[6N2] Tempomat w 1,4TDI za grosze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

Could somebody tell me which bits have to change when an action is happening:

- Power the CC
- turn ON the CC
- Push SET button
- Push REM button
- depress Brake pedal
- depress clutch

it the CC isn't Powered/ON in the measurement block will be any changes when i depress the clutch?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

I've checked again, the wiring is ok.I had take a look in measurement block and i found some issues.
When the CC is ON there is no change in the bits.
When i press the clutch there is no change again :(
The only changes are for brake, Set and Resume buttons.
Here are the print screens:
All OFF:
Obrazek

Brake ON:
Obrazek

Set ON:
Obrazek

Resume ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Hmm ... do you have...
pin38 - clutch pedal released >12volt
pin38 - clutch pedal depressed 0volt
??
Do you have ecu control 030906032DT?? It is not working with cc :/
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

The clutch pedal switch is ok, 12V => ON and 0V => OFF.

When i switch ON the CC, ECU does know that is ON(there is no changes on measurement block). I've activated the CC on ECU and it show that is activated! but the CC doesn't work.
I've checked the wiring and all is good!
Here is my ECU part no. : 030 906 032 AP

Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

can you show me a wiring diagram?
Switch on/off CC is good??
Maybe you should do change in the software and new flashing your control unit?
Where do you live? :)
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

Here is the wiring:
Obrazek

The switch is good, i've modify the turn-light stalk to CC one(from a golf3)
Here is a picture:
Obrazek

I could re-flash, i have the tools (Galletto 1260 ... MPPS V12 and a few mcu/eeprom/flash programmers) but i don't have the firmware for the CC of this ECU type :(
Do you have?

I'm from Romania ;)
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

I don't have firmvare :( But i look now for your screen
http://postimg.org/image/z1g2nrixv/
and ME7.5.10 3245 - this is CC not activated
ME7.5.10 G... this is CC activatet in ECU.
Only modification firmvare maybe help you in problem
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

It is activated, the screenshot is before activation!
Maybe it is a tuner here on this forum and can help me.
I've worked a lot for this modification and i don't wan to leave like that.
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Panowie czy jakby kupic manetke z tempomatem z golfa 3 to da sie to przelozyc do 6N2? Sam ksztalt manetki jest taki sam tylko ten ring ruchomy ma w sobie wlacznik awaryjnych dlatego pytam czy da sie swapa do polowki zrobic?
http://allegro.pl/manetka-tempomatu-vw- ... 44816.html
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Z manetki golfa wyciagnac 'wajhe' i wsadzic ja w manetke polo i bedzie smigac. Ale 250zl to sporo ceni. Ja mam manetke tempomatu do 6n2 z wiazka, ale manetka stracila napisy przy czyszczeniu:( Aby na suwaku kreska zostala:( To za taki komplet z wysylka licze 160zl:)
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

[quote=""bicker83""]Panowie czy jakby kupic manetke z tempomatem z golfa 3 to da sie to przelozyc do 6N2? Sam ksztalt manetki jest taki sam tylko ten ring ruchomy ma w sobie wlacznik awaryjnych dlatego pytam czy da sie swapa do polowki zrobic?
http://allegro.pl/manetka-tempomatu-vw- ... 44816.html[/quote]


You can use the stalk from golf, passat 3, for example mine is from a golf 3 and i just remove the lever with the wiring of CC and attached to my original 6N2 switch(the base of the switch where are the contact blades)

from vw T4 is fitting 1:1.
r
ruski28
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2012, 16:16

Post autor: ruski28 »

Witam, odkopuje temat tempomatu w 6n2 1,4 AUD. Udało się komuś zrobić tempomat w tym modelu? Jeśli tak to mógłbym prosić o jakies instrukcje dla "żółtodzioba" w tym temacie??
m
mario00760
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 25 lip 2009, 13:37

Post autor: mario00760 »

Witam.

Czy ktoś ma foto story do zrobienia tempomatu na zwykły włącznik w tdi 6n2? Na 1 stronie niby jest opis ale fotki poznikały.
Jest VW POLO 6N2 1.4 TDI
Było VW POLO 6N 1.9 D
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

Witam :help: :help: :help: :help:
Jadę sobie autostradą i tempomat nagle odpuścił prędkość i przestał działać ? czujniki sprzegła,stopu,gazu działaja sprawdzałem Vag-iem. Spróbowałem jeszcze raz zaadaptować kodem i nadal nic
Ktoś zna przyczynę ????
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”