśnienie oleju, ale może być ono złe i z powodu: filtra, oleju, brudnego smoka lub zdychającej pompy oleju.
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

coś będę myślał cisnienie sprawdzę jako pierwsze!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”