Historia Polo - 2004-2006 - rozdział I
Dnia 31.07.2004 w Bochum auto zmienia właściciela i z rejestracją BOT538G przekracza Polską granicę.
Polo kupione z wyboru, po wielu przymiarkach w różnych markach i modelach, a także „bo mi się podobała linia”. Szukałem wersji 75 KM, ale rozbita skarbonka nie miała takiej pojemności.
Po przeglądzie zerowym w Polsce zrobiono z niego, ku mojej uciesze, model handlowy POLO 1,3 G40, później to zostało wyprostowane (szkoda, bo byłbym posiadaczem modelu G bez G-loadera).
Także finalnie wyszło Polo 1,3 Kat, AAV ’93 ver. Style, lakier LC6U.
Historia zielonej coupe'jki - niby nic, a tak to się zaczęło
Mój zakup to totalna seria w wersji terenowej, na stalówkach, z brakami w plastikach wewnątrz, zdekompletowane lusterka, a do tego to obecne regulowane z zewnątrz, z jednym halogenem i z tylnym zderzakiem „pomazanym” na szybko sprayem (widziały gały co brały ale taki był budżet). Ogólnie dość ładnie, jak na ten model, wyposażone wyszło z fabryki:
- lakier perłowy metalik
- otwierany dach
- zielone szyby
- ciemna tapicerka materiałowa
- tunel środkowy
- klapa schowka
- licznik z obrotomierzem
- zagłówki przednich foteli
- przednie fotele kubełkowe
- regulowana wysokość fotela kierowcy
- podgrzewana tylna szyba
- powinny być regulowane lusterka z wewnątrz
- skrzynia 5-tka
- silnik 1,3 55KM
Auto „muśnięte” w lewy bok (uszkodzone drzwi, słupek, błotnik). Ale miał to być pojazd do przemieszczania się, z malutkimi planami przyszłościowymi na jakieś alu, -40 na osiach i zmyślne audio.
Początek to ogarnięcie blachy na lewym boku i nauka rzemiosła (w tym miejscu dowiaduję się co to jest klar i że LC6U to perłowy-metalik) i spray Motipa stał się moim chwilowym przyjacielem.
Pierwsze zdjęcie jest z wiosny 2005 roku

Lewy bok ogarnięty, lusterka już w oryginale „pomazane” Motipem, ciemna folia na tylnych lampach, szelki dla kierowcy Zendera, wymarzone alusy 13” i zakładam właśnie żywicznego bad-looka (na fotce przy panoramie wyszedł podwójny słupek). W aucie zaczyna się rodzić pierwsze audio – złamanym brzeszczotem powiększam otwory w desce by zmieścić w nią na podszybiu współosiowe przetworniki 10 cm, a w bagażniku ląduje domowa kolumna Tonsila zasilona ze wzmacniacza własnej konstrukcji.
Na sezon 2006 zmian jest więcej – auto poszło w dół -40/40, założone alusy 14 cali Enzo Cup z oponami 185/55, kieszenie w drzwiach zostały obcięte i dorobiłem paneliki przykręcane do tapicerki z możliwością na zamocowanie głośników 16,5 cm. Z przodu pojawił się odseparowany system dwudrożny (woofery to ori głośniki z Peugeota206 + wysokotonowe Tonsil DT2508 w trójkątach lusterek - całość zasilona z SoundWave BO600 umieszczonego pod fotelem pasażera i jakaś tam zwrotnica). W bagażniku narodziła się pierwsza zabudowa – suby w nadkolach oparte na Alphard EW100 zasilone z JetSound JS6095 przez zwrotnice Infinity Reference. Atrapa to własna konstrukcja typu „siatex” zdobiona znaczkiem Kamei, i z tyłu bębny poszły w żółty kolor (wszyscy malowali na czerwono a chciałem być inny). Fotki wykonane na I zlocie PKP w Bronisławowie 2006 gdzie poznałem Wojciecha, admina forum, który został moją inspiracją audio i w tym miejscu wszystko się zaczyna.



Link do całego albumu Historia Polo - 2004-2006 - rozdział I
http://www.fotosik.pl/u/Fresh_man/album/1617534
------------------------------------------------------------------------------------------
Historia Polo - 2007 - rozdział II
Dalsze mody - Zielonka nabiera brzmienia
Z uwagi że na drugi zlot PKP zapowiadany był konkurs car-audio w kategoriach SQ i dB mocno poszedłem z modyfikacjami w te strony. Z innych zmian na ten sezon to:
- przekonstruowany mechanizm wycieraczek na solo (wydłużone ramię mimośrodu napędu), wyprostowane oryginalne ramię wycieraczki i pomalowane w czarnym macie – wycieraczka w pozycji „na baczność”
- powrót do grilla oryginalnego i emblematy z przodu jak i z tyłu w czarnym macie
- cyferblaty z deski wskaźników zostały zeskanowane w dużej rozdzielczości, przekonwertowane do wersji białej (skany w rozdzielczościach 10400x10400 mam do dziś jakby ktoś chciał)
- poprawiony lakier na zderzakach (przed wyjazdem na Car Tuning Show zaklejone zostały miejsca po halogenach w przednim zderzaku)
- pokrywa silnika dostała lifty w kolorze karoserii (przypasowały tylne od Daewoo Nubiry)


Zmiany we wnętrzu, szczególnie w audio, były obszerniejsze:
- zostały położone nowe instalacje zasilające do sekcji audio, na tunelu środkowym pojawił się woltomierz do monitorowania stanu akumulatora, zostały zamontowane włączniki do sterowania sekcjami audio-video
- przebudowana została tapicerka drzwi – boczki przednie zostały obcięte a dolna część wykonana ze sklejki, zaimpregnowana i oklejona czarnym płótnem z miejscem na głośniki 16,5 cm – w tej części zostały też wyeksponowane bardzo ładne oryginalne aluminiowe zwrotnice zaś głośniki wysokotonowe zostały nadal przy trójkątach lusterek
- zawitał z przodu bardzo ceniony dwudrożny zestaw separowany Phase Evolution CFS 165.25, zasilany z przeciętnego Blaupunkta GTA470 umieszczonego pod fotelem pasażera


- oryginalna tapicerka w górnej części drzwi przednich i cała tylna została pokryta dwukrotnie od wewnątrz szkutniczym płótnem i nasączona żywicą – nadało to jej sztywność na satysfakcjonującym mnie poziomie
- do bagażnika trafiła nowa płyta zabudowy z nową szybą, która została podniesiona co pociągnęło za sobą przekonstruowanie obudów istniejących już subów i wymianę ich frontów (musiałem podnieść o 4 cm otwory na głośniki), obudowy zostały wyszpachlowane i wygładzone a całość otrzymała nowe obicie - pod podłogą zabudowy swoje miejsce znalazł kondensator buforujący 1F a wzdłuż tylnej kanapy ulokowałem 4 sztuki dodatkowych akumulatorów żelowych o łącznej pojemności 40 Ah sterowane zespołem przekaźników (akumulatory odcinane od instalacji samochodu podczas rozruchu), widoczny srebrny radiator od potężnego Axtona (oryginalnie był granatowy ale ten kolor zupełnie mi nie pasował i przyjaciel Motip pomógł) skrywał pod sobą mniejszego JetSounda JS6095 (wzmacniacz sprzed roku) zasilającego dwa głośniki Hertz ES250 (elektronika Axtona zaginęła w akcji gdzieś w garażu


- pod wzmacniaczem podwieszona była zmieniarka CD (przez sezon 2007 przetestowałem gamę Kenwooda KDC461/603/611/710)
- jednostka sterująca to początkowo Kenwood KRC758, później KRC858, a jego zastąpił KRC958 – sterował zmieniarką w bagażniku (przy kierownicy przymocowane były oryginalne piloty do obsługi sprzętu bez odrywania rąk oraz w kabinie leżał osobny, niewielkich rozmiarów pilocik dla pasażera) – panel radia został przekonstruowany i podłączony z radiem na taśmie wielożyłowej - dzięki takiej operacji sam panel był usytuowany gdzie oryginalnie w samochodzie znajduję się mała półeczka i zapalniczka zaś tylna część radia była schowana w dolnym tunelu (ta część radia była dla mnie bezużyteczna bo i tak była kasetowa)
- w miejscu gdzie oryginalnie w 86C-2F było montowane radio umieściłem 7 calowy ekran dotykowy zasilony z laptopa Dell umieszczonego w desce rozdzielczej samochodu pod prawym schowkiem a przetwornica zasilająca do laptopa została schowana w tunelu środkowym (wycięcie otworu w desce pociągnęło za sobą przekonstruowanie prawego kanału nawiewu – bez tej operacji bym musiał zrezygnować z nawiewu bo laptop się nie mieścił), pod deską na podszybiu została schowana antena satelitarna do nawigacji. Niestety nie cieszyłem się długo Winem 98SE w samochodzie i nagrywarką DVD – dysk systemowy padł po 4 km jazdy po Łodzi – laptop wymagał poważnej ingerencji i przy pomocy kolegów stworzyliśmy chip-dysk oparty na szybkich kościach pamięci (jak na rok 2007 było to dla nas duże osiągnięcie – działa do dziś)
- zostało założone pod półką bagażnika podświetlenie katodowe w kolorze jedynym słusznym, czyli zielonym
Zielonka podkuta felgami ATS Classic w 13 calach (felgi pożyczone z Trabiego z fotki – podziękowania dla Lewego81 za pomoc w przygotowaniach na wyjazd) obniżona do granic możliwości, obok Polo Wojciecha i Jujora , reprezentowała Polo Klub Polska na Car Tuning Show 2007 w Krakowie (w tym miejscu prośba do Was - zagubiłem fotki z tamtego wyjazdu i jeśli ktoś gdzieś jeszcze ma to proszę o kontakt - z góry dziękuje).

3 tygodnie po Krakowie wnętrze zostaje całkiem rozłożone, zdemontowany cały sprzęt, usunięta kanapa, dywany, wykładziny, tapicerki … i w tym miejscu nie wiem co dalej … przychodzi chwila zwątpienia połączona z brakiem pomysłów.
Pod koniec roku siły wracają - rezygnuje ze współpracy z koncernem Kenwooda i jego następcą został Clarion z modelem DRX960RZ – radio z cd próbnie zamontowane w miejscu usuniętego panelu regulacji nawiewami w kabinie. Kompletowane są powoli nowe klocki audio i ciągle czytam, słucham, szukam, obserwuję … czas leci a rdza się sama robi :/ …

Link do całego albumu Historia Polo - 2007 - rozdział II
http://www.fotosik.pl/u/Fresh_man/album/1617608
------------------------------------------------------------------------------------------
Historia Polo – 2008 - 2009 - rozdział III
Rozbieranie i składanie - małe kroczki do przodu
Powoli coś się dzieje i koncepcyjnie idę w zamierzonym kierunku. Kompletuje brakujące plastiki (całe szczęście coraz więcej tego modelu pojawia się w częściach).
Polo pod koniec sezonu 2008 dostaje nowe butki – felgi Brock B5 7cali ET25 z oponami UniRoyal RainSport i można znów pójść z budą w dół. Polówka dostaje nowy kit obniżający CupLine i zaczynają się problemy z wydechem – jest potrzeba przerobienia wydechu by lepiej leżał w tunelu i skracam haki do podwieszania. Dla poprawy wyglądu wydech zostaje skrócony a dla poprawy jego brzmienia przebudowany tłumik końcowy.
Poprawiam lakier na lusterkach a wycieraczka zostaje położona na prawej stronie szyby frontowej (kończą się problemy z policją





Polo wewnętrznie nadal ogołocone - usunięte zostają stare maty z podłogi, podłogę oczyszczam, usuwam zalążki rudego i pokrywam podkładem. Podwozie zostaje wyciszone matami o różnej gęstości i właściwościach, łącznie ze strefą bagażnika oraz wymieniona zostaje instalacja zasilająca sprzęt audio – na tę chwilę uznałem że 35 mm2 jest wystarczającym przekrojem. Zabezpieczam także wewnętrzne strony elementów karoserii, które kiedyś ucierpiały.







Przez auto w celach testowych „przewalają” się wzmacniacze Sony XM5520, Steg QM-75.2, u-Dimension Pro 3.2x, Sony XM3040F - docelowo zostaje Steg mimo że Pro 3.2 gra lepiej ale jest zbyt dużym rodzynkiem. Trwają prace nad systemem trójdrożnym ale wiedza jeszcze bardzo mała. Wymieniam przewody w DRX960 bo te ori wyglądaja jak sznurowadła


Na sezon 2009 w bagażniku pod radiatorem Axtona schowany jest malutki gabarytowo monoblok Audison LR1140XR. A w domu nadal trwają prace nad trójdrożnym systemem przednim – pomiary, odsłuchy i strojenia.

Po zimie 2008/2009 ręce opadają - na lewym boku zaczyna się lekko łuszczyć lakier i tracić kontakt z podłożem, a na dachu od samego początku posiadania Polo odchodzi klar, w ostatnim roku w takim stopniu że nawet boję się myć samochód. Zmuszony jestem zerwać przyjaźń ze sprayem i sięgnąć po konkretne rozwiązania.Prowadzę "wywiady" na lokalnych spotkaniach w kwestii koloru na dachu. Równolegle trwają nauki i przygotowania do operacji pistolet z kompresorem. Polo jest rozbierane dalej i nie jest to widok sexi :/.

Link do całego albumu Historia Polo – 2008-2009 - rozdział III
http://www.fotosik.pl/u/Fresh_man/album/1618611
-------------------------------------------------------------------------------------------
Historia Polo - 2010 - rozdział IV
Zielonka - reaktywacja
Po długich rozmyślaniach kolor na dach wybrany - biała perła z palety Mercedesa (otwierany dach wewnątrz także pomalowany w bieli). Przy okazji malowania dachu, zakonserwowałem rynienki przedniego otworu okiennego i Polo otrzymuje ”nową” oryginalną szybę frontową z rozbitka z przebiegiem 28 tys. (poprzednia była dość „wypiaskowana” i refleksy przeszkadzały w jeździe). Zostaje powtórnie ogarnięty lewy bok, jednak odcień dobranego lakieru pozostawia wiele do życzenia (nie jestem zadowolony z efektu, ale pierwsze koty za płoty)


Po zlocie w Więcborku dochodzę do wniosku że na tę chwilę coś mało bieli jest na aucie i Polo dostaje białe paski w przetłoczeniach obu zderzaków i równowaga kolorów jakby wraca.
Zakładam moduł opóźnionego wyłączenia oświetlenia wewnętrznego z płynnym wygaszeniem światła (efekt kinowy). W silniku zawitały świece Barum 4-ro elektrodowe.
Na sezon 2010 cały system audio, oparty na systemie trójdrożnym, zostaje poważnie zmodernizowany i rozbudowany
- założona jednostka główna Clarion DRX9255 umocowana w miejscu regulacji nawiewów,
- płyta podłogowa zabudowy dostaje zawiasy i jest unoszona na siłownikach,
- zostaje wykonany aluminiowy stelaż pod sprzęt w bagażniku (boki wycięte laserem na zlecenie),
- pociągnięta została nowa indywidualna linia zasilania jednostki głównej i urządzeń peryferyjnych bezpośrednio z akumulatora o przekroju 4mm2,
- Polo otrzymuje nowe klemy z wyświetlaczem i tym samym mam 3 woltomierze w instalacji audio - kabina/bagażnik/komora silnika,


W bagażniku pod płytą zabudowy znalazły się Audison VRx 4.300 Chrom Shadow ver.2, DLS R6A ver.2, kondensator buforujący Brax IPC 1,5 Farada. VRx zasila 2 woofery DLS R6A zamontowane w panelach drzwi oraz midwoofery Focala 3W2 Be i twittery Tec LS29Neo zamontowane w słupkach (panele drzwiowe zmodyfikowane – zakryte otwory po zwrotnicach). A6 dostarcza sygnału do 2 subów w bagażniku Hertz ES250. Pod fotelami umocowane są zwrotnice PurePassive na elementach Jantzen i Wima (wykonanie/strojenie/pomiary własnoręczne), a pod fotelem kierowcy rozgałęźniki zasilania wraz z bezpiecznikami. Zastosowane okablowanie to Jamo Silver, DLS, Klotz, osprzęt i dodatki firm Stinger, Zealum, Oehlbach. W tym sezonie trwają testy odsłuchowe kultowego Genesisa DA100 –konstrukcja to dualna czysta klasa A.
W samochodzie ląduje nowy Laptop – w poprzednim awarii uległa płyta główna.
Równolegle trwają poszukiwania nowych felg – wybór pada na model Tramont Ty2 w 14 calach. 7 cali z przodu, 8 cali z tyłu z oponami 195/40 pasuje jak ulał i ładnie się zgrywa z linią błotników.


Auto za mało jeździ i ciągle zapieczeniu ulegają tłoczki w tylnych rozpierakach szczęk i zaczyna to się robić irytujące, zaczyna też brakować prądu na sprzęt - wiem jakie modyfikacje trzeba wykonać na 2011 rok. Zbieram wiedzę i kolejne fanty.
Link do całego albumu Historia Polo - 2010 - rozdział IV
http://www.fotosik.pl/u/Fresh_man/album/1618613
-------------------------------------------------------------------------------------------
Historia Polo - 2011 - rozdział V
Ukryte zmiany

Modyfikacja idą zgodnie z planami, czyli:
- przebudowany zostaje cały układ hamulcowy (oczywiście wymiana płynu i odpowietrzenie)
przód - zaciski i jarzma z modelu G40, tarcze wentylowane Mikoda, nawiercane, nacinane seria GT, klocki TRW, zaciski oczywiście po pełnej regeneracji a całość wyczyszczona i pomalowana w czarnym macie
tył - zaciski Golf II GT, czopy Golf II GT, tarcze nawiercane, nacinane Mikoda seria GT, klocki TRW, zaciski po regeneracji, wymienione tylne przewody, zmienione linki ręcznego, elementy wyczyszczone i pomalowane w czarnym macie, zostają wypolerowane kapsle tylnych łożysk

- Polo znów idzie troszkę w dół, tym razem - 80, - 70 Kit MTS
- modyfikacja oświetlenia: przednie lampy rozklejone i środki pomalowane w czarny mat, zmiana migaczy na dymiony clear (migacze InPro), wymiana bocznych migaczy na dymione clear, żarówki przód/tablica rejestr. Philips Blue-Vision, w migaczach zastosowane srebrne żarówki dymione,
- zamontowany dodatkowy system spryskiwacza na wycieraczce przedniej szyby.


Modyfikacje oczywiście nie ominęły w tym roku sekcji audio:
- jednostka główna wymieniona na Addzest HX-D1
- midwoofery w drzwiach wymienione na DLS IRIDIUM DUI6i,
- założyłem nowy, większy akumulator główny Varta Silver 61 Ah,
- zamontowałem większy alternator 90A z Passata (pierwotny 55A się poddał przy instalacji audio)
- główny obwód instalacji zasilającej sekcje audio wymieniłem na 50mm2 (więcej już jej nie będę zmieniał

- okablowanie głośnikowe Jamo Silver po testach odsłuchowych wymieniłem na Real Cable BM400/BM250/BM150 (przekroje zależne od sekcji tonalnej),
- w komorze silnika, przy samym akumulatorze zawitała nowa oprawa bezpiecznikowa Brax’a z bezpiecznikiem 150A,
- w torze audio zastosowałem wtyczki Nakamichi
- zaczynam rzeźbić docelowe słupki (zamontowane będą gdy zakończę kierunkowanie sekcji mid/tw)



Niestety dostrzegam kolejne ograniczenia w torze audio, a mianowicie są za duże straty na kablach sygnałowych biegnących do bagażnika, po to by później wrócić do przednich głośników. Rozpoczynam poszukiwanie odpowiednich wzmacniaczy na nowy sezon. Zaczyna to wyglądać jak mission impossible i do tego nie zostało już za dużo miejsca w desce rozdzielczej by coś tam jeszcze upakować. Robi się nerwowo

Link do całego albumu Historia Polo - 2011 - rozdział V
http://www.fotosik.pl/u/Fresh_man/album/1618615
-------------------------------------------------------------------------------------------
Historia Polo - 2012 - rozdział VI
Black and White
Już od kilku lat o tym myślałem i widziałem oczami wyobraźni jak to będzie wyglądało, gdzie będą przejścia, jakie będzie wykończenie i jak to się zgra z perłowym białym dachem. Czekałem tylko na chwilę kiedy moje życie dojrzeje do tej decyzji i znajdę odpowiedniego wykonawcę - i stało się w roku 2012.
Wnętrze znów rozebrane:



Modyfikacje na ten sezon (głównie wnętrze):
- czarno-biała skóra naturalna znalazła się na fotelach i kanapie (biała skóra perforowana wykonywana pod zamówienie firmy Ferrari), wykończenie białą nitką, oryginalna kierownica VW G40 została obszyta czarno-białą skórą naturalną z pozostawieniem oryginalnego emblematu VW, dźwigni hamulca ręcznego została wykończona w biało-czarnej skórze naturalnej, mieszek dźwigni zmiany biegów – biała skóra (wielkie podziękowania dla firmy JB Perfect w Zgierzu za profi robotę na czas),
- deskę rozdzielczą i konsolę środkową oraz tapicerki boczne w dolnej części wykończyłem białą skórą,




- założyłem skórzana gałka zmiany biegów firmy MOMO kolorze czarnym,

- Polo otrzymało dywaniki z białego weluru z nadrukiem WOLFSBURG EDITION (nie było łatwo je zdobyć bo nikt w Polsce nie robi w bieli),

- założyłem lustro foliowe w bagażniku dla poprawy wizualnej,

- fotele otrzymały czarne trzypunktowe pasy firmy SPARCO dla kierowcy i pasażera
I oczywiście modyfikacje w torze audio:
- jednostka główna wymieniona na Denon DCT A-1 (deck w miedzi, 24-bitowe przetworniki BB, srebrne interkonekty)
- wymienione wszystkie głośniki:
woofery w drzwiach DLS Scandinavia 6.3,
sekcja średnio tonowa BRAX Matrix 2.1,
sekcja wysoko tonowa BRAX Matrix 1.1,
suby w bagażniku u-Dimension RM210SL (obudowy wymagały korekty otworu w postaci powiększenia i zmiany wymiarów podfryzowania pod kosz głośnika)
- okablowanie po odsłuchach wymieniłem na Real Cable TDC200/TDC300 oraz Eagle Cable Transmission Line Alpha
- przebudowałem i na nowo zestroiłem zwrotnice
- położyłem dodatkową instalację pod trzeci wzmacniacz i przygotowałem deskę rozdzielczą pod jego montaż – lokalizacja docelowa w przednim schowku (poszukiwania odpowiedniego wzmacniacza trwają nadal i końca nie widzę)
Z zewnątrz odnowiłem polerkę Tramontów.
Jak widać można jeszcze troszkę niżej


Link do całego albumu Historia Polo - 2012 - rozdział VI
http://www.fotosik.pl/u/Fresh_man/album/1618622
-------------------------------------------------------------------------------------------
Historia Polo - 2013 - rozdział VII
Face Lifting dla spostrzegawczych
Ten sezon mija głównie pod znakiem odświeżania wizerunku zewnętrznego (pomijając oczywiście naprawy i bieżące wymiany eksploatacyjne).
Ze względu na stan techniczny decyduję się na wymianę, odnowienie i odmalowanie kilku elementów nadwozia
- maska przednia (odpryski klaru, ubytki lakieru od kamieni, kilka odciśniętych pośladków – naprawa zbyt pracochłonna) – całe szczęście udało mi się znaleźć zdrowego dawcę niestety z chorobą przypisaną temu lakierowi – odpryski klaru który trzeba było usunąć by cała praca miała jakiś sens,
- zderzaki przód i tył (przedni spękany tu i tam, odpryski i ubytki lakieru, tylny oberwane boczne uchwyty, powłoka lakieru wykonana sprayem i stan ogólny taki sobie) – tutaj z dawcami zaczyna się problem a do tego zaczynam być bardzo wybredny (dlatego mam kilka kompletów zderzaków w tej chwili na zapasie – jakby ktoś chciał to pisać na PW – zapraszam) - w zderzaku przednim zaklejam i wygładzam miejsca na halogeny, zderzak tylny ma zaspawaną i wygładzoną zaślepkę ucha holowniczego, oba zderzaki dostały w górnej części nowy lakier strukturalny zaś w dolnej nową powłokę w kolorze karoserii,
- założyłem atrapę przednią no-emblem.





Kilka zmian zaszło od dołu:
- gumowe elementy zawieszenia (tuleje stabilizatora i tuleje wahacza) zastąpiłem poliuretanami (kolor czerwony)
- Polo zostało jeszcze trooooszkę obniżone (ale ciągle przód pieje zbyt bardzo ze względu na obciążenie tylnej części zabudową)

Jakimś cudem w tym sezonie nie wykonałem zmian w audio (chyba że już zapomniałem iż coś robiłem) – ale ciągle szukam, testuje i zbieram nowe doświadczenie.
Link do całego albumu Historia Polo - 2013 - rozdział VII
http://www.fotosik.pl/u/Fresh_man/album/1623677
-------------------------------------------------------------------------------------------
Historia Polo - 2014/1 - rozdział VIII
Polo wiosną zieleni się świeżością
Od kilku lat stan drzwi w moim Polo spędzał mi sen z powiek, dlatego ciągle szukałem odpowiedniego dawcy na przeszczep, co po 20 latach nie jest proste i jedynie można trafić na drzwi tylko troszkę lepsze od tych które się posiada (użytkownicy tego modelu Polo wiedzą co to znaczy). Wybrałem najlepsze na jakie trafiłem – jak na złość oddalone od siebie o 260 km i prace ruszyły.
Modernizacje na 2014 które wykonałem
- odrestaurowałem drzwi kierowcy i pasażera - rozwarstwiłem w dolnej części, wypiaskowałem, zabezpieczyłem antykorozyjnie, połączyłem blachy na nowo, pokryłem farbą zabezpieczającą od środka jak i na zewnątrz, na nowo odmalowałem, przy tej okazji wymieniłem wszystkie zawiasy wraz z osiami,
- wykonałem nowe gumowe przepusty miedzy drzwiami a karoserią mieszczące obszerniejszą elektrykę (etap rozwojowy),
- założyłem akcesoryjne klamki zewnętrzne, które pomalowałem w kolorze nadwozia (wzór klamki Polo 6N)
- lusterka uległy modyfikacji i wyposażyłem je w szkła asferyczne, podgrzewane i sterowane elektrycznie (zaadoptowane wkłady z Golfa MKII wersja USA), regulacja umieszczona w drzwiach kierowcy w miejscu regulacji na linki, w obudowach zaspawałem łączenia, wygładziłem obudowy i pomalowałem całość w kolorze karoserii
- ze względu na wcześniejsze „prace” i niezgodność kolorystyczną po lewej stronie pojazdu wymagane były korekty,
- całe auto zostało zmatowane i przepolerowane mechanicznie
- nową polerkę otrzymały także Tramonty
No i w końcu zmiany w torze audio:
- powrót do źródła Addzest HX-D1
- poszukiwania nowego amplifiera zakończone i w przednim schowku, dla maksymalnego skrócenia drogi sygnału, swoje miejsce znalazł trzeci wzmacniacz zasilający sekcje mid/tw
- doszło nowe okablowanie DNM Reson
- w aucie znalazł swoje zastosowanie nowy zespolony rozgałęźnik zasilania firmowany przez Audison’a
- po tych „drobnych” modyfikacjach musiałem przebudować zwrotnice, skorygować ułożenie i ukierunkowanie sekcji wysokotonowej, zmianie uległy dotychczasowe częstotliwości podziału oraz w torze wysokotonowym zastosowałem kondensatory olejowe (tutaj oczywiście temat rozwojowy i przejściowy)
Na IX zlocie następuje "awaria" zabudowy - trzeba szybko działać do przodu, bo na ten sezon nie była w planie jeszcze przebudowa bagażnika.