[6n2] dziwna praca silnika 1.6 16V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
POLOcokta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:08

[6n2] dziwna praca silnika 1.6 16V

Post autor: POLOcokta »

Witam.
Po przejrzeniu forum nie znalazłem nic co by pasowało do moich objawów.

Silnik 1.6 16V 125KM

Od jakiegoś czasu walcze z dziwną pracą silnika.
A mianowicie co jakiś czas (wcześniej sporadycznie teraz co raz częściej) nie zależnie od pogody, temperatury, silnik przerywa. Jade np. Autostradą ze stałą prędkością 100km/h i nagle czuje takie falowanie jakby mi zaczęło paliwa brakować. Innym razem jade jest wszystko ok, a nagle potrzebuje zredukować bieg i wciskam gaz i szarpie jak prześpieszam. Ostatnio cały dzień było ok, a tu nagle dojeżdżam do świateł zatrzymuje się i silnik zaczął falować na obrotach (prawie zgasł) nagle 2tys obrotów i chodzi elegancko.

Filtr paliwa wymieniałem w tamtym roku. Teraz wymieniłem kable,świece (cewka byla troche zaśniedziała ale wyczyściłem), wyczyściłem przepustnice (adaptacja zrobiona), egr-u nie ma więc odpada komp pokazuje tylko błąd sondy lambda za katem, ale to raczej nie ma wpływu na to.

Zanim popadne w kolejne koszty wolę zwrócić się o pomoc, bo może ktoś miał podobny problem.

Podejrzewam tą cewkę (koszt ok 360zl) lub ewentualnie zapchany katalizator (choć wtedy powinen się dławić cały czas). Pytanie czy jak wytne ten katalizator i wstawie strumiennice (tylko ze względu na to że jest tańsza od nowego kata) to czy nie zasieje jakiś błedow w kompie.

Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

[quote=""POLOcokta""]Silnik 1.6 16V 125KM
Od jakiegoś czasu walcze z dziwną pracą silnika.[/quote]

Jakiś czas temu miałem problem z pracą silnika tzn. falowały obroty, czasami trzymał obroty na poziomie 2000 obr/min, czasami nie pracował na wszystkich cylindrach. A na samym końcu w czasie jazdy zaczął szarpać i przepaliło bezpiecznik od cewki. Po wymianie cewki problemów brak.

Co do cewki zapytaj tu

Kod: Zaznacz cały

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=54637
:)
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Jaki ten błąd sondy masz??
P
POLOcokta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:08

Post autor: POLOcokta »

Paffcio - już nie pamiętam dokładnie, ale mniej więcej "sonda lambda za katalizatorem - wartość pomiarowa po za zakresem"
dzisiaj pojawił się nowy błąd "czujnik temperatury powietrza dolotowego". Na jutro będę miał nowy do sprawdzenia, zobaczę czy coś się zmieni.

majkel0908 - też mi to przyszło do głowy bo jak robię pomiary kompem, to bardzo często wpada mi pierwszy cylinder i czasami czwarty, a jak zrobiłem przekładkę wtrysków to było to samo więc wtryski ok. świece nowe, kable nowe (brak przebić), więc została tylko cewka, ale wolę mieć diagnozę potwierdzoną. Najgorsze jest to, że to nie dzieje się zawsze, bo jakby tak było to bym pożyczył cewkę na chwilę od kogoś i sprawdził.
P
POLOcokta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:08

Post autor: POLOcokta »

Dzisiaj przyszła nowa cewka. Niestety brakło kasy na oryginał więc kupiłem najlepsze co było (NGK), niestety dalej problem się objawia (choć przyznam, że te dławienia są słabsze), czujnik dolotu powietrza sprawdziłem, jest ok. Wczoraj przyszedł mi do głowy filtr paliwa (co prawda w tamtym roku wymieniany, ale auto stało przez prawie 3 miesiące (w zimie pod chmurką) i może coś się zebrało w baku i filtr to zaciągnął... Tylko wydaje mi się, że działo by się tak przez cały czas, a nie dopiero jak auto się zagrzeje. Jutro postaram się rozebrać wtryski i je przeczyścić, bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy :glare:
P
POLOcokta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:08

Post autor: POLOcokta »

Niestety po długiej walce i poszukiwaniach zmuszony byłem wymienić sondę za katalizatorem (tylko ona została na liście błędów). Wiem, że to nadgorliwość, ale postanowiłem wymienić jeszcze tą przy kolektorze. Zdecydowałem się na firmę NTK (z racji budżetu), dedykowane. Jakie efekty? Ano takie, że auto zaczęło jeździć ja należy, czasami ma tylko takie delikatne zamulenie prawie nie odczuwalne, ale podejrzewam, że za jakiś czas się to unormuje.
Podsumowując:
- nowe świece
- nowe kable
- nowa cewka
- nowy czujnik dolotu powietrza (stary był ok, ale dla własnego spokoju kupiłem nowy)
- nowe sondy
- czyszczenie i adaptacja przepustnicy
- czyszczenie wtrysków
- nowy filtr paliwa
- wyczyszczona pompa paliwa
- sprawdzenie i czyszczenie wszystkich wtyczek silnika.
Trochę kasy poszło, ale radość z tego, że Polo jeździ jak należy jest nie do opisania :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”