[9n] Rozrząd 1,4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Może to będzie i głupie pytanie... czy przy wymianie rozrządu trzeba ściągnąć prawe przednie koło żeby mieć lepszy dostęp do rozrządu? :-D

Orientuje się ktoś ile wchodzi płynu chłodniczego przy wymianie kompletnego rozrządu?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Odebrałem w poniedziałek z serwisu auto po wymianie kompletnego rozrządu, po przyjechaniu do domu i podniesieniu maski kolejnego dnia rano, ujrzałem na zimnym silniku taki widok:
Obrazek
Co mam o tym myśleć? Tyle płynu wg serwisu w zupełności ma wystarczyć?

[quote=""Witek6935""]Wymieniałem przy tym też pasek klinowy (Contitech) i rolkę (SKF) napinającą pasek klinowy.[/quote]
Przy robieniu kompletnego rozrządu te części też trzeba wymienić? Co zaleca producent w przypadku paska klinowego?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Nie, nie trzeba. Pisałem to odnośnie ceny za części którą zapłaciłem. Wymieniałem to przy okazji.

Płyn musisz uzupełnić. To normalne, że po zalaniu świeżego płynu i rozgrzaniu go, będzie go mniej gdy rozejdzie się po układzie. M.in. układ się sam odpowietrza.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""Witek6935""]Wymieniałem to przy okazji.[/quote]
Tak profilaktycznie czy miałeś już wyjechany?

[quote=""Witek6935""]Płyn musisz uzupełnić. [/quote]
Orientujesz się jaki tam idzie płyn?

Z tego co pamiętam to kiedyś robiłem dolewkę, takim czymś:
Obrazek
rozcieńczanym w proporcji 1:1
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

1. Było podejrzenie wyjechanej rolki (wycie przy włączonej klimie). Okazało się, ze to jednak kompresor. Pasek wymieniłem czysto profilaktycznie.

2. Do instalacji najlepiej kupić oryginalny koncentrat G12 z ASO. 1,5L, stosunek 1:1. - 3L wystarczyło na zalanie całego układu. Widzę, że nazwa G12 jest uniwersalna i to co pokazałeś to chyba koncentrat G12 Febi. Też pewnie podejdzie.
Awatar użytkownika
BArt76
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 13 sie 2014, 10:48
Kontakt:

Post autor: BArt76 »

Najlepszym G12 z tego co mi wiadomo jest Hepu G12 :)
S
Sedixo
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:34

Post autor: Sedixo »

Witam, jestem nowym posiadaczem Polo i jak nie ktorzy rowniez jestem zielony w tych sprawach.

Posiadam VW Polo 9n3 1.2 12v
Kupilem samochod nie dawno od starej babci ktora go uzywala od A do B, w papierach jest ze miala samochod od nowosci wiec jestem drugim posiadaczem tego cacka.

Samochod ma wszystkie serwisy wszystkie paragoniki na przeglady i inne pierdoly (jak to u babc zazwyczaj jest)

Przebieg samochodu to 39tys. MIL wiec na oko 63 tys KM

Przy kupnie dokladnie wszystkiego sluchalem i dokladnie wszystko testowalem, samochod jest z 2007 roku.

Kilka dni temu przy odpaleniu (i tak jest do teraz) slychac cichy klekot, pojechalem do mechanika bo przed tym samochodem mialem pare innych (m.in. Corsa na rozrzadzie rowniez w lancuchu ktory mi strzelil w drodze :? ) wiec jestem uczulony na kazdy stuk/puk.

Mechanik posluchal silnika i wskazal rozrzad lancucha. Chce dodac ze ten klekot/puk dzieje sie tylko na luzie albo jak obroty sigaja max 1000. pozniej juz nie slychac tego klekotania. Dzieje sie tak na zimnym i cieplym silniku. Bez roznicy. Mechanik powiedzial ze mam nim jezdzic dalej bo to nic powaznego przy takim obrocie i takim zadbanym silniku no ale ja juz sie tylu mechanikow na sluchalem tutaj w Anglii ze wole poradzic sie wyzzych mocy *was*. Tu za robocizne rozrzadu w takim polo wzial by ode mnie okolo 500 funtow, wiec czytajac co pisaliscie ceny podobne. Jestem w stanie wydac taka sume ale czy na pewno jest taka potrzeba? Co o tym sadzicie, czy moze to byc co innego niz rozrzad, on nie byl na 100% pewien ze to od rozrzadu ale pokazal mi miejsce w ktorym slyszal klekot najbardziej. I wskazal lewa strone silnika, tam gdzie lancuch sie znajduje.

Boli mnie to bo przy tak niskim przebiegu juz by mi siadal rozrzad? Silnik jest albo nie dawno byl na dotarciu bo jak mowilem, samochod byl od starej kobiety i ona by jedynym wlascicielem, a nie znam ani jednej babci co by szarzowala silnik...

Poradzcie co robic, czego szukac, wymieniac juz teraz rozrzad? Podglosnik muzyke by nie bylo slychac tego klekotania (jest ciche, nie jest glosne, trzeba sie wsluchac by uslyszec chociaz czasami po prostu jest slychac ale cicho).

Dziekuje za przeczytanie i z niecierpliwoscia czekam na odpowiedz!
r
rev
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 10 mar 2013, 12:40

Post autor: rev »

Witam
Zbliża się wymiana rozrządu, który wymieniany był w 2008r. Nie wiem jaki wybrać i jaki pasuje do POLO IV Diesel 1.9TDI Highline 2003r. Z góry dzięki za pomoc :piwo:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Kolego po kodzie silnika rozszyfrujesz jaki to ma być rozrząd.
Zaleca się wymianę kompletnego rozrządu pasek rolka napinające 3 szt.
pompa cieczy chłodzącej z oringiem uszczelniającym, no i śruby i szpilki montażowe (5 szt)
Ja mogę polecić ci części na których zrobiłem kupę kilometrów: INA, Rouville, Graf
Do twojego dizelka koszt kompletu oscyluje w granicach 600-700 zł.

Ze względu na możliwe pomyłki na twoim miejscu kupiłbym gdzieś lokalnie zamiast na necie,
łatwiej potem o ewentualny zwrot i wymianę.
civic r18a2/407 1,6 HDi
K
Kordian86
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 21 kwie 2015, 0:28

Post autor: Kordian86 »

Witam, posiadam VW Polo 14, 16V i nadszedł czas na wymianę rozrządu. Czy jesteście w stanie polecić jakąś dobrą firmę od zestawów rozrządu? Aktualnie zastanawiam się nad Ruville. Chyba, że polecacie coś innego. Linki mile widziane ;)
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

https://www.youtube.com/watch?v=B2tbTCTY6Lo

Czy ten odgłos to upominający się łańcuch? Mowa o 1.2 12V ponieważ czasami u siebie również słyszę.
Awatar użytkownika
iparts
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 mar 2013, 15:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: iparts »

@Kordian86 proszę uprzejmie: http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw ... 00453.html

Co do producenta to Ruville jest w mojej ocenie dobrym wyborem aczkolwiek możesz zastanowić się też nad Gates, Ina albo SKF.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/vw,121.html
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

Jak już robisz rozrząd to w komplecie i bez oszczędności np na ominięciu wymiany pompy.
Jeżeli przed demontażem zablokujesz dół (wał) i górę (wałek rozrządu) w pozycjach na jakich silnik pracował ostatnio to śmiało ogarniesz to w 2h bez żadnego vaga.

A tu mała pomoc http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=8032
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

millbery pisze:Jak już robisz rozrząd to w komplecie i bez oszczędności np na ominięciu wymiany pompy.
Jeżeli przed demontażem zablokujesz dół (wał) i górę (wałek rozrządu) w pozycjach na jakich silnik pracował ostatnio to śmiało ogarniesz to w 2h bez żadnego vaga.

No Panie porada w ch####j. Dość że link do tematu wymiany w TDI. To jeszcze z tym blokowaniem w ostatniej pozycji już szczyt. Może jeszcze niech sobie farbką znaczki pomaluje. Wymiana rozrządu tyko na blokady i znaki. Paski/łańcuch się naciągają i z czasem punkty kontrolne rozjeżdżają się. Blokady można kupić/zrobić (do tdi kosztuję 50 PLN ) i usawić rozrząd tak jak powinno bez druciary.
Lenistwo drogą do postępu
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Polo z 2008r. ma przejechane 195 tys., silnik 1.2 60 KM na łańcuchu. Czy przy takim przebiegu trzeba wymienić rozrząd?, nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem
więc żadnej informacji o rozrządzie. Byłem w 2-ch wartsztatach i twierdzą, że nie da sie określić czy był robiony rozrząd, ale co prawda pokrywa rozrządu ma wymieniona uszczelką (chyba płynna, czy może silikonowa) podobnie jak miska olejowa. Łańcucha rozrządu raczej nie słychać, ale w jednym warsztacie zwrócili mi uwagę na lekko metaliczny odgłos z okolic miski olejowej ( stetoskop)
i zasugerowali wymianę łańcucha z pompy olejowej.

Czy to prawda, że w tym modelu nie można zrobić remontu silnika, w warsztacie powiedzieli, że korbowód to monolit (coklowiek by to nie oznaczało) i nie można odkręcić śrub, krótko mówiąc
tylko wymiana silnika jakby co :( .
Dziękuję i pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”