[9N] 1.2 12v szarpanie silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

[9N] 1.2 12v szarpanie silnika

Post autor: mr_t1 »

Witam
Może wie ktoś co może być spowodowane dziwnym szarpaniem silnika, a mianowicie przy lekkim wciśnięciu gazu silnik szarpie nie zależnie od biegiu trochę jest to denerwujące. Jakies 97% podzespołów były już wymienione :)
- Świece
- EGR x2
- Przepustnica, nie dawno czyszczona
- Cewki kiedyś (Lukas ale coś mi one nie pasują bo czasem wywala błędy, chyba niezbyt dobra ta firma)
- Filtry
- Rozrząd
- Czujniki wału i wałka
Nawet zalewam go PB99. Żadnych błędów po za przemijającymi cewkami, ale to rzadko.
Dzięki i pozdrawiam
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sprawdź kompresje w tych silnikach lubią padać zawory co skutkuje brakiem kompresji i silnik kuleje.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Dokładnie jak pisze Wolga85, zwłaszcza na 3 cylindrze.
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

hmm problem jest tylko taki, że nie posiadam takiego czujnika :/ będę musiał kupić bo nawet znajomi mechanicy nie mają. Ale zastanawia mnie czy jakby była słabsza kompresja to raczej samochód słabo by ciągną nawet na wyższych obrotach itd bo jak już rozkręci się do tych 3000rpm to można powiedzieć, że jakoś jedzie. Po za tym jak juz zacznie szarpać to wcisnę mu więcej gazu i wtedy już tak nie czuć szarpnięć, może potencjometr przy pedale gazu? ciekawe czy to komuś się zepsuło. Czysto teoretycznie, a ma coś do tego katalizator? bo już w vagu pokazuje 091 czyli już prawię czas na niego, wydaje mnie się, że nie no ale...
Najgorszy silnik jaki do tej pory w życiu miałem w samochodach :) i po co instalować do takiego auta opony 215? hehe to głupie
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No właśnie przy nieszczelności problem jest na niskich obrotach (jest więcej czasu na to by mieszanka paliwowo-powietrzna uciekła). Przy wyższych obrotach strata nie jest na tyle duża żeby nie doszło do zapłonu.
Lenistwo drogą do postępu
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

No nic jutro pojadę i kupie, tylko nie wiem czy mam odpiąć wtryskiwacze? czy ECU samo odetnie jak nie wykryje cewek? no i próbe olejową też mam zrobić? nie wiem czy jest sens bo oleju mi nie ubywa
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Próbę olejową robi się po to aby zweryfikować problem niskiego ciśnienia olej. Jeśli cylinder/cylindry mają złe wyniki ciśnienia dodaje się niewielką ilość oleju przed kolejnym pomiarem.
W momencie wzrostu wyniku po dodaniu oleju problem jest z pierścieniami. Jeśli wartości pozostaną z grubsza niezmienione to głowica/zawory.
Awatar użytkownika
piotrek1993
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 224
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:47
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: piotrek1993 »

[quote=""mr_t1""]Witam
Może wie ktoś co może być spowodowane dziwnym szarpaniem silnika, a mianowicie przy lekkim wciśnięciu gazu silnik szarpie nie zależnie od biegiu trochę jest to denerwujące. [/quote]

Identyczne objawy miałem jak był walnięty czujnik temperatury silnika.
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

czujnik wydaję się ok bo bardzo dobrze pali na zimnym jak i na ciepłym silniku, a na vagu pokazuje temp w granicach 90*C tak więc chyba to nie to
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Mi auto szarpalo dusilo sie przy nowej sondzie lambda ( byla wadliwa)
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

sonde wymienialem bo stara zle pokazywala mieszanke i kupilem boscha, nie sadze zeby byla wadliwa to nie jest jakis zamiennik no ale :niewiem: "tornado" ale Tobie to chyba blad wyskoczyl po ilus tam km? zadnych bledow nie wykazuje i spalanie tez jest ok musze poszukac kogos kto ma miernik zeby sprawdzic cisnienie na cylindrach bo kupie uzyje raz i zginie :)
D
Dawid1972
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 30 mar 2015, 9:51

Post autor: Dawid1972 »

Witam.
Mam podobny problem i chciałem podpiąć się pod obecny temat.
Mam VW Polo 1,2 9N 2002 r.
Mój problem polega na tym że jadąc ze stałą prędkością np.70 km/h auto zaczyna szarpać ,przy dodaniu gazu objaw ten natychmiast znika. W zasadzie jeżdżąc po mieście można tego nie zauważyć ale w trasie jest to denerwujące .Auto ma równe ,wolne obroty ,nie gaśnie ,normalnie odpala ,normalnie wchodzi na obroty. Problem pojawia się gdy auto się rozgrzeje. Wymieniałem świece, cewki ,rozrząd dla świętego spokoju. Na diagnostyce po wpięciu pod komputer pokazuje błąd czujnika kolektora ssącego {nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem nazwę} który też był wymieniony.
Co radzicie ,może ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za informacje.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

hehe. Fajnie czytam ten temat bo wlasnie z podjazdu wypchnalem sasiada polo 9N z silnikiem AWY czyli 1.2. Mierze mu kompresje i wyniki: 12, 14 i 4 . Trzeci gar kuleje. No dobra mysle soebie nie bede go rozbieral bo nie bede sie bawil w zadne sciagania glowicy itp. SPrawdze czy moze zawor gdzies sie nei podwiesil na 3 garze. Sciagam pokrywe i zdziwilem sie ze pokrywa dociska odrazy walek rozrzadu. Ale nie ma panewek na walku. Poprostu producent wymyslil ze bedzie sie walek obracał w aluminium w glowicy i pokrywie. PAtrze a tu walek porysowany na wsystkich podporach no i to samo w pokrywie i glowicy. Zlozylem i do sąsiada: " auto do Odry albo podpalic".

Ma ktos dostęp do zdrowego w miare silnika AWY??
m
mario23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:50

Post autor: mario23 »

od niedawna mam taki sam problem jak dawid 1972, komputer nie pokazuje błędów a auto nie wiedzieć dlaczego szarpie...
wszystkie filtry, olej wymienione niedawno 1000 km świece 15000 km...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”