[6n2] Sprzęgło czy koniec skrzyni ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
riot.sdc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:11

[6n2] Sprzęgło czy koniec skrzyni ?

Post autor: riot.sdc »

Witam,

problem zaczyna narastać...
auto mam od roku i w zasadzie nie mogę narzekać. Od jakiegoś miesiąca zaczyna pojawiać się problem.

Objawy:
- na zimny silniku biegi wchodzą bez problemu. Na zgaszonym aucie też
- po nagrzaniu, zaczynają stawiać opór, trzeba użyć większej siły żeby wbić bieg, przy 3 czasem zgrzytnie
- przy wrzucaniu wstecznego na ciepłym jest zgrzyt zawsze, na zimnym nie
- sprzęgło łapie przy samej podłodze (tutaj w zasadzie jest bez zmian od momentu kupna jest tak samo)
- na 4 biegu przy dodaniu gazu, lub hamowaniu silnikiem czuć jak chodzi gałka biegów ( pewnie poduszka pod skrzynią)
- jak wrzucę wsteczny na zgaszonym silniku i odpalam z wciśniętym sprzęgłem, czuć, że auto lekko rusza do tyłu
- jak jest nagrzany i np.: na światłach wrzucę "1" i stoję na wciśniętym sprzęgle czuć drgania na pedale i budzie auta. Jak zrzucę bieg, nic nie czuć (też poduszka skrzyni ? )

wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, mechanika mam na przyszły tydzień dopiero, ale może ktoś miał podobne objawy i pochwali się rozwiązaniem.

Polo 6n2 1.4 AKK 2000 r.

jakie sprzęgło polecacie - komplet ?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Skrzynia i sprzęgło się kończy.
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

[quote=""riot.sdc""]
- na zimny silniku biegi wchodzą bez problemu. Na zgaszonym aucie też
- po nagrzaniu, zaczynają stawiać opór, trzeba użyć większej siły żeby wbić bieg, [/quote]
+ do tego hałas podczas jazdy (głośne tarcie) pojawiające się w ciągu kilkunastu km - potem ledwo dojechałem kilkaset metrów do machaniora.

Tak padła mi skrzynia biegów.
...pierwsze Polo... nowa przygoda
m
maniuprusin
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:46

Post autor: maniuprusin »

Witam serdecznie.

Ostatnio zakupiłem Polo 6n2 44kw. Małym problemem był tylko bieg wsteczny (trudno było go wbić).

Po kilku jazdach zauważyłem że rónież trudno wchodzą biegi 1, 2 i czasami 3. Z 4 i 5 podczas jazdy nie miałem większych problemów. Najgorzej jest przy wstecznym. Czasami trzeba po kilka razy próbować wbić ten bieg. 1 też trudno wchodzi. Czasami aby wbić jedynkę musze włączyć 2 i wtedy bezpośrednio z 2 włączyć jedynkę i wtedy zaskoczy. Nie słyszałem żadnych zgrzytów podczas zmiany biegów.

Wiem że gdy puszczam sprzęgło to słyszę jak coś jest nei tak z łożyskiem choć wątpię aby to miało wpływ na problemy z wbijaniem biegów.

Reasumując czy ktoś miał podobne problemy? Czytałem iż możliwe że trzeba dolać oleju do skrzyni. Wiele osób pisało o różnych olejach że ten dobry ten nie a kolejna osoba odwrotnie. Proszę o tylko konkretne odpowiedzi osoby, które są całkowicie przekonane do swojej odpowiedzi.

Jakie dokłądnie (marka, typ, oznaczenie) oleje należyt zastosować do tego typu silnika 1,4 mpi 44kw.

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny
r
riot.sdc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:11

Post autor: riot.sdc »

ok, sam sobie odpowiem.

podkręciłem linkę sprzęgła o "2 obroty" na regulacji i biegi wchodzą jak nowe.
Rozkręcałem po trochu i sprawdzałem jak wchodzą biegi. Nie wiem tylko jak sprawdzić, czy nie skręciłem za mocno ?
Sprzęgło zaczęło łapać lekko wyżej, (poprzednio przy samej podłodze), wsteczny wchodzi bez zgrzytu, jedynka bez problemu, redukcja na 3 też.

Jak sprawdzić czy sprzęgło się nie ślizga ? podczas samej jazdy i ruszania nie zauważyłem różnicy.

5 bieg + ręczny i ruszać bez gazu ?
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Witam
Jaką linkę od sprzęgła kolega ma ? :)
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
r
riot.sdc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:11

Post autor: riot.sdc »

starego typu, z regulacją
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

ok dzięki :)
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
krzychoos
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 22 paź 2013, 22:58

Post autor: krzychoos »

Mam podobny problem jak autor tematu, z tym, że ja mam linkę z samoregulacją. Poradzę coś czy pozostaje wymienić sprzęgło?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""krzychoos""]Mam podobny problem jak autor tematu, z tym, że ja mam linkę z samoregulacją. Poradzę coś czy pozostaje wymienić sprzęgło?[/quote]


Nawet jak masz linkę z samoregulacją to sprzęgło jest elementem które się zużywa (ściera) i po pewnym przebiegu należy je wymienić.
M
Mastercard
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2014, 7:37

Post autor: Mastercard »

[quote=""maniuprusin""]Witam serdecznie.

Ostatnio zakupiłem Polo 6n2 44kw. Małym problemem był tylko bieg wsteczny (trudno było go wbić).

Po kilku jazdach zauważyłem że rónież trudno wchodzą biegi 1, 2 i czasami 3. Z 4 i 5 podczas jazdy nie miałem większych problemów. Najgorzej jest przy wstecznym. Czasami trzeba po kilka razy próbować wbić ten bieg. 1 też trudno wchodzi. Czasami aby wbić jedynkę musze włączyć 2 i wtedy bezpośrednio z 2 włączyć jedynkę i wtedy zaskoczy. Nie słyszałem żadnych zgrzytów podczas zmiany biegów.

Wiem że gdy puszczam sprzęgło to słyszę jak coś jest nei tak z łożyskiem choć wątpię aby to miało wpływ na problemy z wbijaniem biegów.

Reasumując czy ktoś miał podobne problemy? Czytałem iż możliwe że trzeba dolać oleju do skrzyni. Wiele osób pisało o różnych olejach że ten dobry ten nie a kolejna osoba odwrotnie. Proszę o tylko konkretne odpowiedzi osoby, które są całkowicie przekonane do swojej odpowiedzi.

Jakie dokłądnie (marka, typ, oznaczenie) oleje należyt zastosować do tego typu silnika 1,4 mpi 44kw.

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny[/quote]


Miałem też ten problem u siebie (Rakieta i 1,2). Uszkodzony był plastikowy pancerz jednej linki zmiany biegów. Nie ma dostępu do zamienników, pozostaje nówka (ok 450 zł), albo używka.
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Nie zakładając nowego tematu, mam problem z wbijaniem 1 i wstecznego inne biegi ogólnie wchodzą niekiedy ciężej wejdzie 2. Mam linkę z samoregulatorem, kiedy cofnę linkę w kierunku przeciwnym jak przy wciśnięciu sprzęgła czyli w stronę pasa przedniego to 1 i wsteczny przez jakieś dwie próby wchodzą w miarę dobrze. Linka potrafi skrzypieć i że tak powiem pykać/strzelać od czasu do czasu. Kiedyś miałem podobnie to przestawiłem ją na tym metalowym wsporniku w stronę pasa przedniego i pomogło bo był za duży luz od strony pedała sprzęgła ale teraz problem powrócił i nie wiem co więcej przy niej wykombinować pewnie ratuję tylko jej wymiana i czy to na pewno jej wina. Skrzynia na wybierak ale tamtej regulacji jeszcze nie ruszałem bo na razie nie wiem czy jest sens czy skupić się tylko na tej lince?
Okazała się być winna poduszka silnika dwie śruby poszły, gwint zerwało i silnik opuścił się 2cm ale już wszystko zrobione.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”