Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Procedura adaptacji immo do sterownika:

Włącz zapłon
uruchom Vag-com
wejdź w Immobilizer
wybierz: Adaptacja
W polu gdzie są dwa zera wpisujemy jedno zero i klikamy SAVE.
Zakończ transmisję.
Wyłącz zapłon i włącz ponownie.
p
pawelbugi
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 cze 2014, 23:24

Post autor: pawelbugi »

Witam wszystkich, od pewnego czasu zastanawiam się na swapem w swoim Polo, a dokładniej posiadam Polo 1.7 SDI czy jest możliwość wsadzenia silnika z VW GOLF IV 1.9 tdi 110km ??? Z góry dziękuję za odpowiedz, pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""pawelbugi""]Witam wszystkich, od pewnego czasu zastanawiam się na swapem w swoim Polo, a dokładniej posiadam Polo 1.7 SDI czy jest możliwość wsadzenia silnika z VW GOLF IV 1.9 tdi 110km ??? Z góry dziękuję za odpowiedz, pozdrawiam[/quote]

możliwośc jest ale nie bez grubej rzeźby, poczytaj temat to się dowiesz co trzeba zrobić
M
Michalosw
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2014, 0:09

Post autor: Michalosw »

Witam, jestem nowy, mam pytanie przeczytałem wszytko w tym temacie i odpowiedzi nie znalazłem, wszyscy piszą że silnik z 6N2 1.6 16V do 6N1 pasuje P&P jeśli się ma wiązkę sterownik silnik skrzynie itd. drugi samochód do przekładki, ale ja zanim wziąłem się do pracy przypatrzyłem się na wtyczki przy bezpiecznikach i wtyczki wiązki 6N2 sa inne od wtyczek do skrzynki 6N1. Chce przerzucić z 6N2 do 6N1 wiązkę od skrzynki bezpieczników w stronę komory silnika cala. Moje pytanie czy ktoś to już przerabiał? Ew. zna "magika" który umie to zrobić?
t
tervas
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:56

Post autor: tervas »

robilem podmianke silnika 1.4 apq na 1.4 aex. wszystko sprawnie poszlo, komputer podmieniony, immo zaadaptowane. Odpalam silnik i widac ze nie rowno chodzi, szaleje na biegu jalowym, silniczek krokowy rowniez szaleje, podczas przyspieszania samochod takze caly wibruje, ustaje jesli odpuszcze pedal gazu. Po wczesniejszym juz wykasowaniu bledow wyskakuje blad na vag'u (00561 uklad regulacji skladu mieszanki; nie osiagnieto granicy adaptacji), spalanie takze zwiekszone. wiem ze przyczyn moze byc wiele ale poradzcie od czego zaczac domowym sposobem bez zbednych kosztow.
d
danio040
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 15 cze 2013, 20:52

Post autor: danio040 »

Powiedzcie mi czy są ciekawe modyfikacje silnika 1.6 o kodzie AEE? Jak są to wymieńcie co by można było dodać/wymienić. Oczywiście zależy mi na mocy, przyspieszeniu jak i na brzmieniu silnika.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

tervas
Musisz zaadaptować przepustnicę na początek
danio040
Mody jak najbardziej są - porządny dolot BMC albo Simota, wydech o większej średnicy, poprawa softu. Jednak za wiele to nie da. Przyrost w granicach 15KM max.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
M
Michalosw
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2014, 0:09

Post autor: Michalosw »

Witam, czy któryś z was robił swapa do 6N1 silnika 1.6 16V 125KM z 6N2? proszę o kontakt ponieważ mam kilka pytań.
d
danio040
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 15 cze 2013, 20:52

Post autor: danio040 »

Co rozumiesz pod pojęciem "poprawa softu"?
d
dav4
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2010, 16:12

Post autor: dav4 »

Panowie, potrzeba wymienić silniczek w polo 6n2 1.4 16V AHW. Czy zamiast AHW można użyć BBY ? Z tego co czytałem to BBY jest nowszy oraz pozbawiony problemu zamarzającej odmy w zimie, ponadto można go zdobyć stosunkowo taniej niż AHW. Robił ktoś coś takiego ? Potrzeba dodatkowo wymieniać komputer?

Znalazłem jakieś informacje na ten temat, jednak techniczny angielski mnie przerasta:

Kod: Zaznacz cały

http://forums.clublupo.co.uk/index.php?/topic/48066-replacement-engines-for-ahw-14-16-v-how-too/ 
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Witam :)

Mam pytanie odnośnie zmiany silnika z 1.4 APQ z 99 roku na ...1.4 16V AFH a mianowicie czy osprzęt może zostać jak np.alternator,pompa wspomagania i skrzynia ?
Aaa i jeszcze czy wiązka el.tez robi "aut" czy może zostać ??
Obrazek
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""GrigorVR6""]Witam :)

Mam pytanie odnośnie zmiany silnika z 1.4 APQ z 99 roku na ...1.4 16V AFH a mianowicie czy osprzęt może zostać jak np.alternator,pompa wspomagania i skrzynia ?
Aaa i jeszcze czy wiązka el.tez robi "aut" czy może zostać ??[/quote]
Altek, wspomaganie jak najbardziej. Skrzynia technicznie pasować będzie, ale nie polecałbym z dwóch względów. Po pierwsze trwałość a po drugie fakt, że z 8V jest krótsza i raz że będziesz miał sporo większe spalanie, a dwa że vmax sporo spadnie.. Wiązka teoretycznie powinna spasować, ale głowy sobie uciąć nie dam.

A teraz pytanie ode mnie :)

Planuję swap na motorownię z Golfa Mk2 GTI - 1..8 16V o oznaczeniu PL. No i o ile temat silnika i elektryki jest do ogarnięcia, o tyle zastanawiam się, z jaką skrzynią to spiąć. Moi spece twierdzą, że skrzynia z Golfa II jest górnowybierakowa, a w 6N skrzynie są dolnowybierakowe. Myślałem o skrzyni z ABFa, 6N SDI albo z 6N2 1.4 TDI, tylko czy to się zgra?
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
G
George
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2014, 19:58

Post autor: George »

Witam,
od pewnego czasu posiadam Polo 6n z 1999 roku, i ostatnio niestety coś zaczęło pukać jak podjechałem pod garaż, po obejrzeniu co tam się mogło stać i przestawieniu rozrządu przestało pukać ale nie ma kompresji i teraz myślę czy wrzucać z powrotem 1.0 czy pomyśleć o 1.2. Stąd moje kilka pytań, jak to jest ze swapem? Pasuje skrzynia biegów? I czy dużo nowych części bym musiał kupić.

Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""George""]czy wrzucać z powrotem 1.0[/quote]
Tego bym nie robił. Jak już to 1.4.
[quote=""George""]czy pomyśleć o 1.2.[/quote]
Z czego ten silnik chcesz wziąć? Bo w 6N ani jemu pokrewnych autach nie było takowego.
[quote=""George""]Pasuje skrzynia biegów?[/quote]
Teoretycznie tak. Ale skrzynia ma wtedy krótsze przełożenia - lepiej się zbiera z miejsca, ale v-max jest ograniczony.
[quote=""George""] I czy dużo nowych części bym musiał kupić.[/quote]
Generalnie oprócz samego silnika, listwy wtryskowej i kolektorów ssącego i wydechowego musisz też mieć kompa, a co za tym idzie immobilizer i kluczyk z auta, z którego został wyciągnięty komp sterujący silnikiem. Reszta powinna pasować.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

[quote=""JuStIcE""] immobilizer i kluczyk z auta, z którego został wyciągnięty komp sterujący silnikiem[/quote]
Wystarczy zrobić adaptacje nowego ecu do immo które jest w aucie, nie trzeba zmieniać kluczyka.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”