[6N1] Problem z przegrzewaniem, brakiem ciśnienia oleju...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
szuwaxx
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2014, 23:45

[6N1] Problem z przegrzewaniem, brakiem ciśnienia oleju...

Post autor: szuwaxx »

Witam, otóż od nie całego miesiąca posiadam Polo 6n 98 r. 1.0 benz. Wszystko ładnie pięknie. Wymieniłem olej, i filtry. Z racji ze nie wiedziałem na czym wcześniej chodził, zalałem normalnego minerala. I wszystko było ok. Wtedy palił max 6-7 l/ 100 km. Po wymianie oleju 2 tyg po wymianie oleju i filtrów jeszcze gdy było w miarę ciepło, zaczął palić średnio 10/11l 100km... Mimo to jeździłem dalej, i po około 2 tygodniach zaczęły się inne problemy. Otóż zaczął się strasznie przegrzewać, przy prędkości 70-90km/h. Od razu potem zaczyna migać kontrolka ciśnienia oleju. Stanąłem na poboczu, poczekałem z 30 minut dolałem wody do układu chłodzenia ( okazał się pusty), i normalnie bez problemu dojechałem do domu. Samochód postał dzień, po czym wsiadłem i pojechałem zrobiłem ze 150 km po mieście i wszystko było ok. Ale niestety następnego dnia ta sama sytuacja, i tak samo odczekałem z 30 minut dolałem wody bo układ chłodzenia pusty i pojechałem dalej. Niestety zrobiłem 10 km i to samo. Co ciekawe, gdy jechałem z prędkością, 50/70km/h to temperatura rosła wolno, a gdy jechałem 100km/h to temperatura przyśpieszała drastycznie. Ale za to gdy stałem na światłach, to malała tak samo szybko...
Zastanawiam się co może być przyczyną, i czy ładować w to pieniądze, czy pchnąć dalej...
Awatar użytkownika
klekocix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2010, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klekocix »

Kolego, nie dymi Ci na biało? Nie zostaje Ci po nocy pod samochodem plama płynu chłodzącego?

Woda niestety raczej nie ucieka w powietrze, musi coś z nią wyraźnego się dziać.

Miałem podobny przypadek w innym aucie, ale objawy podobne. Uszkodzona była uszczelka pod głowicą. Naprawa nie była tania bo kosztowała ok. 600-700zł (nie pamiętam już bo to było ok. 4 lata temu) ale po naprawie auto jeździło u mnie kolejne 3 po czym pojechało do nowego właściciela.

Jeśli jesteś zadowolony z auta - lepiej zdiagnozować problem, zrobić i cieszyć się spokojną jazdą niż - jak to napisałeś - pchnąć dalej - i kupić znów coś nie pewnego, w co (być może) na start będziesz musiał włożyć trochę kasy. Idealne auta mało kto teraz sprzedaje a jak już to w górnej granicy cen rynkowych.
s
szuwaxx
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2014, 23:45

Post autor: szuwaxx »

Rozwiązałem problem z przegrzewaniem się, a co za tym idzie i z brakiem ciśnienia oleju. W chłodnicy jest dziura, termostat się nie otwiera a płyn leci jak z kranu... Chłodnice już zamówiłem, jak wymienię zobaczymy dalej. Dalej zastanawiam się nad tym wysokim spalaniem, czego to może być przyczyna ??
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Sprawdź sobie dla spokoju sondę.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”