[6n2] Stracił moc, traci obroty, gaz-obroty [Filmik]

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

E
EJKEJ
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2013, 12:14

[6n2] Stracił moc, traci obroty, gaz-obroty [Filmik]

Post autor: EJKEJ »

Witam, ostatnio samochód mnie zawiódł. Wszystko było w porządku, przejechałem nim w 2 dni bez problemowo ponad 300km (trasa 130km x 2), jednak na następny dzień pojechałem nie całe 25km i przez tą trasę działy się dziwne rzeczy, chodzi tu o to, że po ok. 17km czułem, że mój samochód stracił moc, to znaczy pedał gazu wciśnięty na max, a Polo powoli się rozpędza, z obrotami też nie było problemów, ale dało się zauważyć, że zamula. Potem myślałem, że się przegrzał czy coś, więc przy postoju zamiast go zostawić na luzie, wyłączyłem zapłon. A potem przy próbie odpalenia, niestety, nic. Zachowywał się jak by nie było paliwa, łapał, ale właśnie jak by mocy nie miał, a było powyżej 1/2 baku.

Po paru próbach nie udanych, razem z koleżanką dzwoniliśmy do różnych osób, niestety była 2 w nocy więc było ciężko.
Ale z rad otrzymanych co mamy sprawdzić, sprawdziliśmy i jest ok: paski rozrządu, cewka, paliwo, sprawdzanie wężyka od paliwa, pukanie w bak (bo podobno się pływak mógł zawiesić), bezpieczniki i chyba to wszystko.

Skończyło się holowaniem przez znajomego który na szczęście nie spał.
Na następny dzień czyli wczoraj, pierwsze po przebudzeniu, komputer i vag.
Wyskoczyły mi błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 036 906 014 BM
Component and/or Version: MARELLI 4CV 3149
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00788
3 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00610 - Ignition Output 2
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent


VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 6N0 920 804 D
Component and/or Version: KOMBIINSTRUMENT TRW V04
Software Coding: 00141
Work Shop Code: WSC 00186
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
O błędach 515, 610, 1039 już pisałem tutaj: http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=178&t=56549

Więc zastanawiałem się czy błąd 1316 ABS może prowadzić do niemożliwości uruchomienia auta?
Po usunięciu błędu EUREKA! załapał, nie wierzyłem w to i dobrze, bo gdy pochodził z 5 min bez problemu, zgasiłem go i zapaliłem znów i nie było tak kolorowo.
Przypomniałem sobie, że kazali mi też jak nie mógł odpalić, że mam pompować, i fakt bo gdy odpaliłem go za pierwszym razem waliło ładnie benzyną.
Resztę pokaże ten filmik jak zachowuje się moja Polówka w tym momencie: https://www.youtube.com/watch?v=wln3pXMKYWU
Niestety na filmiku nie udało mi się zarejestrować jednego ciekawego objawu, który zdarzył się raz niestety tylko, gdy zapaliłem samochód i stał na luzie, przy dodawaniu gazu, zamiast dodawać obrotów, one spadały. Przy ponownym odpaleniu nie było problemów.
Błędów brak po sprawdzeniu, po nagraniu filmiku.

Proszę o pomoc bo nie wiem za co się zabrać, a po Lagunie II mojej siostry nie wierze mechanikom w okolicy.
W
Weles
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 31 sty 2013, 21:04

Post autor: Weles »

Winny jest czujnik położenia wału korbowego i czujnik temperatury G2.
Volkswagen Polo 6n2 1.4 MPI 2001
E
EJKEJ
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2013, 12:14

Post autor: EJKEJ »

Czyli czujnik G2 który wymieniłem jest prawdopodobnie wadliwy? Czy to może być wina termostatu, że wskazówka się podnosi, i opada co raz, bo raczej nie możliwe jest to żeby temperatura tak szybko się zmieniała.

Co do czujnika wału korbowego, chce mieć pewność, bo wczoraj jakoś go odpaliłem, z problemami, ale poszło.
Zaryzykowałem i przejechałem się ok. 10km i zauważyłem że czasem szarpał, musiałem jechać na ok. 3000 obr. i jakoś jechał, ale gdy jechałem na niskich obrotach szarpał, nie wiem czy gdybym nie gazował mocniej by nie zgasł. Było ciepło, jak to wczoraj ok. 20 stopni.

Dziś miałem problem, nie chciał wstać już za bardzo musiałem długo go kluczykiem męczyć, jakby iskry nie dostawał, nie umiem bo znajomy sprawdzał mi świece i na żadnej nie widział iskry, ale odpalał bez problemu wtedy.

Czy to na pewno czujnik wału? Jak się do niego dostać, gdzie się znajduję w 1.4 16V AHW, by go sprawdzić? (W ETCE nie widzę go)

Zauważyłem że gdy przechodzę przez ok. 2000 obr. na 2 i 3 biegu to zauważam, że coś mi "trykocze/tryka/strzela" (nie wiem jak to nazwać), co to może być?

Pomocy, proszę! Jak nie wiedzie co to jest to polećcie mi jakąś dobrą firmę w Poznaniu... :/
Awatar użytkownika
izeltaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 09 lut 2011, 23:31
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: izeltaz »

Te problemy z odpaleniem, szarpaniem i brakiem mocy spowodowane są uszkodzonym czujnikiem wałka rozrządu a nie wału korbowego tak jak pisał Weles. Zmień ten czujnik, skasuj błąd i silnik zacznie normalnie pracować. Miałem taki problem kiedyś z golfem IV 1.6, objawy takie same jak u ciebie, po wymianie wszystko wróciło do normy. Na tym czujniku nie warto oszczędzać bo widzisz jaki ma wpływ na pracę silnika, trzeba kupić oryginał bosha i będziesz spokojny.
E
EJKEJ
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2013, 12:14

Post autor: EJKEJ »

Wiem, że pewnym nigdy się nie jest pewnym co jest do wymiany, ale 2 pytania.
1. Gdzie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu w AHW?
2. Dlaczego, gdy winny jest czujnik wałka rozrządu, nie wyskoczył mi błąd "19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu" tylko po usunięciu błędu "01316 - ABS Control Module" udało się go jako tako odpalić, ale udało się?
E
EJKEJ
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2013, 12:14

Post autor: EJKEJ »

Witam, wracam ponownie.

Wymieniłem czujnik wałka rozrządu, przewody zapłonowe, świece.
Teraz gdy ciągnę zapłon nie odpala i świeci się ABS. Gdy nie ciągnę odpali bez problemu.
Ale czy cofam jest ok, ale gdy ruszam przejedzie parę metrów, dosłownie z 10 to gaśnie, traci moc.
Czy może to być związane z ABSem? Biorąc pod uwagę, że wyskakiwał mi błąd "01316 - ABS Control Module"?
Czy trzeba wymienić moduł ABS? Czy na prawdę przy wadliwym module nie będzie jeździł?
Proszę o jakąś pomoc bo już nie chcę wykosztowywać się na to auto zbyt bardzo... :/
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”