[6R] czujnik ciśnienia w oponach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
DWSD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 07 sie 2009, 20:07
Lokalizacja: Gród Kraka

[6R] czujnik ciśnienia w oponach

Post autor: DWSD »

nurtuje mnie jak skasować informacje o złym ciśnieniu w oponach, próbowałem trzymać przycisk SET w schowku, klikać i nic nie pomaga.

Czy w feldze jest jakiś fizyczny czujnik pod 315Mhz, jak przeczytałem na forum passata?,
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33181

i ewentualnie jak zamontowałem inne felgi to muszę kupić komplet, i demontować całe opony, czy tylko np wentyl wykręcić i wkręcić nowy (ten dzyndzel w środku).

Albo czy to działa na podstawie prędkości kół?

Czy ktoś się orientuje co zrobić żeby nie pokazywało niskiego ciśnienia?

tu są jakieś dingsy pokazane, ale czy to jest akurat to - pisze, że żywotność 5-7 lat, da się wymienić bateryjkę potem?
http://www.aa1car.com/library/tire_monitors.htm

coś znalazłem na allegro
http://moto.allegro.pl/czujnik-cisnieni ... 00552.html
http://moto.allegro.pl/czujnik-cisnieni ... 58058.html
ale czy to o to chodzi i czy będzie pasować do mojego modelu to nie wiem, w ogóle jak to jest zamontowane? i czy pasuje do każdej felgi czy tylko oryginały?

trzeci raz edytuje posta i zaczynam sobie odpowiadać na pytania:D,
na stronie vw - leksykon znalazłem coś takiego:
WSKAŹNIK KONTROLI CIŚNIENIA W OPONACH

Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W przypadku obniżenia ciśnienia w którymś z kół, zmienia się średnica opony i koło obraca się szybciej, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia. System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku na desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako wyjściowe.
ale teraz mnie interesuje, czy i tak nie musi być takiego dinksu u mnie? - mam kontrolkę, przycisk set, a jaki inny nacisnąć na desce rozdzielczej, żeby ustawić to?
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

z tego co wiem to nie ma żadnego ekstra czujnika - komputer +sensor abs liczy to na podstawie średnicy koła i ilości obrotów -- stąd wie że gdy nie ma powietrza koło obraca się wolniej/mniej niż pozostałe ... ktoś już to tu tłumaczył, piszę tylko z pamięci...
Awatar użytkownika
DWSD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 07 sie 2009, 20:07
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: DWSD »

już wiem jak się resetuje - przytrzymałem jeszcze raz set i chyba ustawił nową wartość, pewnie też setem mogę sprawdzić czy jest ok?,

w każdym razie w innych modelach ciekawe są wkładki do opon;)
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

Dokładnie. Trzeba po prostu dłużej przytrzymać i zapamięta nowe ustawienia. Będzie ok.
Awatar użytkownika
DWSD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 07 sie 2009, 20:07
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: DWSD »

Teraz już wiem, ale wcześniej przyciskałem, przytrzymywałem (za krótko) i się wystraszyłem, że muszę włożyć czujniki do felg...
K
KonradLP
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2014, 22:26

Post autor: KonradLP »

A co jeśli długie trzymanie set nie powoduje efektu w postaci znikniecia kontrolki? Jakiś czujnik tam jest?

Z góry dziękuje za odpowiedź!
Awatar użytkownika
DWSD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 07 sie 2009, 20:07
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: DWSD »

Nie ma czujnika bezpośrednio w felgach/oponach - ten rodzaj jest zakładany w wyższych modelach m.in. AUDI,

W polóweczce komputer czyta prędkości obrotowe i na ich podstawie podaje czy nie ma za mało powietrza. Raz mi dal znać jak już było po oponie, a kiedy indziej, jak były różnice ciśnienia pomiędzy oponami na osi.

Sprawdź ciśnienie - wyrównaj, spróbuj skasować (na włączonym silniku, bez jazdy) i wszystko powinno być ok.
K
KonradLP
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2014, 22:26

Post autor: KonradLP »

oczywiście sprawdzę, w ten sposób, którzy piszesz. Chociaż...

...Moja sytuacja wygląda następująco: kupiłem "Polóweczkę" zza granicy, już z komunikatem o nieprawidłowym ciśnieniu w oponach. Wymieniłem opony na nowe - letnie (185/60 R15). Napompowano ciśnienie, z przodu 2,2, z tyłu 2,0 (chyba nawet na tym forum przeczytałem że to prawidłowo), w dalszym ciągu komunikat nie zniknął. Wczoraj próbowałem długo przytrzymać "SET" i na silniku wyłączonym, ale przekręconej stacyjce, a także podczas włączonego silnika. Bez efektów.

Ciekawe czy mogli spieprzyć ciśnienie w poszczególnych oponach na osi?? Sprawdzę - dam znać.

Dziękuje!
K
KonradLP
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2014, 22:26

Post autor: KonradLP »

Podjechałem na stacje benzynową sprawdzić cisnienie i faktycznie nie było równe. Nie wiem o co chodzi i skad mogła wziąśc się taka różnica ciśnień po kilku dniach.

Niemniej jednak załadowałem jak napisali na wlewie 2,4/2,2. Wsiadam zadowolony. Przekręcam stacyjkę, silnik nie działa i podswietla się kontrolka cisnienia opon. Trzymam "SET".... i bez efektów (okolo 20sekund trzymałem SET).

Może tam jakas kombinacja klawiszy jest do wciśnięcia.. juz sam nie wiem. Piszesz ze błache a tu ciągnie się jak krew z nosa taka pierdoła..

Jakies pomysły?

Pozdrawiam,
Konrad
K
KonradLP
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2014, 22:26

Post autor: KonradLP »

To jeszcze może pytanie od którego powinienem zacząć... gdzie znajduje się ten przycisk "SET", który powinienem przytrzymać żeby kontrolka zgasła? Czy to ten przycisk (współdzielony z zerowaniem licznika) nad kierownicą?
Awatar użytkownika
Silver
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41

Post autor: Silver »

Po przytrzymaniu przycisku „SET” komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu w oponach jest resetowany niezależnie od tego czy dopompowało się powietrze w oponach czy nie. Informacja o ciśnieniu jest sprawdzana dopiero gdy koła samochodu się toczą i czujnik abs zbierze informacje o ilości obrotów kół. Nie podczas postoju. Podejrzewam że poziom ciśnienia w oponach jest mało istotny. Ważne jest chyba to by ciśnienie było równe w obu oponach osi przedniej i równe dla obu opon osi tylnej. To różnica w obrotach kół, która sprawdzana jest przez czujnik abs podczas toczenia się kół powoduje wyświetlenie się komunikatu. Jako że sam zmieniam opony zauważyłem że tolerancja różnicy ciśnienia w oponach jest dosyć duża, kontrola ciśnienia opon przy pomocy czujnika abs jest mało precyzyjna, więc sprawdza się to w przypadku znacznych różnic w ciśnieniu opony. Jeśli komunikat nie resetuje się po uporczywym naciskaniu, przytrzymywaniu przycisku „SET” to problem jest inny niż ciśnienie w oponach.
K
KonradLP
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2014, 22:26

Post autor: KonradLP »

Mieliście racje Forumowicze.
Dzięki DWSD :fan1:
Dzięki Silver :fan1:

Sprawa wyglądała następująco.. czytałem że nie ma czujnika i wierzyłem Wam, bo wiem że znacie te samochody bardzo dobrze... Dziś ruszyłem do poleconego serwisu i mówie do faceta, co i jak z samochodem. On mówi, że widocznie z felgami wymontowali czujniki, a ja że ile to kosztuje - gość mówi komplet 2,5K w ASO. No dobra dzwonie do ASO, podaje VIN i mówią że tak że takie sytuacje mieli i poprosiłem ich o wycene. Mieli oddzwonić i nie oddzwonili. Wtedy przeszło mi przez myśl (i gdzieś tu na forum też było) że przycisk znajduje się po stronie pasażera w schowku. Nacisnąłem i tak jak napisał Silver i DWSD, kontrolka zniknęła. Przejechałem się, jest OK!

Mój błąd jako nowicjusza. Są dwa przyciski "SET" w Polówce.. a ja naciskałem niewłaściwy.

Z mojej strony, temat zakończony - jeszcze raz dzięki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”