[9n] kilka pytań...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
caleb59
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 kwie 2015, 8:42

[9n] kilka pytań...

Post autor: caleb59 »

Witam!

Jakiś tydzień temu kupiłem Polo IV 2002r., 1.4 TDI - jest to moje drugie auto (wcześniej Fiat Uno 1.0 benzyna) i mam kilka pytań:

1. Jak wygląda sprawa oleju - sprzedawca auta polecał mi lać Castrol 5W40 syntetyczny - z tego co widziałem jest kilka typów tego oleju: SLX 3, EDGE etc. - który wybrać i co się stanie jak np. doleję oleju Castrol 5W40 EDGE a w silniku mam aktualnie SLX 3? Tak samo jak wygląda sprawa gęstości? Mieszkam na podlasiu i tu mrozy zimą potrafią być paskudne - brat radził mi by zmienić gęstość oleju z 5W40 na inny bo może być problem z odpalaniem na naszym terenie - jak w rzeczywistości to wygląda? Nie przejmować się i lać ciągle 5W40 czy zmienić?

2. Sprawa chlapaczy - gdzie można kupić przez internet oryginalne? Czy będę musiał kręcić nowe dziury w nadkolu by je zamocować czy też Polo IV posiada już odpowiednie otwory montażowe? Chodzi o to bym nie kręcił niepotrzebnych dziur...

3. Mam problemy z radiem i nie odbiera - trzeszczy i coś jest z zasięgiem nie tak - kiedy przytrzymam ręką za antenę lub dokręcę prowizorycznie kawałek drutu wtedy radio zaczyna odbierać - myślałem o wymianie bacika antenowego - czy ktoś może polecić dobrej jakości bacik?

4. Drobny problem w drzwiach pasażera z tyłu - opada mi samoczynnie ten mały pipcik w drzwiach służący do zamykania auta - normalnie samochód się zamyka przez centralny zamek ale nie wiem dlaczego opada ten pipcik w drzwiach - jak to naprawić?

5. Zrobiłem zdjęcie naklejki znamionowej koło koła zapasowego i chciałbym by ktoś rozszyfrował który kod odpowiada za kolor samochodu - chcę wiedzieć na przyszłość w razie jakichś drobnych napraw blacharskich jaki kolor oryginalnie dobrać:

Obrazek

6. Jaki lać płyn hamulcowy - sprzedawca auta mówił o DOT4 a może są lepsze?

7. Czy ktoś jest w stanie uzmysłowić mi gdzie znajduje się wlew płynu do wspomagania elektrycznego układu kierownicy i jaki płyn lać? Sprzedawca auta mówił mi, że pierwszego lepszego nie wolno wlewać ale też nie potrafił sprecyzować jaki dokładnie sam lał bo nie zapamiętał nazwy z puszki...

Poprosiłbym też o jakieś uniwersalne podpowiedzi odnośnie użytkowania jak i optymalnej jazdy tym autem!

Zdaję sobie sprawę, że te pytania mogą wydawać się śmieszne ale jak wspomniałem to moje drugie auto i chciałbym się dowiedzieć na zapas zanim wsadzę łapy i coś zepsuję, jeśli coś nowego przyjdzie mi do głowy do dopiszę się w tym temacie - dzięki za wszystkie sugestie!
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Kolego więc tak;
1 W kwestii oleju uważam że Castrol EDGE 5W40 spokojnie da rade w twoich warunkach użytkowania auta,posiada wszystkie normy producenta,tz.VW. Jeśli masz dobry akumulator to zero problemu z rozruchem (jeśli świece żarowe dobre,silnik w dobrej kondycji itp.). Ten olej to pełen syntetyk. Castrol SLX to 5W30 czyli Longlife. Też dobry ale droższy dla aut które jeżdżą w trybie zmiennych przeglądów,czyli wymiana nawet do 2 lat lub do 30 tyś km.Castrol EDGE 5W40 dla ciebie w zupełności wystarczający.

2.W sprawie chlapaczy to trzeba nawiercić otwory w nadkolach,nawet przy oryginalnych chlapaczach. Większość otworów montażowych pasuje pod otwory w nadkolach ale w przednich lub tylnych (nie pamiętam już) trzeba nawiercić dodatkowe. Jeśli chodzi o wybór oryginały czy zamienniki to tylko w oryginalnych masz pewność ze będą idealnie pasować.

3 Jeśli chodzi o kołek w drzwiach to trzeba rozebrać boczek drzwi bo prawdopodobnie spadł zaczep.

4 We wklejce kod lakieru u ciebie to LC7V

5 Radio-trzeba szukać przyczyny.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Aha w kwestii płynu hamulcowego zalecenie producenta to DOT 4 więc taki lej.

Wlew płynu wspomagania kierowniczego znajduje się między akumulatorem a reflektorem (poniżej)-widać zbiorniczek z zieloną nakrętką. Płyn albo oryginalny lub może być zamiennik np. FEBI ale musi być koloru zielonego !!!

Pozdrawiam.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

1. Olej musi spełniać normę 505.01 lub nowszą 507.00
2. Przeważnie oryginalne nie wymagają wiercenia
3.Można kupić za 50 PLN całą antenę ze wzmacniaczem i wymienić. Przeważnie guma u podstawy anteny pęka i dostaje się woda która niszczy podstawę anteny ( w niej znajduje się wzmacniacz).
4. Trzeba zdjąć tapicerkę i zobaczyć. Czy cięgno spadło czy zamek ma pęknięta sprężynę.
5. Kolor to LC7V ale po latach może już nie odpowiadać temu co jest obecnie.
6. Wlew płynu wspomagania jest od akumulatorem (a konkretnie obudową akumulatora). Są dwa rodzaje płynu zielony i czerwony. Jak masz zieloną nakrętkę to lejesz zielony. Inny nakrętki zbiorniczka kolor czerwony.
7. Przy okazji wymiany rozrządu można by się przyjrzeć jak wygląda łańcuch napędu pompy oleju i wałka wyrównoważającego. W tych silnika wyciera się napinacz, łańcuch się naciąga i istniej groźba nawinięcia go na wał korbowy i zerwania. Skutkuje to brakiem napędu pompy oleju i smarowania silnika. Gdy ktoś po zerwaniu zobaczy kontrolkę oleju sprawdzi poziom oleju i bedzie kontynuował jazdę zatrze silnik. Napinacz i łańcuch wytrzymuje przeważnie 150-200 kkm. Potem zaczyna szumieć.
Lenistwo drogą do postępu
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

oryginalne chlapacze bardzo fajnie sie montuje , nie wymagają żadnego dziurawienia nadwozia
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

Co do oleju to polecam castrol EDGE. Jeżdżę na tym syntetyku juz 7 lat i nie mam do niego zarzutu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”