Model samochodu: VW Polo 6N2 wszystkie wersje silnikowe
Potrzebne części:
6N1 858 277 A JXA - Obudowa przyrządów góra (można pominąć jeśli zamierzamy zostawić stary "daszek", ale nie będzie już takiego efektu)
6N1 858 278 A 01C - Obudowa przyrządów dół (z wycięciem na zegarek analogowy)
6N0 971 845 R - Uchwyt wiązki włącznika reagującego na temp. zewnętrzną
6N0 971 375 D - Wiązka włącznika reagującego na temp. zewnętrzną
1J0 919 379 A - Czujnik temperatury zewnętrznej
1J0 971 845 E - Uchwyt czujnika temperatury

Czas wykonania: 1-2h
Sposób wykonania:
UWAGA przed przystąpieniem do jakikolwiek prac odłączamy przewód masy od akumulatora
W pierwszej kolejności demontujemy licznik. W tym celu wykonujemy czynności zamieszczone na poniższej ilustracji

Po odkręceniu blend/daszków i samego licznika mamy 2 wtyczki zieloną i niebieską jak na poniższym zdjęciu

Podmiana licznika na ten z wersji GTI to nic innego jak wypięcie starego i wpięcie nowego w jego miejsce. Wtyczki i układ pinów we wtyczkach jest ten sam więc nie ma żadnych problemów wynikających z niekompatybilności.
Montujemy zatem całość w odwrotnej kolejności. Najpierw licznik, potem dolna blenda, następnie daszek



Dajemy sobie chwilę czasu by nacieszyć się widokiem nowego licznika i gustownego "daszka"


Niestety to nie koniec a dopiero początek, bo do poprawnego montażu wymagane są jeszcze 2 czynności.
Licznik jak wiemy posiada możliwość wyświetlania temperatury zewnętrznej. Dlatego gdybyśmy pominęli tą czynność zamiast wyświetlanej temperatury ujrzymy:

Żeby podpiąć czujnik temperatury trzeba ściągnąć przedni zderzak, opisów na forum jest multum więc daruje sobie tą część.
Czujnik temperatury wraz z uchwytem fabrycznie zamontowany jest na belce wzmacniającej i tak samo odbędzie się to w poniższym opisie.
Na fotce zobrazowałem jak zamontowana jest całość

Uchwyt wiązki i wiązka czujnika temp.


Czujnik temperatury i jego uchwyt - na zdjęciu 2 szt. Ja montowałem 2szt, ale wystarczy 1szt.
Mając fabrycznie klimatronic takowy uchwyt i jeden z czujników jest już zamontowany.


Wkładamy uchwyt czujnika do uchwytu wiązki w miejsca do tego przeznaczone

Czujnik temp wchodzi do uchwytu na wcisk

Podłączamy jedną z podwójnych wtyczek (bez znaczenia którą) do czujnika

Układamy kabel w specjalnych rowkach, które są w uchwycie i wkładamy uchwyt na belkę od jej wewnętrznej części.
Uchwyt jest tak wyprofilowany, że wejdzie tylko w jednej pozycji. Całość montowana jest na wcisk na zaczepach.
Zaczepy zaznaczyłem niebieskimi strzałkami na poniższej fotce

Tak wygląda prawidłowo zamontowany czujnik

Dalej czeka nas podłączenie wtyczki wiązki czujników temp z instalacją elektryczna w aucie.
Co cieszy w każdym Polo mamy gotową instalację. Wtyczka instalacji jest ukrywa się pod kierunkowskazem od strony pasażera. Jest zaślepiona i wygląda jak na poniższym zdjęciu

Ściągamy zatem zaślepkę i wtykamy wtyczkę z wiązki, którą wcześniej zamontowaliśmy na belce. Szybko, wygodnie, bez zbędnego lutowania



Przed założeniem zderzaka, zakładamy klemę akumulatora żeby sprawdzić czy na liczniku wyświetlane jest wskazanie temperatury.

Ostatnią czynnością jest odpowiednie zakodowanie licznika tak aby wskazania odpowiadały naszej wersji silnikowej. Z pomocą przychodzi interfejs i soft w postaci VagCom 3.11
Fabrycznie licznik zakodowany jest sekwencją 00141
c . d . n