[6N] Dymi na biało na wysokich obrotach i falują obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
VW Olo
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 wrz 2015, 21:02

[6N] Dymi na biało na wysokich obrotach i falują obroty

Post autor: VW Olo »

Kupiłem Polo 6N 98r. z silnikiem benzynowym 1.4 44 kW. Przy zakupie chodził jak trzeba i nie zauważyłem, aby jakoś szczególnie dymił (choć mogłem to przeoczyć). Po odjechaniu z "nowym" autem w trakcie trasy zapaliła się kontrolka oleju i kilka razy zamigała. Na moment przestała, ale po minucie znowu zaczęła migać i nie przestała już do końca drogi. Kilka godzin później po ponownym odpaleniu już się nie zaświeciła. W pewnym momencie silnik zaczął wariować na światłach. Mianowicie zaczęły falować obroty od ok. 800-1200 i od czasu do czasu przestawały (nie zauważyłem prawidłowości kiedy zaczynają falować). Auto odstawiłem do mechanika w celu dokładnego sprawdzenia.

Ten dziś zadzwonił do mnie z informacją, że nie ma dobrej nowiny. Przygazował i w warsztacie zrobiło siwo. I rzeczywiście, gdy wprowadzi się silnik na wysokie obroty, to zaczyna dymić jak smok. Po opadnięciu wskazówki dymi mniej, ale i tak przez pewną chwilę wciąż kopci całkiem mocno. Później nadal dymi, ale już mało.

W aucie zostały wymienione filtry, olej, środkowy tłumik, a niedawny właściciel wymienił też kable WN i chyba świece oraz kopułkę.

Zdaniem mechanika silnik jest już na końcówce swojego żywota i do zrobienia są pierścienie na tłokach. Moje pytanie brzmi, czy ma rację, czy może przyczyną kopcenia i falujących obrotów może być jakaś mniejsza, specyficzna dla Polo usterka?
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Niestety, nie jest to żaden specyficzny akurat dla polo drobiazg do naprawienia niskim kosztem.
Polo prosi się o swapa na 1.6 ewidentnie.
Awatar użytkownika
tomcho666
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 673
Rejestracja: 04 gru 2012, 18:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota/ Uścianek Wielki

Post autor: tomcho666 »

Tak jak kolega mówi, silnik kończy żywot i najbardziej opłacalny chyba właśnie byłby tu swap na 1.6. :)
Mój szerszeń, powoli się robi. ;)

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=60460

Ślesin 2016 - III miejsce - Turniej Tenisa Stołowego
V
VW Olo
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 wrz 2015, 21:02

Post autor: VW Olo »

Jaki silnik pasowałby od mojej skrzyni? Kod obecnego silnika to APQ.
k
kiko03
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2012, 19:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kiko03 »

Miałem kiedyś podobne objawy w swoim 1.4 aex, chociaż nie zapalała mi się kontrolka oleju to silnik szarpał i falował jak głupi. Później zadymił na biało i już wiedziałem, że to uszczelka pod głowicą. Zdecydowałem się jednak na zrobienie mojej lalki. Głowica poszła do robienia, a ja z kolegą wymieniliśmy pierścienie na nowe bo olejowego już nie było. Po remoncie silniczek chodzi do dziś jak złoto. Pewnie ma już jakieś 350000 km bo sprzedałem polo znajomemu rok temu.
s
szopal
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 03 paź 2013, 15:55

Post autor: szopal »

Kolego, powiem Ci z własnego doświadczenia że nie warto kupować innego silnika i robić SWAPa. Ja tak zrobiłem i teraz mam jeszcze gorzej - jesli różnica w cenie wynosi <400 zł pomiędzy SWAP a remontem - to wybieraj remont. Ja za SWAP zapłaciłem w sumie (cena silnika, + robocizna + części) 1850zł. A za tą kasę bym miał zrobiony silnik na tip top. Mam podobny problem - dymi, i falują obroty. Też mam pierścienie do wymiany. Ale na razie dolewam olej i jeżdzę bo szkoda mi już kasy na niego. Co Ci mogę doradzić...na pewno nic z żadnych specyfików typu (magiczny) doktor. Jedyne co to kupuj w miare tani olej i dolewaj. Co do falowania obrotów, podepnij kompa jak masz możliwość - wina może leżeć po stronie przepustnicy. Masz na LPG czy tylko PB? Ja też miałem silnik APQ, i zmieniłem na 1.4 APQ.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”