Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lukarson
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2015, 15:52
Lokalizacja: Otwock

Post autor: lukarson »

Po przemyśleniach i wiedzy zaczerpniętej tu na forum wymieniłem olej na Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel Titanium FST ( ważne 505.01 )
+ płukanka silnika Millers Engine Flush.

Wyleciała czarna smoła.

Silniczek pięknie cyka.
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

[quote=""lukarson""]Po przemyśleniach i wiedzy zaczerpniętej tu na forum wymieniłem olej na Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel Titanium FST ( ważne 505.01 )
+ płukanka silnika Millers Engine Flush.

Wyleciała czarna smoła.

Silniczek pięknie cyka.[/quote]
To le jak cyka ... szkoda silnika na ten olej. Jak kupiliśmy mamie polo to miała ten olej i po zmianie na Valvoline MaxLife autko fajno śmiga ;)
Awatar użytkownika
Minimarek
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 24 lis 2013, 14:58

Post autor: Minimarek »

Będę wymieniał olej w mojej polówce.
9n 1.2 AWY 2003 rok. Zastanawiam się co będzie lepszym wyborem, bo na pewno będzie to MOTUL:
MOTUL 8100 X-Clean 5W40
MOTUL 8100 X-Clean+ 5W30

Ja jakoś jestem za tym X-Clean+ bo ma on opuszczenia VW 504 00 i jest to olej "LongLife". Ale z drugiej strony silnik ma już swoje lata i czy 5W30 się nada?

Co o tym myślicie? Aktualnie niestety nie wiem jaki jest wlany olej, ale nie ubywa go.
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

[quote=""Minimarek""]Będę wymieniał olej w mojej polówce.
9n 1.2 AWY 2003 rok. Zastanawiam się co będzie lepszym wyborem, bo na pewno będzie to MOTUL:
MOTUL 8100 X-Clean 5W40
MOTUL 8100 X-Clean+ 5W30

Ja jakoś jestem za tym X-Clean+ bo ma on opuszczenia VW 504 00 i jest to olej "LongLife". Ale z drugiej strony silnik ma już swoje lata i czy 5W30 się nada?

Co o tym myślicie? Aktualnie niestety nie wiem jaki jest wlany olej, ale nie ubywa go.[/quote]
sporo się naczytałem i okazuje się , że w30 to siki na ciepłym tak rzadki.. już nigdy go nie zaleje.W silnikach nieprzystosowanych obracały się panewki a te co były pod ten olej kapitalka szybko przychodziła. w40 lej.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

że w30 to siki na ciepłym tak rzadki.. już nigdy go nie zaleje
kolego skąd te skrajne opinie.???
Te silniki o których mówisz były uszkodzone jeśli takie coś się zdarzyło.
Niektóre silniki posiadają mniejsze przekroje kanałów olejowych i czasem stosuje się oleje o jeszcze mniejszych zakresach, zaczynając po F1 to używa się tam olej 0W10 którego nie kupisz ale to inna bajka.
Co ty na to, że coraz więcej np. japońskich marek zalewa fabrycznie 0W20 i zaleca takie oleje do normalnej eksploatacji.
Silnik silnikowi nie równy i po to jest książeczka pt. instrukcja obsługi w której jest jasno napisane jakie oleje na jaki klimat się powinno stosować,
Można stosować oleje z górnej półki 0WXX ale też producent dopuszcza inne opcje takie jak 5W czy nawet 10W wszystko zależy jakie wymagania stawia producent samochodu.Na rynki azjatyckie czy ogólnie ciepłe kraje stosuje się 20W50 jest tego od groma.
Jedynie kiedy jeździsz autem na sportowo czy też przebieg jest już wielki to zalewa się 5W50 lub 10W60. Jest to jedynie praktyką a nie zaleceniami producentów.
Oleje 0W30 czy 5W30 mają taką samą konsystencję "herbaty" inne parametry delikatnie się różnią nie jesteśmy w stanie organoleptycznie stwierdzić czy olej jest rzadszy.
Jak chcesz to popatrzę do autodaty i sprawdzę ci co zalecają do AWY 1,2.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

jak ktos chce aby silnik pojedzil z 15lat bez problemy full syntetyk 5w50 lac i nie ma problemu :) i lac tak dlugo az bedzie to mozliwe
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Do silnika AWY
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Jak rozpoznać która to wersja
Polo 1.4 TDI PD (BWB - 51kW QG1)
Polo 1.4 TDI PD (BWB - 51kW QG0/2)
Polo 1.4 TDI PD (BNM - 51kW QG1)
Polo 1.4 TDI PD (BNM - 51kW QG0/2)
naklejka w bagażniku z kodem lakieru i silnika lub naklejka na rozrządzie.

BNM 51 kW 70 hp
BWB 51 kW 69 hp
specyfikacje takie same:
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Polo 9n 1.2 12v azq stan licznika 176 tyś zalewane do tej pory castrol 5w30. Chciałem zrobić płukanke i zmienic olej na Valvoline jest sens? Jezeli tak to jaki polecacie?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Możesz pozostać przy tym oleju, autodata pisze że oleje 5W30 czy 0W30 powinny być typu longlife.
Na fotce masz zalecane różne oleje od najlepszych klasy premium do tych bardziej pospolitych.
Zauważ, jakie wartości stosowane są na kraje o wysokich temperaturach zewnętrznych.
Na nasze warunki to 0WXX lub 5WXX są optymalne.
Aktualne oleje przewyższają już specyfikacje które zalecają producenci do tego samochodu także droga wolna. Płukankę możesz raz na jakieś 5 wymian zrobić, jeśli podejrzewasz że masz złogi nagaru i inne szlamy. Koniecznie przeczytaj instrukcję płukania silnika zanim to wlejesz.
pozdrawiam
silnik AZQ 1,2 12V 3 cylindry na dwóch wałkach rozrządu
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

LONG LIFIE tylko w przypadku długich tras gdy rzadko się jeździ na zimnym silniku. Przy jeździe miejskiej i krótkich trasa long life to mit.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Przy jeździe miejskiej i krótkich trasa long life to mit.
zgadza się, ja przepisałem tylko dane z programu autodata.
Longlife to dla mnie nieporozumienie i tylko sposób na oszczędzanie przy eksploatacji samochodów dla firm, a firmy nie zajeżdżają samochodów do końca tylko biorą następne, poza tym jak ktoś szanuje auto to wymienia przynajmniej co roku ten olej a nie czeka jak stuknie 30 tyś. w trybie przedłużonym longlife.
civic r18a2/407 1,6 HDi
c
comatose7999
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2016, 14:22

Post autor: comatose7999 »

Witam,
Proszę o pomoc. Jaki olej to VW Polo 1.4 tdi BWB z roku 2008? Dodam że zawór EGR jest zatkany.
Czy Castrol 5W30 będzie ok?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Do silnika BWB następujące oleje są dopuszczalne:
0W30 (longlife) norma VW 506.01 (taki olej stosuje się najczęściej w nowych silnikach z małym przebiegiem)
lub oleje 5W30, 5W40 lub opcjonalnie 10W40 wszystkie opcje normą VW 505.01
Na oleju musi być napisane że jest niskopopiołowy (low ash)
Na nasz klimat poleciłbym ci olej 5W30 lub dla lepszej ochrony 5W40.
Norma ma się zgadzać, a czy to będzie lotos castrol mobil czy valvoline albo millers za 300 zł to jest to wyłącznie twój wybór.
No i zrób porządek z tym cholernym EGR bo możesz mieć przez to obniżoną moc twojego silnika.
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kruger100
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 wrz 2016, 18:59

Post autor: kruger100 »

Witam Panowie. Ostatnio nabyłem polo 1.2 12V 64KM 2002r 200.000km i nie wiem jaki olej wlać. Na naklejce na słupku jest tylko oil 10w40 nie ma nazwy oleju. Chciałbym wlać jakiś 5W40 tylko nie wiem czy mu nie zaszkodzę skoro jest już wlany 10W40. Jak byście mogli doradzić to byłbym wdzięczny. I jeszcze nie wiem jaką specyfikację ma mieć olej do tego silnika.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”