Skfarek -6n leichtwagen- podłoga zrobiona str 58

Tutaj możesz oglądnąć najładniejsze klubowe auta

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Skfarek""]
2. myślałem o 185/60/13 semi albo full slickach 185/550/13 ale w przypadku potencjalnego upgradu hamulców byłbym skazany na wymianę kół
[/quote]

jak by co to mam dla Ciebie zwrotki od gti z dużymi hamplami ;)
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""Skfarek""]padło na takie wynalazki:[/quote]
regale racer?
na suchym i po prostej zadziwiająco dobrze dają radę :good: ,w innych warunkach nie probowałem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Jabolek dzięki, wstyd się przyznać ale taki zestaw od 1.4 16v leży u mnie w garażu już od pasu lat i czeka na montaż :cry:
murzyn dokładnie - rogale :grin: No, widzisz, czyli potwierdzasz to co czytałem, na mokre będę miał Yoko A539 ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Bejcuś
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 534
Rejestracja: 20 lip 2011, 11:38
Lokalizacja: New Karczma
Kontakt:

Post autor: Bejcuś »

Regal Racer opona jak weszła na PL to była bardzo tania zarówno 14 15 17 i 18 calach. Ja kupiłem swego czasu do BMW 17 i jeździłem na nich dwa sezony - rewelacja w stosunku ceny do jakości na suchym klej na mokrym kwestia umiejętności ale jest fuuuun ;) Na lotnisku w Borsku sporo aut powyżej 200km latało na nich a grip rewelacyjny. Teraz mam je a audi w 18 i też jest super.
Dobry wybór dokonałeś bo jeszcze są dostępne w 14 a koszta w porównaniu do R888 Toyo masakra! Oby dobrze Ci się sprawowały! :)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Super, jak przy 200 kucach sobie radzą to i u mnie się sprawdzą, zagościły więc i na tylnej osi :grin: A jak piszesz i ja pisałem cenowo r888, advany i federale to masakra :cry:
Obrazek
Przy okazji przybyło i naklejek na samochodzie, ten w dolnym lewym rogu szyby tak mnie zauroczył że musiałem kupić i przykleić :grin: Przybyło również i naklejek od przyszłego "sponsora":
Obrazek
Od "sponsora" pochodzą również nowe aluminiowe mocowania fotela. Wykonane na zamówienie, robota profi, spełniają wymogi FIA, waga kompletu wynosi niecały kg, fotel zamocowany dzięki nim niżej i trochę bardziej z tyłu, dzięki temu środek ciężkości jest niżej i bliżej środka pojazdu. Cena też jest mocno konkurencyjna w stosunku do innych wykonawców:
Obrazek
Waga poprzednich stalowych to prawie 2 kg, jeżeli komuś 1 kg zysku wydaje się śmieszny niech weźmie to uwagę że na tym etapie odchudzania z auta wyleciało już praktycznie wszystko, a hardkorowcy dla obniżenia masy odcinają nawet niepotrzebny gwint w śrubach :grin: :
Obrazek
Od Irka Górnego w najbliższym czasie przywędrują również mocowania fotela kierowcy oraz rollbar. Gdyby ktoś z forum potrzebował rozpórek to również polecam.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Co można zrobić z wolną sobotą:
1. Można się wreszcie porządnie wyspać.
2. Można pojechać nad wodę i pomoczyć dupsko.
3. Można posprzątać w garażu/mieszkaniu.... (wróć... to ma być przyjemny dzień :grin: )
4. Można podłubać wreszcie spokojnie przy aucie... ;)
5. Można wstać o godzinie 4:30, zapakować kpl. opon, narzędzi i płynów ustrojowych dla auta do "wozu serwisowego", samemu wpakować się w ryczącą puszkę i zapieprzać 120 km po to by na torze spędzić łącznie jakieś 15 min a pozostałe kilka godzin w jego okolicy, opalając sobie przy tym ryj i łapy na gustowny czerwony kolor :-D

Chyba nie muszę pisać, którą opcję wybrałem na sobotę 26 lipca ale po kolei:
Tym razem BK odbyło się bez dodatkowych atrakcji jako, że był to już mój kolejny start - reasumując po miłej i krótkiej pogawędce dostaliśmy bez problemu naklejkę o zaliczeniu badania. Do odprawy i przejazdu zapoznawczego zostało 40 min to trzeba śmignąć na placyk i sprawdzić jak sprawują się nowe gummi. Pierwsze wrażenie takie sobie, kładą się i piszczą mocno, po zamontowaniu staba przedniego od GTI jest jednak lepiej - ryj mniej wyjeżdża. A właśnie mała retrospekcja przed kielcami zamontowałem staba od GTI, a dokładnie to tego:
Obrazek
Powrót na placyk, oglądanie opon, rozmowa z Dawidem (Toyota Yaris) i decyzja o podniesieniu ciśnienia z przodu. Placyk, rundka i ..... jest o niebo lepiej. Dzięki Dawid za pomoc ! Tradycyjna odprawa i jedziemy zapoznawczy, a właściwie to ... lecimy. Tempo wszyscy mają prawie jak w przejeździe punktowanym. Komentarz Orzecha (pilota) ... już koniec? zdążyłem opisać w sumie trzy zakręty :rotfl: Nic to synek, się nie martw, będziemy modyfikować na bieżąco i podczas treningowego :grin:
Chwila przerwy i lecimy treningowy już bardziej na ostro, w kolejce ustawiam się asekuracyjnie by nie mieć na dupie jakiejś Imprezy, przeca by mnie zdublowała pewnie :grin:
Treningowy przejechany, punkty do poprawy to nawroty - za bardzo szarpane, przepałowane, jeszcze trochę boję się cięcia i tarek. Czas zmierzony przez Orzecha 2:31 - nie wiemy dużo czy mało, ale generalnie trasa szybka mimo ustawienia dużej ilości szykan na leśnym. Teraz trzeba sprawdzić listę startową, konkurencja w klasie naszej czyli III mocno gruba ok 27 albo 28 aut, na szczęście startujemy w miarę "po numerach" czyli my mamy 96 a przed nami 95 (Dawid w Yarisie) i 94, potem 80 itd.

Pierwszy przejazd liczony: 2:24 czyli jest poprawa, nadal spieprzone nawroty, ośmielam się powoli do tarek :grin: Odległość od szykan nie jest już liczona w kilometrach.

Drugi przejazd liczony: 2:22:88, tym razem grzejemy gummi przed startem (a co im będę żałował), znowu nie wchodzi raz bieg, ale mimo tego jest lepiej, jedzie mi się rewelacyjnie, zaczynam czerpać mocną radochę z zapieprzania :grin:

Trzeci przejazd liczony (najlepszy): 2:22:64, byłoby jeszcze lepiej tylko wpadłem na pomysł by zredukować w jednym miejscu do dwójki na leśnym - why the fuck did i do it? Coś napieprza po aucie? Coś się odkręciło? Przyjeżdżamy, inspekcja wnętrza i niespodzianka.... wreszcie pod fotelem znalazła się przedłużka do grzechotki której szukałem przez ostatni miesiąc :grin:

Czwarty przejazd liczony: 2:23 i coś, nawroty delikatniej brane - jest lepiej, ale przepałowałem na wejściu w karting no i czas gorszy.

Efekty - 101 na 107 którzy ukończyli w generalce - w pobitym polu zostały auta z klasy IV i III.
25 miejsce w klasie na 27 mimo najsłabszego auta nie jesteśmy ostatni!!!!!!!

Reasumując:
Do poprawy:
- kręcenie kierownicą - delikatniej i z wyczuciem
- wyjście z nawrotów i zakrętów - mniej gazu
- w cholernym mechanizmie zmiany biegów trzeba wymienić części na nowe
- nabyć prawdziwe slicki
- wiele muszę się nauczyć, w mojej klasie ci najlepsi kręcą czasy od 2:07 do 1:59 !!!!

No i kilka fociszy:
Obrazek
Obrazek
"Zielone jajo" to nasz wóz serwisowy ;) Obok Yariska Dawida - TS czyli 1.5 105 kucy, silnik seria, opony już nie 200/54/13 full slick :)
Załapaliśmy się na jedno zdjęcie na stronie automobilklubu kieleckiego:
Obrazek
A tak wyglądają rogale po upalaniu:
Obrazek
W sumie nieźle, dodatkowy szlaczek na środku to pamiątka po cięciach i tarkach :good:

Czekam na film - jak będzie wrzucę :) Kolejny wyjazd planowany na wrzesień, a w międzyczasie ... zmiany, zmiany, zmiany :bye:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Michał, ale masz paskudne felgi xD
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Kubrick
Brzydkie jak kupa, ale całkowicie w stylu lat 90tych i kosztowaly 100 zł za komplet :)

No i jest film, nawet widać na nim jakąś dynamikę i progres w stosunku do ostatniej imprezy ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ggxpUvI6lK0
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Przeglądam sobie Twój temat i jestem pełen podziwu i szacunku :good:
Ciekawi mnie ile waży Twoje polo gotowe do jazdy z kierowcą po tych wszystkich zabiegach "odchudzających"?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

siwkins jak zwykle podziękował za dobre słowo motywujące w dodatku do dalszych działań :oki:
Co do wagi to ostatni raz jak ważyłem było coś koło 850 kg, ale od tego czasu dużo wyleciało, teraz szacuje na ok 830 - 825 kg, ale potencjał na odchudzenie jeszcze jest. Kierowca jest słabym punktem ze swoimi 9x kg, a i pilot też nie lekki bo 8x kg ma :blush2:

Ps. swoją drogą szykują się zmiany i wydatki o których w najbliższym czasie napiszę :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Z ciekawości wjadę na wagę w pracy i zobaczę ile moja pola waży.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

siwkins pochwal się wynikiem :)

Jak to już zdążyłem zapowiedzieć poprzednio w leichtwagenie wprowadziłem „parę” zmian. Zaczęło się lajtowym planem poprawy działania mechanizmu zmiany biegów i planowa wymiana rozrządu a skończyło się na…… , zresztą sami zobaczcie:
Jako że staram się wyciągać wnioski z każdego startu i poprawiać to co kuleje, po ostatnich incydentach z biegami, które postanowiły się nie dać wrzucić zgromadziłem wszystkie tajle do odbudowy mechanizmu zmiany biegów. Może i nie wygląda bo zdjęcie suszarką robione ale tutaj praktycznie wszystko jest nowe – koszyczek, jabłko, sprężynki itp. itd.:
Obrazek
Jednak jak to zwykle w pełnoletnich autach bywa nie obyło się bez niespodzianek. W moim przypadku okazało się że elementy linki (tej poniżej prętu wybieraka) były …. ratowane już za pomocą poxipolu albo innej kropelki. Zapadła więc decyzja o wymianie całej linki, o ile generalnie kupowanie części do 6nki jest przyjemne i nie obciąża nadmiernie portfela to w tym przypadku czekała mnie niemiła niespodzianka. Tak tak, zamienników brak a dostępny tylko oryginał w ASO. Ten „kawałek” linki:
Obrazek
kosztuje………………………. 380 zł.
Kolejna niespodzianka – trzeba wymienić tulejkę, w poniższym mechanizmie:
Obrazek
No i ile takie gówienko może kosztować, z 5 zł? Nieeeeee…. 35 zł. Zamienniki? Ke? Jakie zamienniki.
Na poprawę humoru postanowiłem nabyć coś co już od dłuższego czasu mi się podobało czyli RRS F2000:
Obrazek
Do tego doszły też śruby oczkowe (po co o tym za chwile).
A tu porównanie dwóch gał :) Starej i nowej, dzięki nowej zyskuje te 3 cm na wysokości czyli zmniejsza mi się droga od kierownicy ;P
Obrazek
A tu już zamontowana:
Obrazek
Obrazek
Po wszystkich powyższych operacjach wsiadłem w auto, na „sucho” pozmieniałem biegi i …. Oszalałem. Dlaczego do cholery ciężkiej do tej pory znosiłem ten rozklekotany mechanizm i tak długo zwlekałem z wymianą? Teraz jest rewelacja, biegi zwarte, nie ma luzów, wchodzą z charakterystycznym oporem. Cudowne.

A śruby oczkowe po co? Do montażu pasów, jako że pilot narzekał na stare 2 calowe, zamieniłem je na 3 calowe 4 punktowe z centralną klamrą (a czego się nie robi dla dopieszczenia dobrego pilota, toż to skarb prawdziwy):
Obrazek

Oglądając mój ostatni przejazd doszedłem do wniosku że leichtwagen zachodzi przy skręcie jak stary ikarus. Trzeba by więc i z tym coś zaradzić skoro auto i tak stało rozgrzebane u Mateusza (FC Auto Kraków – ulica Marcowa, przy okazji polecam i pozdrawiam) to dodatkowa praca nie zawadzi. Koncepcje wahały się od wymiany sprężyn na twardsze i deko niższe cyzli -40 mm zamiat -35 mm i najlepiej coś z H&Ra. Potem doszła koncepcja zmiany amorów – ale po podliczeniu interesującej mnie konfiguracji czyli B6 lub B8 i do tego H&R moje zainteresowanie poszło w kierunku gwintu. No i tu dopiero się zaczęło :( Opcja budżetowa więc KW i Weitec odpadają. Ma być nowy bo używka z niepewnego źródła nie wchodzi w grę a pewnego na chwilę obecna brak. Po licznych godzinach, przeczytaniu całego internetu na placu boju z budżetów zostają Fk AK Street i V-MAXX. Niestety pomimo dobrych opinii FK jest wszędzie opisywany jako miękki i komfortowy a nie o to mi chodzi. Na korzyść V-mAXXA przemawiają opinie z amerykańskich i australijskich forów mazdy – otóż na tym zawiasie MX-5ki śmigają na track-dayach :grin:
Nadchodzi moment, który uwielbia każdy motoryzacyjny popapraniec, kiedy kurier wtaszcza wielka paczkę, podpisujesz papiura i zaczynasz rozpakowywanie by za chwilę nasycać ślepia takim oto widokiem:
Obrazek
Kolejny moment cieszący serducho i oko to ten kiedy gwint zawita na pokładzie:
Obrazek
Obrazek
Niedługo się wybrudzi i nie będzie już taki ładny, trzeba podziwiać puki się błyszczy :oki: Tak wiem belka wygląda jak ostatni kupsztal, ale poli wieszaczek do wydechu nadal jest smakowity 
Ustawienie na razie ok 40 - 45mm, pośmigam, zobaczę jak jest i jak przyjdzie potrzeba zawsze może jeszcze minimalnie pójść w dół. Foteksy całego auta później. Geometria ustawiona, z przodu bezpieczny ‘sportowy” negatyw to jest -1,5 , reszt fabryka.
Teraz pewnie oglądając kolejne zdjęcie ktoś pomyśli, że jestem rozpórkowym (nie mylić z rozporkowym) fetyszystą:
Obrazek
Tak, doszła kolejna 3 rozpórka na tył. Aluminiowa bo lekka i nie mogłem znaleźć metalowej ze śrubą rzymską. Ale to nie koniec bo dzisiaj doszedł jeszcze jeden rarytasik, który czeka na montaż:
Obrazek
Jako, że drugim pierwotnym celem wizyty u mechanika była wymiana rozrządu, stwierdziłem że grzechem by było zostawić temat jak jest. Jakieś kilka miesięcy wcześniej nabyłem drogą kupna za bilety narodowego banku polskiego „nowy lekko używany” wałek Świątka z serii chyba GT do AEE/AEA:
Obrazek
Przy okazji widać jak czyściutko jest pod deklem :D
A tu dla porównania wałek ori – widać, że krzywki w przeciwieństwie do Światkowego są praktycznie „do szpica” a nie mocno zaokrąglone:
Obrazek
Na sam koniec „wisienką” na torcie był montaż owiniętego bandażem kolektora 4w2w1, który wstyd się przyznać ale czekał na montaż ze dwa lata:
Obrazek
Obrazek
Jak to teraz śmiga? Wstyd się przyznać ale nie wiem…. Auto przywiózł mi wczoraj pod dom brat Mateusza a ja nawet nie miałem kiedy się przejechać. Ale wg jego słów silnik ciągnie super tak jak w jego CRXie (bez V-Teca ale z chyba 130 kuńmi pod maska ), trzymanie drogi i prowadzenie super … tylko opony nie powalają. Co dalej? Muszę się wreszcie przejechać, będzie na pewno okazja jutro bo umówiłem się na hamownię wreszcie (mam nadzieję że ni e będzie wstydu)  A chrzest bojowy nowego setupu planowany jest na 27 września czyli kolejna rundę superoesu.
No i tradycyjnie stay tuned for more…..
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

Czekam z niecierpliwością na wykres :)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

KondzioR. ja powiem ci że też, pazury obgryzione, biegunka w pełni, normalnie stres na całego :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

Jeden z najfajniejszych tematów na forum, zawsze go czytam z dużą przyjemnością :oki:

Wkład pracy, kasy i zdrowia włożony w ten projekt budzi szacunek. Fajnie, że są jeszcze tacy wariaci :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Projekty zaawansowane”